Recent heb ik m'n bejaard systeem (Athlon 2600+ 3gig) aan de kant geplaatst voor een
nieuw en fris systeem. Zo kwam ik uit bij een asus P5Q + E8400 + 8gig Kingston ram en vista 64.
Nu heb ik een heel vervelend probleem, te pas en te onpas krijg ik CRC fouten/corrupte cab's,
meestal op gepakte bestanden cab's rar's, kortom bij veel installatie paketten.
Dit wil zeggen dat ik vele paketten niet kan installeren of dat programma's na een paar keer starten er gewoon
de brui aan geven.
bios?
Het eerste waar ik aan dacht was het bios, laatste bios geinstalleerd om eventueel
slechte geheugenondersteuning op te lossen. dit is het dus niet, het type geheugen staat
trouwens bij asus aagegeven als compatibel.
Vista 64 probleem ?
Voor alle zekerheid ook eens getest XP, zelfde probleem.
Drivers ?
gebruik van laatste drivers.
Sata of HD probleem ?
getest met verschillende HD's, had ook een bestand op usb stick die fouten gaf bij uitpakken
maar op een andere pc geen probleem had. Misschien is een sata-probleem toch nog niet uit te sluiten,
als windows cache bestanden op de HD maakt van een bestand die ik open vanaf usb ?
geheugen ?
de memory test van de opstartCD van vista doorloopt de test zonder problemen.
misschien moet ik nog eens een andere test doen
Virus ?
op een nieuwe installatie ? Het eerste wat ik installeer is een virus-scanner...
Ik veronderstel dat er een probleem is bij het moederbord (north- of southbridge)
of bij de processor.
Ik dacht aan het moederbord es te vervangen.
Het is natuurlijk vervelend omdat het moeilijk aan te tonen is wat precies misloopt,
of defect is voor eventuele garantie.
Iemand toevallig gelijkaardige problemen gehad ?
suggesties wat ik misschien over het hoofd heb gezien ?
nieuw en fris systeem. Zo kwam ik uit bij een asus P5Q + E8400 + 8gig Kingston ram en vista 64.
Nu heb ik een heel vervelend probleem, te pas en te onpas krijg ik CRC fouten/corrupte cab's,
meestal op gepakte bestanden cab's rar's, kortom bij veel installatie paketten.
Dit wil zeggen dat ik vele paketten niet kan installeren of dat programma's na een paar keer starten er gewoon
de brui aan geven.
bios?
Het eerste waar ik aan dacht was het bios, laatste bios geinstalleerd om eventueel
slechte geheugenondersteuning op te lossen. dit is het dus niet, het type geheugen staat
trouwens bij asus aagegeven als compatibel.
Vista 64 probleem ?
Voor alle zekerheid ook eens getest XP, zelfde probleem.
Drivers ?
gebruik van laatste drivers.
Sata of HD probleem ?
getest met verschillende HD's, had ook een bestand op usb stick die fouten gaf bij uitpakken
maar op een andere pc geen probleem had. Misschien is een sata-probleem toch nog niet uit te sluiten,
als windows cache bestanden op de HD maakt van een bestand die ik open vanaf usb ?
geheugen ?
de memory test van de opstartCD van vista doorloopt de test zonder problemen.
misschien moet ik nog eens een andere test doen
Virus ?
op een nieuwe installatie ? Het eerste wat ik installeer is een virus-scanner...
Ik veronderstel dat er een probleem is bij het moederbord (north- of southbridge)
of bij de processor.
Ik dacht aan het moederbord es te vervangen.
Het is natuurlijk vervelend omdat het moeilijk aan te tonen is wat precies misloopt,
of defect is voor eventuele garantie.
Iemand toevallig gelijkaardige problemen gehad ?
suggesties wat ik misschien over het hoofd heb gezien ?