Toon posts:

Home Theatre System op settop-box en LCD TV?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag een Samsung Home Theatre System gekocht en ben deze nu aan het aansluiten. Alles gaat soepel, maar wat niet wil is het geluid van de Ziggo tuner over dat systeem te laten verlopen?

Mijn situatie:

COAX -> Ziggo tuner (DCB-9401R) -> COAX DVD/HDD -> COAX TV
Ziggo tuner -> SCART -> DVD/HDD
DVD/HDD - > SCART -> LCD TV (LE32R82B)

Dit werkte altijd prima. Nu komt dat systeem ertussen:

LCD TV -> HDMI -> Home Cinema Set

Ik heb geprobeerd een scart tussen Ziggo Tuner en Home Cinema Set te plaatsen, maar dit werkte niet. Als ik een DVD in dat systeem doe, komt het geluid er goed uit, maar als ik terug ga naar de TV gaat het geluid weer over de TV?!

Wie-o-wie heeft hiet het ei van Columbus?

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
HDMI is één-richtings verkeer. Je krijgt daarmee dus wel het beeld van je home theatre system in je tv, maar niet het geluid van je tv in je home theatre system. Je moet daarvoor dus een extra audio-kabeltje tussen de audio uitgang van je TV en de audio ingang van je home theatre system gebruiken. Hoe dat precies zit bij jouw apparaten weet ik niet.

Die scart tussen de Ziggo tuner en de Home Cinema Set is in ieder geval niet goed. Je kunt misschien wel een audio kabel tussen de Ziggo tuner en de Home Cinema Set leggen, maar opnieuw weet ik niet hoe dat precies zit bij jouw apparaten.

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
DJMarcel schreef op maandag 24 november 2008 @ 09:38:
HDMI is één-richtings verkeer. Je krijgt daarmee dus wel het beeld van je home theatre system in je tv, maar niet het geluid van je tv in je home theatre system. Je moet daarvoor dus een extra audio-kabeltje tussen de audio uitgang van je TV en de audio ingang van je home theatre system gebruiken. Hoe dat precies zit bij jouw apparaten weet ik niet.
Dat HDMI één-richtings verkeer is, is niet helemaal waar. Wat wel zo is dat je LCD TV geen audio uitstuurd over HDMI. Je hebt namelijk HDMI-CEC app. die commando's heen en weer versturen tussen tv en bron.

De situatie zal wel gaan werken als je de volgende opstelling maakt:

COAX Muur ----> Ziggo Tuner ----> DVD/HDD-Recorder ----> LCD-TV (App. voorzien van analoog signaal)

HCS ----HDMI----> LCD-TV (Beeld van HCS naar LCD)

Ziggo Tuner ----Optical Toslink----> HCS (Geluid van Ziggo Tuner naar HCS)

Je DVD/HDD-Recorder is ook met scart naar de LCD-TV aangesloten.
Je Ziggo Tuner kan je ook met scart nog aan de DVD/HDD-Recorder aansluiten, om opnames van DTV mogelijk te maken.