FTP Server

Pagina: 1
Acties:

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11-2025
Heb hier op me PC een FTP Server geinstalleerd. Ik maak gebruik van FileZilla Server.

ik kan gewoon inloggen in de Server en heb 2 Users aangemaakt en per User een Map geshared.
Op zelfde Pc heb ik FTPClient geinstalleerd om te testen of ik kan ook werkelijk met dat aangemaakte Users inloggen. En het werkt goed, ik kan met FTPClient inloggen op de FTP Server.

Maar nou wil ik via mijn Draadloos laptop inloggen op de FTP Server met behulp van FTPClientZilla....

Wanneer ik inloggegevens Adress:User:Password:Port heb ingevuld, kan ik niet inloggen.

Krijg melding van:
Error: Unable to connect!

Ik gebruik Exact zelfde gegevens waar ik op pc wel in kan loggen...

Weet iemand hoe kan ik wel inloggen?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Hoe zit jouw netwerk in elkaar? Misschien heb je een aparte router voor draadloos en zit deze daarom niet in dezelfde IP-range?

edit:
Trouwens, 'Wanneer ik inloggegevens Adress:User:Password:Port heb ingevuld, kan ik niet inloggen'. Het blijkt dus dat jouw laptop wel contact kan krijgen met de server.
* Kixtart moet wat beter lezen :)

[ Voor 45% gewijzigd door Kixtart op 23-11-2008 16:45 ]

☻/
/▌
/ \

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-01 15:47
staan de poorten op je firewall wel open? klinkt namelijk als een firewall probleempje op je ftp server...

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-02 09:28

skabouter

Skabouter

Kun je het ip wel pingen? heb je een firewall op de server staan?

edit:

3 strike, your out ;)

edit:

Adress:User:Password:Port moet zijn user:password@adress:poort, maar ik neem aan dat je dat wel goed hebt ingevuld?

[ Voor 62% gewijzigd door skabouter op 23-11-2008 16:47 ]

[ Dislect ]

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11-2025
skabouter schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:44:
Kun je het ip wel pingen? heb je een firewall op de server staan?

edit:

3 strike, your out ;)

edit:

Adress:User:Password:Port moet zijn user:password@adress:poort, maar ik neem aan dat je dat wel goed hebt ingevuld?
Ik kan wel pingen. van pc naar laptop en andersom...
Op Server heb ik Firewall verschillende poorten open gezet. 21, 14147.

Voor zekerheid heb ik Firewall ook uitgezet op alle twee computers.

Verder heb ik een Modem met ingebouwde router van Tele2. dus geen aparte Router.

[ Voor 7% gewijzigd door kardox op 23-11-2008 16:57 ]

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-01 15:47
filezilla zet actief een aantal poorten om, je klopt aan op poort 21 en wordt vervolgens omgeleid naar poort xxxxx. Die range kun je zelf bepalen, bij een beperkt aantal users kun je hiervoor ook een beperkt aantal poorten gebruiken. stel deze range zelf in en zet deze poorten ook open op je ftp server.

Hier nog een uitleg daarover, het principe heet passive FTP, onder puntje 4 meer info. succes!

http://www.montgomerycollege.edu/webinfo/filezilla.html
Pagina: 1