• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-05 07:10
Beste Tweakeroids

Ja, de titel lijkt misschien op een vaak voorkomen probleem die met 1 google het oplosbaar is, echter is dit niet zo. Ik heb de hele dag al mijn haren erop uitgetrokken, maar als ik Vista Ultimate x64 probeer te installeren geeft mijn pc een BSOD waaruit blijkt dat het ram geheugen faalt.

Opstelling: Asus P5B-E, E6400, OCZ 4x1GB (allemaal dezelfde latjes)

Als ik hem probeer te installeren met 2x1GB, lukt alles perfect, als ik na de installatie de overige 2GB erin steek, loopt windows ook zonder BSOD's (toch tot nu toe).

Dus, wat is het probleem? Ik kan niet Vista niet installeren met 4GB ram erin.

Veel topic's eindigen met een oplossing om update KB929777 te installeren, ofwel SP1 die deze update omvat. Zoals in de titel staat heb'k een DVD waar SP1 al in geslipstreamed is.

Daarbij ben ik tot einde raad.
Er is hardwarematig geen probleem aan de RAM, memtest faalt niet.

Verwijderd

Ik snap het probleem niet? Vista is geïnstalleerd en loopt perfect met je 4GB ram?

• SoulShot
Klopt, maar
Dus, wat is het probleem? Ik kan niet Vista niet installeren met 4GB ram erin.
Ik wil niet altijd mijn pc in duiken als ik vista wil herinstalleren (om andere redenen).

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Bios upgrade?
bios memory remap options lijke me erg relevant. (4.4.4 in guide van je mainboard)

Verder installeer je normaal gesproken je OS maar 1x

[ Voor 22% gewijzigd door leuk_he op 23-11-2008 17:57 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Quindor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-04 00:24

Quindor

Switching the universe....

Ik zou toch eens adviseren, als is het maar om het zeker te weten om een memtest86+ te draaien of een vergelijkbare applicatie. Op de hiren bootcd kun je er wel een paar vinden. Laat deze eens helemaal tot het einde lopen.

Als je daar geen errors in ondervind, weet je iig 100% zeker dat je geheugen goed functioneerd. En als er wel problemen komen, kun je per reepje gaat testen om zo de defecte te ontdekken.

Intermit.Tech YouTube Kanaal, Intermit.Tech Blog, QuinLED

• SoulShot
Bios upgrade?
bios memory remap options lijke me erg relevant. (4.4.4 in guide van je mainboard)
Bios staat op de laatste versie al, en memory remap stond al enabled.
Vergeten te vermelden in TS idd :)
Quindor schreef op zondag 23 november 2008 @ 18:01:
Ik zou toch eens adviseren, als is het maar om het zeker te weten om een memtest86+ te draaien of een vergelijkbare applicatie. Op de hiren bootcd kun je er wel een paar vinden. Laat deze eens helemaal tot het einde lopen.

Als je daar geen errors in ondervind, weet je iig 100% zeker dat je geheugen goed functioneerd. En als er wel problemen komen, kun je per reepje gaat testen om zo de defecte te ontdekken.
Memtest al gedaan (van Ubuntu CD), staat in TS

[ Voor 76% gewijzigd door SoulShot op 23-11-2008 18:05 ]

• SoulShot
iemand :/

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-05 22:49
Heb je het voltage van je northbridge al eens verhoogd? En verhoog het voltage op de dimms zelf ook eens met 0,2V.
Pagina: 1