Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Alle tekst bold / cursief na crash? *

Pagina: 1
Acties:

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-11 17:41
Net de Left 4 Dead demo gespeeld die er plots met een error uit klapte. Vervolgens op de desktop valt me op dat ALLE tekst die k zie in mn browser, msn, noem t maar op, allemaal anders is. Mn helebrowser teskten zijn dikker en cursief. Ook mijn MSN letters zijn ineens overal bold en cursief :S hoe kan dit en hoe krijg ik dit overal weer normaal :S

Betreft een OEM DELL Vista Ultimate x64

Verwijderd

Computer al opnieuw opgestart?

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Raar probleem, misschien systeemherstel proberen?

• Lampuhkap
systeemherstel staat uit. Rebooten heeft geen zin, helpt namelijk niet

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Het is goed mogelijk dat je font (cache) corrupt is; kijk daar eens naar? Met een systeemherstel actie had je dit waarschijnlijk wel kunnen fixen. Kijk eens of je instellingen niet gewoon zijn aangepast? Daarnaast zou je kunnen proberen om de gebruikte fonts te herinstalleren; door ze bijvoorbeeld van een andere Vista PC te kopieren.

Ik pas ook je topictitel nog even aan; kun je deze in het vervolg zelf wat specifieker maken?

(vista) erg vreemd probleem na onverwacht sluiten game > [Vista] Alle tekst bold / cursief na crash? *

[ Voor 73% gewijzigd door Spider.007 op 23-11-2008 13:15 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Lampuhkap
instellingen zijn niet aangepast, daar had ik al naar gekeken. Ik heb geen andere Vista PC tot mn beschikking, dus mocht er iemand me er op een andere manier mee willen helpen, dan graag!

Dankjewel voor de aanpassing in de topictitel :)

any other suggestions are welcome!

• MRED
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2020

MRED

Carpe diem...

Ik kwam in dit draadje onderstaande oplossing tegen:
I don't know what would happen if you deleted the whole fonts folder.
I hardly ever touch that folder. The default fonts work just fine for me and the existing one don't take that much space so I see no reason to remove them.
I would imagine that something really bad would happen like no text being displayed at all due to lack of a font available.
If you want to try it I would recommend using a Virtual Machine program like VirtualBox as then your main copy of Windows is still working.

Edit: I just tried it with Windows Vista in VirtualBox.
It wouldn't let me remove the fonts folder.
Many of the fonts are owned by TrustedInstaller so they can't be removed.
Some fonts was locked by a process and couldn't be deleted either.

Edit 2: Just tried to take ownership to see what would happen. I could then remove most of fonts except for 24 fonts that were locked.
Also it appears at this point none all the links on the HTG Forum are displayed due to lack of available fonts and many web sites don't work at all.

Edit 3: With the help of the program Unlocker I was able to delete the remaining fonts. Windows ok so far as I think the fonts are cached.

Edit 4: Rebooted and now can't even load Windows Vista.
Get error "Windows failed to load because the NLS data is missing, or corrupt."

Edit 5: Now I reverted to a Snapshot in VirtualBox and my virtual Windows Vista install is back to normal.
So in short: You have to really try to remove the fonts folder and if you do then you need to recover your Windows install.
Ik het het zelf niet getest, maar misschien werkt het bij jou.

Mijn weblog

• Lampuhkap
:D ok...... Nu de simpele uitleg ervan?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Welke fonts staan er in je systeemmap? Ik denk dat er een paar zijn verdwenen. Zoek eens uit welke fonts standaard in Vista zitten en installeer die opnieuw. Daarna zal het probleem geen probleem meer zijn. :)

[ Voor 69% gewijzigd door Guardian Angel op 23-11-2008 16:26 ]

ARME AOW’er

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-10 16:43
Ik herken het probleem, wat voor mij werkte (en voor vele anderen ook):

- Verwijder alle "Arial" Fonts uit je Fonts map in Windows.
- Zorg dat je _van een andere computer_ (bijv. een vriend, kennis, andere PC in huis etc) die arial fonts krijgt (waar het probleem zich niet voordoet, uiteraard) en plaats die in je fonts map.

Hiermee is 't probleem vaan opgelost. :)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

• Lampuhkap
Thijs_O schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:29:
Ik herken het probleem, wat voor mij werkte (en voor vele anderen ook):

- Verwijder alle "Arial" Fonts uit je Fonts map in Windows.
- Zorg dat je _van een andere computer_ (bijv. een vriend, kennis, andere PC in huis etc) die arial fonts krijgt (waar het probleem zich niet voordoet, uiteraard) en plaats die in je fonts map.

Hiermee is 't probleem vaan opgelost. :)
Je hebt PM ;)

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Speedlink schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:16:
:D ok...... Nu de simpele uitleg ervan?
Je moet systeemherstel gebruiken; en dat heb je niet ingeschakeld. Dus je hebt er weinig aan

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Lampuhkap
Is er iemand die me een helpende hand wil bieden door me die Arial fonts te willen mailen?

Ik heb namelijk geen 2e PC bij de hand momenteel waar ik ze van kan overnemen

[ Voor 31% gewijzigd door Lampuhkap op 23-11-2008 18:20 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

één keer bedelen lijkt me wel genoeg he :)
En een andere oplossing is dat je de DVD erbij pakt en daar de bestanden afhaalt (of een tijdelijke dualboot maakt).

[ Voor 58% gewijzigd door alt-92 op 23-11-2008 18:32 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MRED

MRED

Carpe diem...

You've got mail :)

Mijn weblog

• Lampuhkap
ik kom iig op de windows DVD niets tegen van de fonts,dus dat zal niet werken.

@ MRED: Ik zal m zo wel krijgen, ik zal m als ik binnen heb wel even bevestigen.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En als je de boel weer aan de praat hebt: de DVD bevat met imagex mountable .wim images waar de bestanden vanaf te halen zijn.

Vergeet ook niet dit keer wél Systeemherstel aan te zetten - zoals je nu merkt maak je jezelf compleet afhankelijk van de goodwill van anderen (waaronder crew).
Als je bang bent dat je dat teveel schijfruimte kost: VSSadmin is je vriendje :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Lampuhkap
goed, de oplossing van MRED werkt deels. Mijn browser en windows lijken tot nu toe normaal te doen weer. Alleen mn MSN blijft nog raar doen en ook tijden t mail typen in hotmail doet de tekst nog vreemd. Ik kan iig tweakers wel weer normaal lezen (en typen ook) dus dat is iig weer werkend. Nu de andere helft nog.

• Lampuhkap
:) met het gebeuren met die moutable images ben ik geheel niet bekend. Dus dat gedeelte valt iig af momenteel.
Ik heb dus aleen op mn MSN nog een bold tekst. (inlogscherm + contactlijst enz)

UPDATE:
Net een regfix ergens gedownload van 1 of ander foum (ben nu al vergeten waar :X 8)7 :? |:( ) en geinstalleerd. Echt een wonder,maar t werkt. Alles is weer back to normal.

Iedereen thnx voor de hulp. Met nadruk om MRED die me via de mail constant heeft bijgestaan en geholpen heeft met fonts mailen enz. _/-\o_

[ Voor 46% gewijzigd door Lampuhkap op 23-11-2008 20:55 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Speedlink schreef op zondag 23 november 2008 @ 19:26:
:) met het gebeuren met die moutable images ben ik geheel niet bekend. Dus dat gedeelte valt iig af momenteel.
Dan ga je [google=imagex mount vista wim] ?

Lijkt mij verstandiger dan hopen dat je probleem vanzelf opgelost wordt door anderen.
En het zou fijn zijn als je de edit-knop af en toe zou gebruiken als je toch de laatste poster bent.

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 23-11-2008 19:35 ]

• MRED

MRED

Carpe diem...

Misschien als je MSN een keer opnieuw installeert dat het opgelost is (eerst via 'programs and features' verwijderen).

Mijn weblog

Verwijderd

Ja zit met hetzelfde euvel, eerst een trojan, dan uninstall en nu gedonder met de fonts. ach geen ramp, deze week nieuwe schijf en nieuwe windows erop. left4dead komt iig niet meer terug

• Stefke
  • Laatst online: 30-11 15:26
Ik heb hetzelfde probleem na een uninstall (of crash, dat was aanleiding van de uninstall) van Left4Dead. Net vorige week alles opnieuw geinstalleerd :(

[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 26-12-2008 21:05 ]

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:32
Sorry dat ik dit oude topic naar boven brengt, maar ik heb dit probleem ook net gehad, toen ik Left4Dead deinstalleerde.

Ik heb het op de volgende manier kunnen oplossen.

Ten eerste had ik een 2e vista pc waar ik de font map (in windows dir) van heb gekopieerd op USB-stick.
Daarna had ik dit programma gedownload: EnhanceMyVistaFreeSetup en geïnstalleerd.
Toen ik het programma wilde opstarten gaf hij een fout, dat hij de standaard Verdana font niet kon vinden.
Dus heb ik in de Font map alle Verdana fonts verwijderd, en daarna de Verdana fonts van de usb stick erop gezet en toen starte het programma wel.

Als je het programma draaiend heb zit er onder het tabblad Optimization en dan System Repair twee functies:
Repair Program Interface(UI) and Fonts en Restore Program Interface(UI) and Fonts

Ik heb eerst op restore gedrukt en daarna op repair.
Toen de PC opnieuw opgestart en hij deed het weer goed.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, succes ermee.
Pagina: 1