Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-05 22:05
Vorige maand heb ik een Nikon D90 gekocht, waarmee ik met HDR foto's aan het experimenteren ben geweest. Nou bleek mijn Photoshop CS2 niet met het (nieuwe) NEF formaat van mijn camera overweg te kunnen, de Camera RAW plugin die het wel snapt zou in CS4 zitten...

Prima, gisteren heb ik CS4 gekocht. Maar een HDR maken lukt me nog steeds niet... Ik krijg dat schermpje om foto's te kiezen, dat doe ik, ik klik ok, en daarna is het schermpje weg. :? Geen vervolgscherm, geen document, geen CPU-gebruik, niks...

Voor zover ik kan vinden is de Camera RAW plugin goed (v 5.x), en verder zou ik niet weten waar ik het moet zoeken... iemand die dit herkent / een oplossing weet?

Het geheel draait onder XP SP2 btw :)

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-05 13:11

ThunderNet

Flits!

Volgende schermpje kun je opvragen door naar het image -> mode menu te gaan, en daar op 8 bits te klikken.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Als ik 3 beelden selecteer en OK klik gebeurt er dus helemaal *niks*. Echt niks.
Ik krijg dus ook geen document, en alles onder Image is daardoor dus uitgegrijsd....

Edit: als ik de NEF bestanden "gewoon" probeer te openen krijg ik een foutmelding dat het niet de juiste soort bestanden zijn.... dat zal het probleem wel wezen dan, fijn dat je geen enkele foutmelding krijgt verder |:(

Toch eens een andere plug-in opzoeken dan maar.....

[ Voor 45% gewijzigd door Xcalibur op 24-11-2008 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Opgelost :)

In tegenstelling tot wat men mij wil laten geloven heb je voor de NEF bestanden van de D90 niet Camera Raw 5.0 nodig, maar 5.1: http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=4064

En dan doet ie het ineens wel :)