Toon posts:

Ati HD3870 gebruikt niet volle vermogen van gpu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem.
mijn HD3870 laat niet met de monitoring van gpu-z zien dat de gpu op de kaart ooit op 100% komt, maximaal iets van 80 tot 85% gpu load. nu heb ik getest met games zoals crysis, cod5, nfs undercover en de prog atitool om hem op 100% te krijgen maar komt echt niet voorbij de 85% gpu load. max temp van gpu is 50 graden

Ik heb de kaart wel overclocked van core 777 naar 890mhz en het geheugen van 1126mhz naar 1276mhz.

Pc specs:
mobo: Asus rampage formula
CPU: intel q6600 @ 3.6ghz
Mem: 4x 1gb corsair xms2 ddr800 cl4
PSU: Coolermaster M700

Bedankt,

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

85% van wat?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
GPU load komt niet over 85% kan dit aan gpu-z liggen dat hij het niet goed aan geeft?
ati catalyst center geeft ook niet hoger aan dan 85% load

als iemand mij kan helpen, graag.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2008 19:46 ]

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-05 09:39

ötzi

eclecticus

Wat Atlex zei...
Wat voor een kaart is het precies?
Hoe heb je hem over geklokt ? software of hardware matig ?

Je overklok (113 Mhz) is bijna identiek aan het percentage dat je opgeeft (15%) en tekort komt , misschien dat de standaard kloksnelheid word uitgelezen ?

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Door de manier waarop een GPU werkt is het bijna onmogelijk om met een spel in de buurt van de 100% GPU load te komen. Wat krijg je bijvoorbeeld als je in CCC bij ATI Overdrive op Test Custom Clocks klikt?

specs

Verwijderd

Als ik te ver overklok kom ik ook niet tot hoge GPU belasting omdat die fouten gaat maken door een te hoge en dus niet stabiele overklok. Heb je dit dus ook als je iets terug klokt?
Overigens is 100% belasting bijna onmogelijk denk eerder dat 95% ofzo meestal max is. ;)
Overigens haal de hele hoge belasting eigenlijk alleen met ATiTool door de kubus te laten draaien of door ATi Tray Tools en nog een programma waarvan ik de naam kwijt ben. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2008 21:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al voor elkaar.
ik heb de videokaart driver opnieuw geinstalleerd en het werkt weer prima.
ik kom nu bij 99% gpu load als ik crysis warhead speel.
soms een dropje naar minimaal 85 maar dat lijkt me normaal:)

bedankt allemaal:)
Pagina: 1