Toon posts:

[XP] BIOS onboard Sil3114 updaten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een samsung HD753LJ (750GB) gekocht en wil die aansluiten op mijn onboard Sil3114 sata/raid controller. Het is een Asus K8NE-deluxe mobo.

Tijdens het opstarten bijft het Sil3114 bios hangen op de detectie van de nieuwe schijf. De naam wordt wel juist weergegeven maar het volume niet, hier blijft het bios op hangen.
In mijn mobo bios staat de Sil3114 netjes op sata/ide en geen raid.

Nu heb ik een beetje gegoogled en wil mijn Sil3114 bios gaan updaten. Maar op de support site van Silicon Image heb ik het bios gevonden v.5.4.0.3.
Ik heb het met een dos bootdisk geprobeert te flashen met UpdFlash_v336. Maar dan krijg ik de melding dat alleen pci cards geflashed kunnen worden en geen onboard controllers.

Verder heb ik het onder windows(xp sp3) geprobeerd met SiFlashTool maar dat lukte ook niet.

Nou ben ik benieuwd hoe andere dit hebben gedaan met een onboard Silicon Image 3114 controller.
Welke tool hebben jullie gebruikt en welk bios. Met de support site van silicon image kom ik niet verder...

thx!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou met een Samsung tooltje (even googlen/zoeken op de samsung site) de sata-modus van 300 naar 150 kunnen zetten (of met een jumper hetzelfde bereiken) om zo toch de harde schijf door je moederbord te laten vinden.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:23
De BIOS van je onboard controller zit geintegreerd in je systeembios. Misschien dat je met tools als CBROM of AMIBCP nog het een en ander uit je systeembios kunt slopen en vervangen door een nieuwere option ROM, maar aangezien Asus al jaren een afwijkend BIOS heeft die niet met deze standaardtools werken geef ik je weinig kans.

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:34:
Je zou met een Samsung tooltje (even googlen/zoeken op de samsung site) de sata-modus van 300 naar 150 kunnen zetten (of met een jumper hetzelfde bereiken) om zo toch de harde schijf door je moederbord te laten vinden.
Ik weet dat die patch bestaat, maar het is zo dat ik windows niet kan booten met de samsung HDD eraan. Of hij nou op de Sil3114 of nForce3 poorten zit maakt niet uit.

Dus ik vraag me af waar die patch zijn taken uitvoert. Patcht hij de firmware op mijn HDD zelf, dan gaat het niet omdat ik windows niet kan booten met de samsung eraan.
Of wordt mijn windows systeem gepatcht? Dat er nog alleen maar 1.5Gb/s verkeer mogelijk is naar mijn HDD's?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Sata is trouwens hot plugable, dus je hoeft hem niet aan te sluiten (de sata datakabel iig) en als je geboot bent in windows druk je de satakabel op je moederbord of achterin je schijf en kijk hoe ver je dan komt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op zondag 23 november 2008 @ 17:39:
Sata is trouwens hot plugable, dus je hoeft hem niet aan te sluiten (de sata datakabel iig) en als je geboot bent in windows druk je de satakabel op je moederbord of achterin je schijf en kijk hoe ver je dan komt.
Dat werkte idd, succesvol geflashed was het bericht.
Maar helaas dezelfde kuren, nu gaat een collega het proberen op een native sata2 controller _/-\o_ thx risotto!!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-02 15:25
Wat is de bios van je mobo.
Meestal zit in de laatste bios ook een recente bios van de raid controller.

Als je nog niet de laatste bios hebt is dat de enige oplossing.
Pagina: 1