Wireless gaat voor op Gigabit

Pagina: 1
Acties:

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:19
Ik heb een Fujitsu-Siemens Amilo Xi2528 laptop en het probleem dat ik heb, is als ik de laptop heb aangesloten op gigabit de draadloze netwerkverbinding dan uiteindelijk vaak de verbinding maakt.

De draadloze verbinding wil ik niet uitschakelen, want dan werkt bluetooth (muis) ook niet meer.

Het is een erg ergelijk probleem omdat ik vaak veel data synchroniseer tussen mijn server en mijn laptop. Dan wil ik gewoon gebruik kunnen maken van gigabit.

Wat heb ik al geprobeerd:

QOS inschakelen (volgens mij heeft dit er niet veel mee te maken)

weinig, het is namelijk moeilijk om op dit probleem te zoeken. Kan niet op de juiste terminologie komen.

Ik draai Vista Ultimate x86 en het kopieren gaat vaak via een Netgear GS108 8 poorts gigabit Switch naar mijn Windows 2003 server.

[ Voor 9% gewijzigd door Hoicks op 23-11-2008 12:43 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gewoon dhcpip releasen op je nic.

[ Voor 12% gewijzigd door Noork op 23-11-2008 12:55 ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Kijk eens naar het route commando.

Verwijderd

Ik weet het fijne er niet meer van, maar google eens op Metric? daar zat de clou volgens mij

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
je kunt je wireless kaart gewoon via apparaatbeheheer uitschakelen... dan blijft bluetooth echt wel werken

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:46
In Windows XP kan ik in het venster 'netwerkverbindingen' klikken op 'geavanceerd' en vervolgens bij 'geavanceerde instellingen' de volgorde van de netwerkverbindingen instellen.

Ik neem aan dat zoiets ook bestaat in Windows Vista.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-03 14:51
Mijn Dell heeft een optie in de BIOS waarmee je kunt instellen wat de wireless switch moet doen. Je kunt dus kiezen om daarmee alle wireless opties (waaronder ook bluetooth dus) uit kunt laten schakelen, maar ook bijvoorbeeld alleen wireless.

Misschien heeft jouw FS ook zoiets?

@Icey: Ik denk dan dat dat per NIC afhankelijk is, ik kom het in ieder geval maar zelden/nooit tegen.

[ Voor 15% gewijzigd door The Realone op 23-11-2008 12:59 ]

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-01 10:50
Hoicks schreef op zondag 23 november 2008 @ 12:42:
De draadloze verbinding wil ik niet uitschakelen, want dan werkt bluetooth (muis) ook niet meer.
Bedoel je dat je het knopje op de laptop niet wil gebruiken om de verbinding uit te schakelen? Zo ja, dan kun je natuurlijk gewoon de verbinding binnen Windows uitschakelen. In het configuratie scherm ga je naar netwerkverbindingen, rechtsklik op de verbinding en selecteer uitschakelen.

Ook maar dat ik dat weet!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-03 20:32

AirX

Tweak Guru

Je moet inderdaad even kijken hoe het met de metric gesteld is. Dit kun je uitzoeken met "route print". Je moet er voor zorgen dat de metric van je GB interface lager staat dan die van de wireless. Je kunt dit bij de eigenschappen van je netwerkkaart dit instellen. Kijk even bij de volgende links over hoe en wat: http://www.google.nl/search?q=interface+metric

[ Voor 29% gewijzigd door AirX op 23-11-2008 13:07 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:46
Afbeeldingslocatie: http://arjan.i-cey.net/instellennetwerk.png

Zit gewoon standaard in Windows hoor...

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Je hebt nu gewoon een gelijk subnet op de wired en wireless netwerk en dat werkt inderdaad niet lekker. De makkelijkste oplossing is gewoon je wireless uit te schakelen als je die niet nodig hebt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Dat is sowieso beter voor performance, want Vista's automatische TCP receive & transmit window scaling doet dat globally. Als je alleen Gbit actief hebt, pakt het waardes die daarvoor optimaal zijn. Heb je Gbit en WiFi actief, dan moet het een compromis maken tussen die twee, waardoor de waarde niet optimaal zal zijn voor Gbit.

Oslik blyat! Oslik!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

dion_b schreef op zondag 23 november 2008 @ 14:39:
Idd. Dat is sowieso beter voor performance, want Vista's automatische TCP receive & transmit window scaling doet dat globally. Als je alleen Gbit actief hebt, pakt het waardes die daarvoor optimaal zijn. Heb je Gbit en WiFi actief, dan moet het een compromis maken tussen die twee, waardoor de waarde niet optimaal zal zijn voor Gbit.
TCP windows zijn niet superboeiend op LANs met weinig packet loss en waar de latency onder 1ms blijft.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

TrailBlazer schreef op zondag 23 november 2008 @ 13:07:
Je hebt nu gewoon een gelijk subnet op de wired en wireless netwerk en dat werkt inderdaad niet lekker. De makkelijkste oplossing is gewoon je wireless uit te schakelen als je die niet nodig hebt.
Daar zit toch een knopje of toets op om dat te regelen bij de meeste laptops?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Bij sommige (verkeerd ingestelde laptops), zoals die van de TS schakelt dat knopje ook de Bluetooth uit.
Pagina: 1