Toon posts:

draadloze router als switch

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een voor mij onbegrijpelijk probleem.

Ik heb intermet via een Zyxel modum/switch. Achter een poort van deze switch heb ik een tweede switch met daarop de overige pc's. Ook zit op deze switch een draadloze router. Dit werkt perfect.

Mijn probleem ontstaat als ik een tweede draadloze router rechtstreeks op een poort van de Zyxel wil hangen.
De verbinding via deze router wordt dan erg traag en internet is niet meer vooruit te branden. Koppel ik deze router met dezelfde instellingen achter mijn tweede switch werkt alles perfect.

Modum Zyxel
Router 2 Linksys WRT 54GL met dd-WRT software.
Wan connection disabled
Assign WAN port to switch
Ik heb het zowel met een straight als Cross kabel geprobeerd.

Wie weet de oplossing

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
je zult meer info moeten geven. Wat heb je zelf al geprobeerd? Wat zijn alle ip-adressen en instellingen?
DHCP? Statisch?

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn Zyxel (is mijn modem/router/ switch naar internet) is DHCP ingeschakeld, Op de beide andere draadloze routers staat DHCP uit. IP adressen via DHCP vanuit de Zyxel.
Wat heb ik niet geprobeerd? Zoals ik al aangaf werkt alles perfect als ik de router achter mijn switch hang. Als ik daarna zonder mijn instellingen te veranderen hem rechtstreeks op een Zyxel poort hang, duurt het erg lang voordat ik een IP adres krijg toegewezen. Als dit al lukt, is daarna internet tergend langzaam. Op mijn andere PC's (achter mijn switch) is internet normaal snel.
Ik heb verschillende kabels geprobeerd, zowel cross als straight, en ook heb ik alle poorten van de zyxel geprobeerd. alles zonder resultaat.
Ook heb ik in het menu van de Linksys diverse instellingen geprobeerd waaronder een statisch IP adres, echter zonder resultaat. Alles staat nu weer normaal.

Hier in het kort zoals mijn net geconfigureerd is:

Zyxel modem/router/switch bij het isra punt in mijn meterkast.
Vanaf een poort van de zyxel via UTP naar een 8 voudige switch.
Achter deze switch mijn vaste PC's en een draadloze router als switch via cat 5 kabel.
Vanuit de Zyxel in de meterkast een cat 5 kabel naar mijn 2 de draadloze router.
Dit is een Linksys WRT 54GL met dd-WRT software.
Zoals ik al aangaf is op de beide draadloze router DHCP uitgeschakeld.
Zet ik mijn tweede draadloze router ook achter de switch werk alles perfect, direct achter de Zyxel wordt het erg traag.

Als jij alle instelling vraagt, waar denk je dan aan?

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
aan de dingen die je net hebt verteld. Ik kan daarin ook niet direct iets vinden wat niet goed is. Al gekeken op de site van zyxel of dd-wrt?

Verwijderd

Dit zou natuurlijk kunnen komen door spanning tree problemen. (weet je zeker dat je geen lus maakt in je netwerk?) Zorg er ook voor dat je het WAN poortje niet gebruikt om een switch eraan te hangen. DD-WRT maakt er wel een lan poort van, maar dat blijft natuurlijk een leuk foefje van de software :) .
flapdrol85 doelt waarschijnlijk op de instellingen zoals dhcp servers, en wat je nog meer hebt ingesteld op je dd-wrt router. Misschien ligt het wel aan DD-WT :? Heb je de laatste versie? heb je geprobeerd de officiele linksys firmware terug te zetten. Het kan namelijk aan vanalles liggen, zelft aan incompatibiliteit van je hardware.