Toon posts:

Volgorde schermen veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog een verschrikkelijke noob als het aankomt op Apple gebied (2 weken geleden zag ik het licht. Ofja, wel wat eerder met bestellen, maar toen had ik hem pas), daarom mijn volgende vraag:
Ik heb mn macbook en een 24" scherm. Dat scherm ziet ie nu standaard als extern scherm (logisch), maar hiervan wil ik, mits aangesloten, mijn hoofdscherm van maken en dat dus mn macbook het extra scherm is.
Hoe en waar kan ik dit vinden?
Nog een probleem: Ik kan mijn externe HDD alleen maar lezen, maar geen bestanden veranderen/verwijderen etc. Wat moet ik hiervoor hebben?
Alvast bedankt!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Zie Help-Viewer >> Index >> B >> Beeldschermen, voorkeurenpaneel >> 'Meerdere beeldschermen aansluiten voor een uitgebreid bureaublad'

De help-viewer kun je starten door 'help viewer' in Spotlight in te typen. ;)

Daar vindt je hoe e.e.a. werkt.

Het was iets met volgorde van blauwe vakjes verslepen, kan dit nu voor je niet controleren omdat ik er geen scherm heb aanhangen op het moment, maar je zou er zo wel uit moeten komen. ;)

In welk bestandssysteem is je Harde schijf geformatteerd ? Je zou ook even kunnen kijken bij Externe HD >> Rechtermuisklik: Toon Info >> en dan onderaan bij 'Delen en Bevoegdheden' of je wel de rechten ervoor hebt.

[ Voor 47% gewijzigd door NickvdB op 23-11-2008 17:26 ]

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Voor je hoofdscherm bepalen: niet wat je direct verwacht, maar je moet de kleine witte balk in het blauwe scherm naar je andere scherm slepen. Dit kan, en het scherm met de witte balk wordt je hoofdscherm.

Hier stond achterhaalde informatie…

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Digistorm schreef op zondag 23 november 2008 @ 20:05:
Voor je hoofdscherm bepalen: niet wat je direct verwacht, maar je moet de kleine witte balk in het blauwe scherm naar je andere scherm slepen. Dit kan, en het scherm met de witte balk wordt je hoofdscherm.
Nu ja, het staat er gewoon boven ;)

Maar deze vraag is al heel vaak gesteld en met een beetje moeite makkelijk zelf te vinden. Hetzelfde geldt voor de problemen met het alleen kunnen lezen van je externe HD. Dit komt vermoedelijk omdat de harde schijf in NTFS is geformatteerd.

In ieder geval gaat dit topic op slot. Mocht je toch een nieuw topic willen openen, vermeldt dan wat je zelf hebt geprobeerd, gezocht en gevonden.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.