[NFS Undercover - XP x86/Vista x64] Soms erg schokkerig

Pagina: 1
Acties:

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:22

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik heb het spel Need for Speed Undercover en alles op zijn hoogst ingesteld, het probleem is dan ook dat het soms best schokt en het lijkt of er soms ook een behoorlijke fps-drop is.
Ik vind het een beetje raar want mijn systeem zou het makkelijk moeten trekken:
AMD Phenom 9950 @ 2,6Ghz stock
2x2GB Corsair PC8500 DDR2
Club3D HD4870 X2 @ 750/900mhz stock
MSI KA790GX moederbord

Of dit dus nu aan de grafische kaart ligt of aan het spel zelf, gok ik dat het het spel is. Ik had wel gelezen over micro stuttering van de HDxxxx reeks, maar volgens mij had de HD4xxx dat niet meer. Nja, beetje vaag, maar ik vind het hoogst irritant op sommige momenten. Want dit gebeurt zowel op XP Professional x86 als op Vista Ultimate x64.

Het gebeurt dus niet de hele tijd, en in het meeste geval loopt ie ook wel lekker, maar om de zoveel tijd is er een soort dipje en dan af en toe een behoorlijke frame-drop.

Ik gebruik tevens ook een 5.1 setje van Logitech die gebruik maakt van de onboard 8-kanaals chip van het moederbord. Dus heel misschien ligt het aan het onboard geluid, maar dat betwijfel ik ten zeerste sinds ik NFS Pro Street, Racedriver GRID, Crysis en COD4 gewoon netjes en lekker kan spelen.

Met vriendelijke groet,

Rick van Dijk

Verwijderd

Heb je hem al eens gespeeld op een iets mindere kwaliteit? Zoja, schokt die dan ook zo ?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou de laatste pagina's van het [Multi] Need for Speed: Undercover topic door kunnen nemen en tot de conclusie kunnen komen dat het aan de engine van het spel ligt en niet aan de gebruikte hardware.

Poging tot verbetering: World Detail laag zetten, shadows uit.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Topicstarter
Geprobeerd, en op Vista heeft het eigenlijk totaal geen nut. Daarentegen deed XP een heel stuk minder klote, maar door dat uit te zetten merk ik weinig tot geen verschil. Maar, nu alle google entries en alle gebruikerservaringen te hebben gelezen op GoT en de rest van het internet kan ik dus ook wel concluderen dat de egine echt prut is.
Hopelijk komt EA dan met een patch, want ik vind het nogal gaar dat je een spel van 45 euro koopt maar dat dan voor geen meter lekker loopt.

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Topicstarter
Is het trouwens al bekend of EA een patch gaat maken, en zo ja, wanneer?

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-01 15:04

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Tja... ik geloof dat de wereld nog steeds op een patch zit te wachten om de performance van NFS Underground 2 ofzo die dit ook al op grote schaal had wat op te krikken...

Dus ik zou zeggen: hou je adem niet in totdat de patch er is...

Gek is wel dat sommige systemen er geen last van lijken te hebben, en anderen weer wel. Het moet dus ergens aan liggen maar waaraan? Ik heb het ook, voor specs zie mijn sig... ik gebruik onboard audio (Realtek), jij/jullie toevallig ook?

• Dijkertje

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Topicstarter
Ja, ik heb de ALC888 onboard chip van Realtek. Dus het zou misschien daaraan kunnen liggen. Op Vista draait het echt slechter als dikke drap poep door een trechter heen, echter, schakel ik schaduw en wereld details uit en de rest gewoon maximaal, dan is het goed speelbaar met een 85fps average.
Ik hoop echt dat ze donders snel een patch uitbrengen, want ik speel het liefst zo hoog mogelijk zonder dat de hele game het laat afweten en gaat "hakken".

[ Voor 66% gewijzigd door Dijkertje op 24-11-2008 23:26 ]

• Icephase

Icephase

Overigens,

Ik heb gisteren AVG geheel uitgezet, Rivatuner en Speedfan afgesloten en daarna ging het een stuk beter (Win XP x86). Dus wellicht een tip die bij anderen ook werkt.

Toch blijf ik er bij dat de engine van het spel compleet r*k is, bij geen enkel ander spel merk ik iets van AVG, zelfs niet als deze staat te scannen (ja laden van een level bijv. is langzamer), maar bij NFS:U is het al raak als AVG alleen al in de achtergrond draait en niks doet! BAH!

Ik heb nu alle instellingen op high/ultra high/highest/weetikveel,maardebeste staan op 1600x1200, 6x AA en de boel blijft er slecht uit zien: veel pop-up, rare schaduwen etc...

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

@ woelders, hoe sluit jij AVG compleet af. Zodra ik elk proces ga beëindigen in Taakbeheer komt een groot deel van de AVG services weer terug, de watchdogservice bijvoorbeeld.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Icephase

Icephase

Oh nee, ik heb gewoon de traytoepassing afgesloten (RMB -> afsluiten/exit)...

Ik heb ook in het register wat getweaked overigens, ik las vandaag dat dat nog wel eens de boel verholpen kan hebben... ik heb de refresh rate van 60Hz naar 70Hz gezet.
Pagina: 1