USB stick probleem

Pagina: 1
Acties:

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Beste tweakers,

Zonet wou ik enkele bestanden openen die ik vrijdag had opgeslagen op mijn usb stick, het ging hier over office 2007 word documenten. Nu krijg ik deze niet meer open, MS WORD herkent de tekens niet meer.

Verder zijn er in die map op mijn usb stick folders en files bijgekomen met volgende namen als voorbeeld :

- b´|╠Ô└:=.╦Æ_

Nu zijn deze elk 4GB groot, terwijl mijn usb stick maar een capaciteit heeft van 1GB. Is de usb stick naar de vaantjes of wat is er gebeurd?

Groetjes,

Dries

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Grote kans dat het bestandssysteem corrupt is geraakt. Heb je al eens een chkdsk op die disk losgelaten?
Als je de schijf formatteert, is hij dan wel gewoon bruikbaar zonder dat data corrupt raakt (dit laatste kun je desnoods testen door hem vol te zetten met .rars en met winrar de CRC laten checken.

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Ok, kga nu effe de checkdsk uitvoeren...

EDIT: gedurende de checkdisk vond deze inderdaad problemen op deze map. Hij heeft reeds de folders verwijderd met de rare naamgevingen, enkel nog een aantal bestanden kan ik niet openen omdat MS WORD ze niet kan encoden...

[ Voor 73% gewijzigd door Droned op 23-11-2008 16:41 ]

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:54
Als ze niet al te corrupt zijn kun je misschien nog de tekst redden door ze in een text editor te openen.

PV Output

Verwijderd

Droned schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:28:
Ok, kga nu effe de checkdsk uitvoeren...

EDIT: gedurende de checkdisk vond deze inderdaad problemen op deze map. Hij heeft reeds de folders verwijderd met de rare naamgevingen, enkel nog een aantal bestanden kan ik niet openen omdat MS WORD ze niet kan encoden...
Probeer ook de functie "Open and Repair" van Word even. Die heeft mij al heel wat gekloot bespaard. (File --> Open --> selecteer bestand --> Klik op het pijltje aan de rechterkant van de "Open"-knop en kies voor "Open and Repair".)