Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

toekomstige casebuild : "the Fly Telepod"

Pagina: 1
Acties:

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 15:57

ötzi

eclecticus

Topicstarter
Hoi ,

een vriend van mij is zwaar Cronenberg nut en na een tijd de mods hier te hebben bewondert dacht ik een mooie case te bouwen voor zijn 30ste verjaardag (over 14 maanden) met als thema de "telepod" .

zoiets moet het worden voor degene die 'm niet kent ;

Afbeeldingslocatie: http://i29.photobucket.com/albums/c290/ijsco/225px-Telepod1.jpg

Nu zit ik nog met wat vragen over hoe iets te doen en zou graag wat praktische adviezen willen ...
Ik ben van plan het case frame te maken van (ronde) alu buis en te bekleden met alu plaat , het frame voor de hardware van vierkant alu profiel .
Over de bekleding van de buitenkant ben ik nog niet uit , suggesties ?
Ik wil de deur maken van plexiglas met of de powerbutton om het systeem op te starten of de schakelaar om de deur mee te openen , kom ik gelijk bij mijn volgende vraag ; wat kan ik het beste als motor gebruiken om de deur mee te openen ?
Ik heb al een paar testjes van ijzerdraad gemaakt om de scharnier layout te achterhalen en daar kom ik wel uit .
Ik zou graag de schakelaar op de deur maken volgens het principe dat oplaadbare tandenborstels gebruiken omdat bedrading doorvoeren in een scharnierende deur niet mijn voorkeur heeft , heeft iemand hier ervaring mee ?

kleine schets van hoe ik de binnenkant wil indelen ;

Afbeeldingslocatie: http://i29.photobucket.com/albums/c290/ijsco/internal.jpg

Dit is dus geen log van een case build maar gewoon een weg (buiten de dingen die ik zelf kan uitvinden) voor mij om praktisch advies en andere interpretaties van hoe iets aan te pakken .
Ik heb al heel veel gehad aan de diverse "how to's" en links in de diverse topics maar graag krijg ik ook input / feedback op basis van ervaring van jullie pro modders .

Misschien is deze mod een beetje hoog gegrepen voor een eerste build en vooral met de wensen van hoe ik de deur wil hebben maar kan er maar op 1 manier achter komen :P

[ Voor 0% gewijzigd door ötzi op 23-11-2008 23:15 . Reden: pic edit ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

buitenkant:
decoupeerzaag en heel wat m2 triplex.
kabel kan je in principe wel langs n schanier leggen als je het goed doet :) zijn verschillende oplossingen voor om dat heel erg netjes weg te werken :)
ala de oplader van n tantenborstel gaat niet werken ;)

• ötzi

ötzi

eclecticus

Topicstarter
Zat zelf eerder aan MDF te denken (voor de vinnen?) omdat triplex op de kop zijn kant niet mooi rond word ...
De bedrading van de deur word lastig met bekabeling vandaar dat ik me deze optie bedacht , het werkt idd niet als knop om de deur mee te openen maar zie niet waarom het geen aan/uit knop kan worden tenzij je deze manier van stroom doorgeven niet kan schakelen.
Maar als ik me bedenk dat ik ook 2 rode leds moet voeden zal het er wel op neer komen dat ik iets bij de scharnieren moet bedenken.

aantal m2 zal ook wel meevallen aangezien ik de maximale (binnen-) diameter op een 300 a 350 mm (mATX) schat , je hebt natuurlijk wel veel verlies met ronde vormen.

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-11 22:23
Is dat ding niet uit "the fly"?

[edit, zie het inderdaad net in the titel staan]

[ Voor 45% gewijzigd door TheSiemNL op 24-11-2008 11:40 ]

• ötzi

ötzi

eclecticus

Topicstarter
eh , titel , lezen...

Verwijderd

Dit zou een heel interressante mod kunnen worden, zover ik weet lopen de kabels bij de gewone cases direct langs het scharnier, ik kan je vrees ik niet helpen met een andere oplossing.

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:39

Santford

FP PowerMod
Je ziet bij sommige cases ook een buisje plexiglas in de deur verwerkt zitten op de plek waar de ledjes erachter zitten, misschien dat je zoiets kan doen.

Het tandenborstel oplaad principe berust op inductie (in een geleider wordt een spanning opgewekt wanneer deze zich in een wisselend! magnetisch veld bevind). Zowel in de oplader als in de tandenborstel zit een spoel die met elkaar in lijn staan. Deze twee spoelen werken in feite als een gewone transformator met een primaire en secundaire spoel behalve dan dat er een luchtspleet tussen zit en daaroor het rendement klein is. Voor de toepassing die jij beschrijft is het dus niet geschikt. Bij RFID zie je wel een dergelijke techniek en dan doel ik op het gebruik van passieve tags, maar dat terzijde want ook dat is niet relefant voor deze mod.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:30
Led's in de deur hoef je niet te maken, met een optische geleider (stukje plexiglas, of glasvezel als je in bochten moet werken) kan je het licht van een ledje achter de deur naar de voorkant van de deur leiden.
Om schakelaars op een vergelijkbare manier door te voeren, zou je met magneten en reed-contacten kunnen werken, zorg dat het drukken op de knop op de deur een magneet dicht genoeg bij een reed-contactje brengt dat je achter of naast de deur kan wegwerken in je pod. (als je dat niet wist, een reed-contact is een glazen buisje met 2 metaaltjes in, als je een magneet dicht genoeg brengt dan zullen die metaaltjes contact maken).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-11 21:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik heb toch een paar verbeteringen op je ontwerp.
1) Je hebt 2 fans op een DVD-RW en een cardreader te koelen!
2) Je hebt geen fan om je PSU en ook geen voor je HD's
3) Ik zou bij die mesh ook maar fans plaatsen (kwestie van goede koeling) (links in, rechts uit en boven ook uit).
4) Heb je al gedacht aan de aansluitingen, wil je de aansluitingen binnenin hebben en een hoop kabels naar buiten gaan of wil je de aansluitingen kunnen zien? Dan moet je wel een beetje van vorm veranderen.
5) Hoe wil je de HDD cage, de PSU cage en de moederbord met alles daarop aan ondersteunen? Wil je puur verrouwen op lijm en een beetje schroefjes? Ik zou toch maar eens het ontwerp herbekijken, want bij jou zijn de minst zware onderdelen van onder en de zwaarste van boven. (of dan vooral in het midden).

Maar voor de rest, leuk idee

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• ötzi

ötzi

eclecticus

Topicstarter
Ik heb het ontwerp van het frame al aangepast , het moederbord komt nu verticaal omdat dit makkelijker is om een uitneembare tray te maken en idd beter voor luchtcirculatie .
Het moederbord heb ik ook al uitgezocht ; DFI Lanparty JR 790GX-M2RS alleen is deze erg moeilijk om te vinden binnen de NL .
Heb nu ook een betere test gemaakt van hoe de deur open zou moeten gaan qua schaal en maatvoering , valt nog niet mee als je alleen de film als referentie materiaal hebt :P

@ naftebakje

Ik kende het principe maar denk dat dit niet hoeft omdat ik sowieso een frame voor de deur moet maken en ik alles hier in kan verwerken .

@ Dima_2005

De tekening was uiteraard een schets en meer om te kijken hoe en waar het beste de hardware te plaatsen , het frame maak ik als eerste dus dat is de basis waar alles aan vast komt .
De bekabeling wil ik zoveel mogelijk onzichtbaar wegwerken achter een dubbele wand oid .

Ook ben ik nog op zoek naar een elektromotor met een eindtrap en die ongeveer 240 graden draait , als iemand mij hier voor op het goede spoor kan zetten heel graag , zit nu een beetje in de modelbouw te zoeken maar niks kunnen vinden tot nu toe .

[ Voor 10% gewijzigd door ötzi op 29-11-2008 18:50 ]

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
ötzi schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 18:46:
Ik heb het ontwerp van het frame al aangepast , het moederbord komt nu verticaal omdat dit makkelijker is om een uitneembare tray te maken en idd beter voor luchtcirculatie .
WHUT? je gaat lekker je warme lucht van de hdd's nog eens mengen met die van je cpu & gfx kaart, terwijl zoals je het nu in je tekeningetje hebt staan allemaal netjes apart houd? Nuja.. jouw keuze :D. Ik zou het zo laten.. Fan bovenin die lucht aanzuigt en via de zijkanten wegblaast (ja warme lucht stijgt maar das relatief in zo'n kleine ruimte). Bovenin krijg je toch makkelijk een 20cm fan?
En die uitneembare tray, waarom zou je het niet zo maken dat je de bovenkant in zijn geheel eraf neemt? (dus vanaf het mobo een oversized deksel maakt). lijkt mij veel makkelijker om mee te werken dan een uitneembaar tray waar je nog eens ergens met je handen tussendoor moet om 6 kabels los te maken :/ + je komt niet in de moeilijkheden met je deurtje dat hoogstwaarschijnlijk nog net een stukje boven je mobo uitkomt..

Zodoende vind ik die 'tekening" best in orde. Misschien je hdd's en dvd-rw van plek verwisselen, dan komt het wel goed >:) (gruwelijk vet als ie af is)

Get Airflow, save the world.

• ötzi

ötzi

eclecticus

Topicstarter
diedazz schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 23:31:
[...]

WHUT? je gaat lekker je warme lucht van de hdd's nog eens mengen met die van je cpu & gfx kaart, terwijl zoals je het nu in je tekeningetje hebt staan allemaal netjes apart houd? Nuja.. jouw keuze :D. Ik zou het zo laten.. Fan bovenin die lucht aanzuigt en via de zijkanten wegblaast (ja warme lucht stijgt maar das relatief in zo'n kleine ruimte). Bovenin krijg je toch makkelijk een 20cm fan?
En die uitneembare tray, waarom zou je het niet zo maken dat je de bovenkant in zijn geheel eraf neemt? (dus vanaf het mobo een oversized deksel maakt). lijkt mij veel makkelijker om mee te werken dan een uitneembaar tray waar je nog eens ergens met je handen tussendoor moet om 6 kabels los te maken :/ + je komt niet in de moeilijkheden met je deurtje dat hoogstwaarschijnlijk nog net een stukje boven je mobo uitkomt..

Zodoende vind ik die 'tekening" best in orde. Misschien je hdd's en dvd-rw van plek verwisselen, dan komt het wel goed >:) (gruwelijk vet als ie af is)
Ik hou het nog steeds gescheiden ; de 2 (intake) fans onderin krijgen een airduct waar 1 het moederbord koelt en de ander de HDD's , idd een 180 of 200 mm (outtake) fan bovenin die de lucht van beide delen afzuigt .
Wat je zegt over de "deksel" is idd makkelijker maar is niet echt praktisch met de deur .

Ook al wat materiaal bestelt ; word best een dure grap met wat ik voor ogen heb...
Pagina: 1