Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Server 2008 met exchange 2007 virtueel in hyper v draaien, nu wil ik deze server naar fysieke hardware verplaatsen ivm met performance en opslagruimte.

Nu heb ik een met symantec backup exec system recovery 8 een backup gemaakt van de virtule machine en gerestored op de nieuwe server maar hij blijft in een soort van sysprep hangen bij het booten.

Heeft iemand ervaring met het omzetten van virtueel naar fysiek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-07 18:00

tim427

Turbulence!

Ghost? En dan eventueel windows herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-08 11:11
ehm daar heb je tools voor. Platespin powerconvert bijvoorbeeld. P2V, V2P, P2P.
Is niet gratis, maar werkt steengoed.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het schijnt met CloneZilla ook te werken, maar dat vereist wel wat meer handwerk.

Ik vraag me af of het niet handiger is om gewoon een DR restore te doen naar een hardware install met je Exchange 2007, die gaat daar toch stukken flexibeler mee om dan 2003 deed.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:55

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

virtueel naar fysiek blijft altijd lastig. Je hebt namelijk te maken met hardware afhankelijkheden. Als je bijv. een andere HAL hebt wordt het al lastig. Je zou een kopie kunnen maken van je virtuele machine en die Syspreppen en daar een image van maken. Dan dat image terug zetten en hopen dat ie bij de opstart alle hardware gaat detecteren.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Microkid schreef op zondag 23 november 2008 @ 19:08:
virtueel naar fysiek blijft altijd lastig. Je hebt namelijk te maken met hardware afhankelijkheden. Als je bijv. een andere HAL hebt wordt het al lastig. Je zou een kopie kunnen maken van je virtuele machine en die Syspreppen en daar een image van maken. Dan dat image terug zetten en hopen dat ie bij de opstart alle hardware gaat detecteren.
2008/vista heb ik nog nooit problemen gehad... Vista draai vrolijk op iedere machine met steeds dezelfe HDD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
tim427 schreef op zondag 23 november 2008 @ 19:51:
[...]

2008/vista heb ik nog nooit problemen gehad... Vista draai vrolijk op iedere machine met steeds dezelfe HDD ;)
Care to explain ?

je hebt een virtuele omgeving, en porteer je die 'elke' keer naar realtime
of heb je een basic install, en draai je daar VM's op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427

tim427

Turbulence!

Uhm, mijn voorbeeld...

Ik repareer veel pc's.. Hierbij wil ik bijvoorbeeld hardware testen... Ik heb op een s-ata schijf vista geïnstalleerd met de benodigde progs..

Als ik deze hardeschijf in een willekeurige andere pc hang (dus met andere hardware) dan draai vista gewoon. Alleen de drivers moeten nog geïnstalleerd worden.. Dit is hetzelfde prinsipe als het installeern met Win PE 2.0..

Als je dus een GHOST of een andere 1-op-1 kopier kunt maken van Virtueel naar Fysieke schijf... Dan moet dat werken...

Op de drivers na dan... En je moet natuurlijk wel eventjes de Hyper-V Integrated shit un-intallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acronis Image maken.

Restore met acronis universal restore, laad je drivers in van je Disk controller. Installeer daarna alle drivers van de hardware. En je bent draaiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Waarom niet een nieuwe server installeren met exchange 2007 erop en de mailboxen, public folders en rollen verplaatsen ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ZeRoC00L schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 19:24:
Waarom niet een nieuwe server installeren met exchange 2007 erop en de mailboxen, public folders en rollen verplaatsen ?
Ben je bekend met deze methode ? http://technet.microsoft.com/en-us/library/bb332343.aspx

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:45:
Acronis Image maken.

Restore met acronis universal restore, laad je drivers in van je Disk controller. Installeer daarna alle drivers van de hardware. En je bent draaiend.
Tis alleen jammer dat Acronis redelijk prijzig is...

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het hoeft toch niet perse de oude naam te worden ? Gewoon een extra exchange server in je netwerk installeren, andere naam, en mailboxen verhuizen.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:45:
Acronis Image maken.

wat hij zegt een van de ''betere'' manieren om geen problemen met hals ed te maken te krijgen.

uni restore zorgt ervoor dat al je drivers etc erin geladen worden zonder problemen.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Pagina: 1