Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,
ik wilde gister de laptop van mijn vriendin formateren. Ik heb al eerder desktops geformateerd en dat ging allemaal erg soepel. De laptop bevatte waarschijnlijk een virus, die ene van msn messenger met die fotolink, en ik wilde dus door formateren ook de laptop sneller laten lopen. De boot sequence aangepast en veranderd met cd bovenaan. Opnieuw opstarten en ik kreeg te zien van "druk op een toets om windows via cd op te starten" en als ik wat druk of niks druk dan start hij gewoon windows weer op... Ik heb een legale versie van windows en ik gebruikte mijn eigen windows cd ervoor, want bij haar acer zit recovery software. DIe heb ik uiteindelijk maar gebruikt, maar de hele computer was daardoor niet echt schoon en nog ontzettend traag!! Afsluiten werkt voor geen meter (was daarvoor ook al). Ik merk iets verbetering maar installeren van office en een internetverbinding maken wil niet vlotten. Dus nu wil ik het opnieuw gaan doen maar wil hier vragen wat ik moet doen om wel via mijn windows xp cd te formateren zodat ik in het scherm kom waarin staat dat je de schijven wil formateren en leegmaken. De rest lukt daarna wel.

Heeft iemand ervaring hierin om wel bij een acer de windows xp cd te laten opstarten en niet via de recovery mode?? OF heeft er iemand een tip ik kan het graag gebruiken, alvast dank. _/-\o_

Met vriendelijke groeten
Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is die CD die je hebt wel goed bootable? Als je een ander schijfje probeert (een livelinux bijvoorbeeld), doet die het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 23 november 2008 @ 14:28:
Is die CD die je hebt wel goed bootable? Als je een ander schijfje probeert (een livelinux bijvoorbeeld), doet die het wel?
Ja dat is dus een goede vraag. Deze cd heb ik dus ook gebruikt voor mijn eigen formateren op mijn desktop. Dus kan dat gewoon gebruikt worden of moet ik van die cd een bootable disk maken idd? En waar kan ik dat vinden. Ik wil hem gewoon helemaal leegmaken en niet die stomme recovery gebruiken. Bedankt voor de reactie zo snel al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als hij op een ander systeem wel bootable is dan zou het moeten werken. Om uit te sluiten waar het ligt is het altijd handig om even te kijekn of je een andere schijf kunt gebruiken om van te booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:15
Als je "druk op een toets om windows via cd op te starten" ziet betekent dit dat er vanaf cd geboot wordt. (dit is namelijk een melding die door de windows setup wordt gegenereerd)

aka: bios staat goed en cd is bootable.

Het lijkt erop alsof je keyboard niet gezien wordt. hang er eens een usb keyboard aan.

[ Voor 13% gewijzigd door stfn345 op 23-11-2008 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
razorhead schreef op zondag 23 november 2008 @ 14:32:
Als je "druk op een toets om windows via cd op te starten" ziet betekent dit dat er vanaf cd geboot wordt. (dit is namelijk een melding die door de windows setup wordt gegenereerd)

aka: bios staat goed en cd is bootable.

Het lijkt erop alsof je keyboard niet gezien wordt. hang er eens een usb keyboard aan.
Ok ja dat was een ander probleem van haar, na herstarten deed toetsenbord het vaak niet. ik heb mijn eigen draadloos toetsenbord meegenomen en muis en ook een extrene hardeschijf voor de backup van bestanden. Werkte allemaal. Maar na 3 keer proberen om in die setup te komen voor windows lukte niet. Wel gewoon met mijn toetsenbord via F2 kwam ik in de Bios... Dus ligt helaas ook niet aan toetsenbord, en is idd een usb toetsenbord.

*EDIT* misschien anders nog wel een paar keer proberen goed te drukken dan op mn toetsenbord tijdens die procedure, maar kan dat pas vanaaf of morgen denk doen aangezien ze nu weg is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Kijk eens in de bios of legacy support aanstaat. Redelijk onwaarschijnlijk dat het uitstaat, maar het is de moeite waard om het even te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Terw_Dan schreef op zondag 23 november 2008 @ 14:36:
Kijk eens in de bios of legacy support aanstaat. Redelijk onwaarschijnlijk dat het uitstaat, maar het is de moeite waard om het even te checken.
Terw_Dan, dit is nog niet zo heel gekke opmerking. Bij mijn opdrachtgever werken wij met HP laptops waarbij " USB legacy support" standard UITgeschakeld staat in het BIOS. Erg leuk is dat als je beveilingssoftware gebruikt die direct in de stres schiet wanneer je het weer inschakelt omdat op de dockingstations PS/2 toestenborden en muizen worden gebruikt. :+

Dus ht kan zijn dat het STANDAARD uit/ disabled staat.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok ik krijg vanavond de laptop dus ga het meteen controleren in de Bios en hou jullie op de hoogte. Bedankt ik hoop zeker dat dit helpt :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:18:
ok ik krijg vanavond de laptop dus ga het meteen controleren in de Bios en hou jullie op de hoogte. Bedankt ik hoop zeker dat dit helpt :) _/-\o_
Ok ik heb de laptop ontvangen en ben hem momenteel aan het formateren!! Ik heb niet gebruik gemaakt van mijn usb toetsenbord en ik zag ook dat in de bios op een vreemde manier weer de cd als 2e werd gelezen, nu pakte hij gelukkig wel de Windows XP cd-rom!! Ik kwam echter nergens iets tegen van legacy in het boot-menu na opstarten maar ben blij dat ik iig mijn handleiding voor formateren kan gebruiken.

Echter zie ik wel een EISA partitie staan met 3GB aan geheugen op de laptop van Acer, ik las dat je die niet mag verwijderen dus heb dat niet gedaan. Momenteel dus bezig met formateren maar het gaat de goede kant op! Ik hoop dat hij sneller wordt iig en dat alles het dan weer gaat doen :) En ook dat ik geen virussen meer erop heb zitten of iig dat hij het gewoon doet dat is al goed.

Bedankt alvast voor jullie hulp en snelle antwoorden. Ik hoop dat dit het is en dat het topic snel gesloten kan worden. Ik zal vanaaf of morgen nog laten weten dat hij dicht kan.

(een andere optie was na laten kijken door een computerexpert op de zaak)

Thnx!!
Michael _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OKE ALLES WERKT NAAR BEHOREN!!! Computer gaat netjes weer normaal uit voor het eerst in 2 jaar tijd (A). Ben echt blij dus dit topic mag weg moderators. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Beste Michael op GoT wordt een topic niet gesloten of verwijderd wanneer deze voldoet aan het geldende beleid, ookal is het besproken probleemopgelost. Het topic zal vanzelf afzakken en uit de lijst verdwijnen. (maar is met de GoT search natuurlijk altijd terug te vinden)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1