3 screens op 2dvi uitgangen..

Pagina: 1
Acties:

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-11-2025
Hey

Ik worstel al een tijdje met een probleem betreffende het aankoppelen van m'n HD-tv op m'n pc. Kort even de situatie schetsen:

Ik gebruik dual monitoring op m'n Vista pc. (Geforce 8800 GT 2x DVI) Dit werkt uiteraard perfect. Het probleem is echter dat ik regelmatig een HD video wil bekijken of game wil spelen op m'n LCD tv. Hiervoor moet ik iedere keer de DVI kabels versteken aangezien ik maar 2 DVI uitgangen heb op m'n grafische kaart. Aangezien ik geen SLI mobo heb kan ik ook geen extra grafische kaart steken. De bedoeling zou dus zijn dat ik met 1 of andere switchbox voor het booten kan kiezen welke 2 schermen ik ga gebruiken.. Bestaat dergelijk systeem?

Alvast bedankt!!

iRacing Profiel - Race Rig

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Je videokaart heeft maar 2 ramdac's, met het gevolg dat hij dus maar 2 schermen aan kan sturen.

Oplossing: Een tweede videokaart.
Ik heb nu een 4870 oc voor mijn primaire scherm (20" widescreen en mijn plasma) en een 3650 voor het secundaire scherm ( 19" widescreen)

Als je een pci slot over hebt kun je er dus een pci kaartje er bij in steken.
http://www.alternate.nl/h...Grafische+kaarten&l2=PCI&

Ik zou dus wel voor een Nvidia gaan ivm de drivers.

[ Voor 35% gewijzigd door EWK op 23-11-2008 17:24 ]

Hoi!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Een switch hiervoor zal misschien wel bestaan, maar je kunt ook overwegen om een extra videokaart bij te steken voor dit doel. Dit hoeft niet perse een PCI-express X16 poort te zijn. Tenzij je helemaal geen sloten meer vrij hebt, natuurlijk

[ Voor 0% gewijzigd door JvW op 23-11-2008 17:24 . Reden: typen is ook een vak ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-11-2025
wow thx voor de snelle reply's :)

het zal idd best een extra grafisch kaartje worden op PCI.
Heb ier nog wel een extra Matrox PCI kaartje liggen, straks eens proberen

iRacing Profiel - Race Rig