Toon posts:

[Traktor 3] Monitor via externe geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het mixen in traktor 3 op mijn macbook maar ik wil met mijn koptelefoon het andere nummer kunnen horen. Ik heb een externe geluidskaart de tascam usl122. En daar krijg ik ook geluid uit als ik traktor daaraan toewijs maar hoe kan ik traktor het ene nummer toewijzen aan mijn macbook onboard soundcard en het andere nummer aan mijn externe geluidskaart?

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en ja ik heb de eerste vijf pagina's van google al doorgelezen maar het is allemaal vaktaal en toegeschreven op pc's.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-12 16:08

boesOne

meuh

Die tascam moet wel meerdere stereo out - kanalen hebben.
Zo ja, dan kan je binnen traktor (setup / audiodevices) channel 1-2 toewijzen aan je master en bijvoorbeeld 3-4 aan de monitors.
Headphone aansluiten op channel 3-4 en dan kan je binnen traktor cue-en.

edit sorry: verkeerd gelezen. Traktor ondersteund sinds een tijdje geen meerdere geluidskaarten meer. Dus wat je wil gaat niet werken.

[ Voor 20% gewijzigd door boesOne op 23-11-2008 18:20 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Topicstarter
boesOne schreef op zondag 23 november 2008 @ 18:19:
Die tascam moet wel meerdere stereo out - kanalen hebben.
Zo ja, dan kan je binnen traktor (setup / audiodevices) channel 1-2 toewijzen aan je master en bijvoorbeeld 3-4 aan de monitors.
Headphone aansluiten op channel 3-4 en dan kan je binnen traktor cue-en.

edit sorry: verkeerd gelezen. Traktor ondersteund sinds een tijdje geen meerdere geluidskaarten meer. Dus wat je wil gaat niet werken.
Dacht ik al. En met een mixer dan kan ik daar iets mee?

• boesOne

boesOne

meuh

Dan blijf je imho hetzelfde probleem houden. Wil je voorluisteren binnen traktor dan moet je een soundcard hebben met meerdere outputs.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Topicstarter
boesOne schreef op zondag 23 november 2008 @ 18:54:
Dan blijf je imho hetzelfde probleem houden. Wil je voorluisteren binnen traktor dan moet je een soundcard hebben met meerdere outputs.
Die tacam us 122 l heeft een line output en een midi output.

Verwijderd

helaas kan je geen geluid pompen door midi, alleen maar instructies om een digitaal instrument muziek te laten maken.

Verwijderd

Topicstarter
Dus het enige waarmee ik het kan doen is een geluidskaart met 2 line outs?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit topic pas beter in ASD (het is immers een software probleem) en ik de topictitel wat verduidelijkt, zodat het later wat makkelijker terug te vinden is :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
schop

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Wel ja, zoals gezegd: als Traktor niet langer meerdere geluidskaarten ondersteunt heb je echt geen keuze behalve een andere geluidskaart aanschaffen met verschillende apart te regelen (belangrijk!) out-kanalen.

Zoals gezegd: midi is een specifiek instructiekanaal (voor o.a samplers, synths, effecten) dat je hier niet voor gebruiken kan.

Verwijderd

En met een US-144, deze heeft 1 stereo uitgang en 1 digitale S/PDIF uitgang als ik het goed heb, ik krijg het alleen niet voor elkaar om uit de headphones een ander geluid te krijgen dan uit de line output.

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 17:16:
En met een US-144, deze heeft 1 stereo uitgang en 1 digitale S/PDIF uitgang als ik het goed heb, ik krijg het alleen niet voor elkaar om uit de headphones een ander geluid te krijgen dan uit de line output.
je kunt heel simpel in traktor instellen via welk kanaal je cue gaat en via welk kanaal je master gaat.
Zorg ook voor de nieuwste asio drivers...

[ Voor 26% gewijzigd door steffex op 27-11-2008 11:50 . Reden: slecht lezen... ]

• boesOne

boesOne

meuh

Als die headphoneuitgang gewoon alles uitstuurt wat er over de rest van de outputs gaat, dan is die headphoneuitgang geen apart kanaal. Zo is dat ook met mijn terratec 5.1 usb soundcardje geimplemeteerd.
Cruciaal is wat je binnen traktor aan te selecteren kanalen ziet in de settings..

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een goedkope maar toch goede externe geluidskaart met 2 line outs?

• boesOne

boesOne

meuh

Aangezien je toch met muziek bezig bent zou ik een (usb) kaartje scoren met asio drivers:
http://www.m-audioshop.nl/pciinterfaces/maudiodelta44.php

Als latency je niks boeit dan kan het goedkoper en pak je een generic 5.1 kaartje.

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 15:01

E-Mile

Danteezy!

jweettoch, ik geloof dat je het zelf al in de gaten hebt, maar ik heb hier ook een tascam gehad, dat ding fungeert echt alleen als single output, daarom absoluut geen mogelijkheid voor wat je wil. Dan houd je inderdaad slechts de optie over om een nieuwe extended audio interface aan te schaffen die wel multiple outputs ondersteunt. Zoals boesOne al zei; zo'n m-audio delta 44 (of iets wat daarop lijkt) kan dat wel. Je zou inderdaad ook een 5.1 kaartje kunnen kopen(budget) en je headphones op bijvoorbeeld Rear kunnen schakelen, maar wees dan inderdaad behoed voor latency issues (en daarmee wordt het praktisch onmogelijk om nog te mixen.

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik ook nog de monitor speaker wil horen moet ik dan 3 line outs hebben? Of kan het gewoon met 2 line outs? En kan iemand even voorbeelden geven van soundcards die goed zijn voor mijn doeleinden dan kan ik even marktplaats in de gaten houden.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-12 13:41

Puck

W32.Deadcode.A

Je hoeft helemaal niet een geluidskaart met meerdere uitgangen te hebben! Je kunt simpelweg de interne en de externe softwarematig onder 1 driver laten werken zodat je 4 uitgangen hebt! Heel gemakkelijk te doen, zie http://support.apple.com/kb/HT1215

Heb zelf dus een 'Aggegrate Device' genaamd 'Traktor' die ik in Traktor aangeef als geluidskaart. Vervolgens zet je de 'Output Routing' op 'External' en geef je bij channel A en B de juiste outs uit (zijn er 4 in dit geval, omdat Mac OSX de twee geluidskaarten samenvoegd).

Arrived anxious, left bored

Verwijderd

Topicstarter
Puck schreef op zondag 07 december 2008 @ 01:29:
Je hoeft helemaal niet een geluidskaart met meerdere uitgangen te hebben! Je kunt simpelweg de interne en de externe softwarematig onder 1 driver laten werken zodat je 4 uitgangen hebt! Heel gemakkelijk te doen, zie http://support.apple.com/kb/HT1215

Heb zelf dus een 'Aggegrate Device' genaamd 'Traktor' die ik in Traktor aangeef als geluidskaart. Vervolgens zet je de 'Output Routing' op 'External' en geef je bij channel A en B de juiste outs uit (zijn er 4 in dit geval, omdat Mac OSX de twee geluidskaarten samenvoegd).
Oke ik heb net me externe geluidskaart verkocht.
Pagina: 1