Macbook Pro batterij probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 2.270 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boke
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-06 13:46
In 1 dag is mijn batterij van mijn MBP SR 2.2 van 90% naar 30% gegaan (96 cycles). Vreemd dus. Ik heb de batterij 3x gekalibreert, maar dit heeft niet geholpen. Vandaag was ik ff bezig in bootcamp en zag ik dat mijn batterij in bootcamp wel nog een waarde van 90% heeft (en bijhorende batterijduur, wat onder osx niet het geval is). Iemand enige verklaring of oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legoblokje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 21:57

Legoblokje

Stap niet op me!

Geen verklaring of oplossing hier maar wel een tip: Ga even bij een APR langs en laat het even bekijken als je werkelijk 30% hebt met 96 cycles heb je een kapotte batterij en heb je recht op garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Legoblokje schreef op zondag 23 november 2008 @ 11:56:
Geen verklaring of oplossing hier maar wel een tip: Ga even bij een APR langs en laat het even bekijken als je werkelijk 30% hebt met 96 cycles heb je een kapotte batterij en heb je recht op garantie.
Heb je enig idee tot hoe ver die garantie gaat? Ik heb hier nog 15-30% met 18 cycles maar m'n MBP is van sept.'07... De vorige eigenaar heeft'm alleen aan de stroom gehangen al die tijd :X

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 12:04
Boke schreef op zondag 23 november 2008 @ 11:41:
In 1 dag is mijn batterij van mijn MBP SR 2.2 van 90% naar 30% gegaan (96 cycles). Vreemd dus. Ik heb de batterij 3x gekalibreert, maar dit heeft niet geholpen. Vandaag was ik ff bezig in bootcamp en zag ik dat mijn batterij in bootcamp wel nog een waarde van 90% heeft (en bijhorende batterijduur, wat onder osx niet het geval is). Iemand enige verklaring of oplossing?
Dit zou kunnen komen door nieuwste update van apple (10.5.5). Met zekerheid kan ik dit echter niet zeggen. Wat ik wel weet is dat ook mijn eigen batterij totaal niet deugt (Macbook pro (late 2008). Klachten in dit geval zijn: Batterij gaat veel te snel leeg/de indicator klopt niet. Als klap op de vuurpijl: De macbook loopt binnen raptempo leeg in sluimerstand. Ik heb hier over al diverse topics gelezen op het forum van Apple zelf.

Ik weet niet of dit in verband staat met jou geval. Het zou in ieder geval best kunnen.

(edit: Dat de batterij niet deugt wil ik niet mee zeggen dat het daadwerkelijk aan de batterij ligt, want dat doet het waarschijnlijk ook niet)

[ Voor 6% gewijzigd door shytah op 23-11-2008 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boke
De batterij is waarschijnlijk niet kapot, donderdag had kon ik er nog gemakkelijk 3u op werken en vrijdag geen uur meer, de batterij kan toch niet zoveel slechter worden op 1 dag? En windows geeft aan dat de batterij nog 90% van zijn oorspronkelijke capaciteit heeft.

Ik heb de laatste dagen geen updates uitgevoerd of software geïnstalleerd.

En natuurlijk is men garantie juist 2 weken verstreken

[ Voor 8% gewijzigd door Boke op 23-11-2008 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem sinds een week, ik heb ook een macbook pro 2.2 ghz van sept '07. Mijn batterij health is al een half jaar rond de 87% met 147 cyclus maar sinds kort schommelt het de hele dag van 50-87%. De ene dag kan ik bijna 3 uur zonder net stroom en de andere dag maar maximaal 1,5 uur. Er is geen touw aan vast te knopen. Ik heb tevens apple care afgesloten bij de aankoop van mijn macbook pro. Alleen ik las dat boekje net door en ik heb dus geen garantie op mijn batterij.

Wat te doen?

Want er word geen garantie op verleend maar na iets meer dan 1 jaar gebruik van een accu moet het toch niet zo schommelen het is niet dat ik er slecht ben mee om gegaan. Ik kalibreer mijn accu 1x per maand en haal hem niet de hele tijd van het netstroom af en zet hem er weer op. Gebruik hem voornamelijk op school en daar moet hij het doen zonder stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legoblokje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-09 21:57

Legoblokje

Stap niet op me!

Volgens het Wetrecht heb je echter 2 jaar garantie op je product. Apple en andere fabrikanten doen hier echter vaak moeilijk over en geven niet snel toe. Ik zou net als in dit topic (http://www.consumentenbond.nl/forum/showthread.php?t=3933) een aangetekende brief naar Apple sturen met je probleem en hopelijk geven ze daar mee in.

Als je dit allemaal te veel moeite is kan je op Ebay ook nog voor een redelijk prijs een accu kopen (aangeboden daar als Genuine Apple Part maar daar heb ik m'n vraagtekens bij).

Voorbeeld: http://cgi.ebay.com/New-w...0.m14&_trkparms=72%3A1234|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1308

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ook naar apple care maandag bellen en leg daar mijn probleem voor, het is natuurlijk absurd dat je een product koopt en dat een fundamenteel onderdeel het laat af weten na 1 jaar gebruik.

Ebay is inderdaad een optie had al iets gezien wat nog redelijk betrouwbaar was maar eerst apple care want boke en ik staan volgens mij gewoon in ons recht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:45:
Ik ga ook naar apple care maandag bellen en leg daar mijn probleem voor, het is natuurlijk absurd dat je een product koopt en dat een fundamenteel onderdeel het laat af weten na 1 jaar gebruik.

Ebay is inderdaad een optie had al iets gezien wat nog redelijk betrouwbaar was maar eerst apple care want boke en ik staan volgens mij gewoon in ons recht!
En? Hoe reageerde men? :)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj.willems
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-08-2023
Het is zo dat mac garantie geeft op batterijen onder de 300 cycles.
Staat ergens op de apple site bij support.

Dus zal je garantie maar laten verlengen bij apple.

'Just a designerd'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boke
tj.willems schreef op woensdag 26 november 2008 @ 17:10:
Het is zo dat mac garantie geeft op batterijen onder de 300 cycles.
Staat ergens op de apple site bij support.

Dus zal je garantie maar laten verlengen bij apple.
Zal ik maar eens opzoeken dan, want aan de telefoon wisten me ze vriendelijk te zeggen dat een nieuwe batterij van €140 kopen de enige oplossing is.

Edit: Battery Lifespan
A properly maintained Apple notebook battery is designed to retain up to 80% of its original capacity at 300 full charge and discharge cycles. You may choose to replace your battery when it no longer holds sufficient charge to meet your needs.

Dit vond ik op de website, maar hier staat nergens dat je batterij vervangen wordt als ze kapot gaat onder de 300 cycles.

[ Voor 31% gewijzigd door Boke op 26-11-2008 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:00
Zegato schreef op zondag 23 november 2008 @ 12:15:
[...]

Heb je enig idee tot hoe ver die garantie gaat? Ik heb hier nog 15-30% met 18 cycles maar m'n MBP is van sept.'07... De vorige eigenaar heeft'm alleen aan de stroom gehangen al die tijd :X
Dat is dus ook niet goed voor de batterij :X Hij moet wel gebruikt worden en zo nu en dan helemaal leeg getrokken worden (+/- 1 x per maand).
Legoblokje schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:11:
Volgens het Wetrecht heb je echter 2 jaar garantie op je product. Apple en andere fabrikanten doen hier echter vaak moeilijk over en geven niet snel toe. Ik zou net als in dit topic (http://www.consumentenbond.nl/forum/showthread.php?t=3933) een aangetekende brief naar Apple sturen met je probleem en hopelijk geven ze daar mee in.

Als je dit allemaal te veel moeite is kan je op Ebay ook nog voor een redelijk prijs een accu kopen (aangeboden daar als Genuine Apple Part maar daar heb ik m'n vraagtekens bij).

Voorbeeld: http://cgi.ebay.com/New-w...0.m14&_trkparms=72%3A1234|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1308
Dat is echt een hardnekkig misverstand. De batterij is een verbruiksprodukt en valt er daarom niet onder. De meeste notebookfabrikanten geven daarom ook maar 3 maanden garantie op de batterij. Bij Apple kun je onder het eerste jaar aanspraak maken (in de meeste gevallen) op een nieuwe batterij, maar daarbuiten is het meestal echt pech...
Arosf schreef op zondag 23 november 2008 @ 13:22:
[...]
Dit zou kunnen komen door nieuwste update van apple (10.5.5). Met zekerheid kan ik dit echter niet zeggen. Wat ik wel weet is dat ook mijn eigen batterij totaal niet deugt (Macbook pro (late 2008). Klachten in dit geval zijn: Batterij gaat veel te snel leeg/de indicator klopt niet. Als klap op de vuurpijl: De macbook loopt binnen raptempo leeg in sluimerstand. Ik heb hier over al diverse topics gelezen op het forum van Apple zelf.

Ik weet niet of dit in verband staat met jou geval. Het zou in ieder geval best kunnen.

(edit: Dat de batterij niet deugt wil ik niet mee zeggen dat het daadwerkelijk aan de batterij ligt, want dat doet het waarschijnlijk ook niet)
Ik denk dat dat niets te maken heeft met het probleem van de TS. Bij hem zijn er waarschijnlijk een aantal cellen van de batterij kapot en daarom is de capaciteit ineens zo radicaal teruggelopen. Jij kunt gewoon een slechte batterij hebben, moeten calibreren en/of bij de sluimerstand "wake from bluetooth" uitzetten. Als het echt door 10.5.5 kwam dan was internet te klein geweest ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj.willems
Ik heb nu ook gebeld naar de support lijn.
Daar kreeg ik te horen dat ik langs moest gaan bij een apple shop en mijn batterij moet laten controlleren.
Dan moet ik 2 weken mijn macbook pro missen, en dan nog maar hopen dat mijn batterij in aanmerking komt voor verlengende garantie.

Hoop gedoe voor hoogst waarschijnlijk niks... een erkend probleem bij apple waar ze niks aan doen!

'Just a designerd'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
tj.willems schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:32:
Ik heb nu ook gebeld naar de support lijn.
Daar kreeg ik te horen dat ik langs moest gaan bij een apple shop en mijn batterij moet laten controlleren.
Dan moet ik 2 weken mijn macbook pro missen, en dan nog maar hopen dat mijn batterij in aanmerking komt voor verlengende garantie.

Hoop gedoe voor hoogst waarschijnlijk niks... een erkend probleem bij apple waar ze niks aan doen!
Pfff, overdrijven is natuurlijk ook een kunst. Aan de hand van het serienummer kan de technische dienst van de dichstbijzijnde APR binnen 5 minuten bepalen of de accu onder de verlengde garantie valt (je bent dus alleen je accu een dag of 2 kwijt, transport heen en weer enzo ;)) en als het onder garantie valt heb je binnen een week echt wel een nieuwe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boke
De mijne viel niet onder verlengde garantie met als resulaat een nieuwe batterij mogen aanschaffen twv 139 euro :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj.willems
Rox_NL schreef op woensdag 03 december 2008 @ 17:36:
[...]

Pfff, overdrijven is natuurlijk ook een kunst. Aan de hand van het serienummer kan de technische dienst van de dichstbijzijnde APR binnen 5 minuten bepalen of de accu onder de verlengde garantie valt (je bent dus alleen je accu een dag of 2 kwijt, transport heen en weer enzo ;)) en als het onder garantie valt heb je binnen een week echt wel een nieuwe....
Of apple geeft gewoon foute informatie:

Heb woensdag dus gebeld en advies gekregen om bij een service punt langs tegaan.

Heb dit dus de volgende dag gedaan daar mijn laptop achter gelaten, eenmaal weer terug op mijn werk krijg ik een telefoontje dat ze bij het service punt een CS code nodig hebben om een controle uit te gaan voeren. Deze code zou ik bij apple moeten aanvragen.
Dus ik weer bellen naar apple, een uur aan de lijn gezeten om vervolgens te horen dat ik zoon CS code niet krijg. Deze is alleen voor degene die nog in de garantie vallen.

Maar het kromme van alles is dat mijn gesprek van woensdag helemaal niet in het systeem is opgenomen, wat normaal gesproken bij apple wel gebeurt om zo de voortgang van het proces goed te kunnen volgen.

Nu is het zo dat ik vandaag langs moet gaan bij het service punt om vanuit daar te bellen met apple en mijn macbook voor mijn neus. Om vervolgens een paar stappen te doorlopen voor het testen van mijn batterij.

Wat ik al wel te horen heb gekregen van zowel het apple als het service punt dat hoe langer je blijft zeuren hoe sneller je verlengen van garantie krijgt. Zo vertelde het service punt dat laatst iemand een reperatie van € 900 kwijt heeft gescholde door vaak te bellen...

Laat vandaag nog wel weten hoe het afgelopen is. Want het is natuurlijk belachelijk dat een batterij van 1 jaar en 2 maanden al kapot gaat.
Laten we zeggen 'Aanhouder wint!'

'Just a designerd'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj.willems
Vandaag te horen gekregen vanuit het service punt dat ze niks met mijn batterij kunnen. Mijn serie nummer valt niet tussen de juiste die verlenging van garantie bieden.

5 dagen zonder computer en nog steed precies even ver. De klachten lijn van apple maar eens bellen en de nodige fouten melden.

'Just a designerd'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:48
iemand enig idee hoelang de geldigheid is van zo'n cs code is?

ik zat te denken om binnen de garantie nog zo'n code op te vragen en later te gebruiken. zoiets heeft mij al eerder geholpen met een garantie kwestie van logitech..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tj.willems
binnen de garantie krijg je geen cs code... dan wordt er niet moeilijk gedaan over een reperatie.
Alleen als je garantie verlopen is moet je verlenging aanvragen en dan krijg je een cs code zodat hij gemaakt kan worden...

'Just a designerd'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:48
ah zo zit dat, sorry verkeerd begrepen, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Health 96 %
Cycles 24%

1 maand oud, macbook pro.

Si dit goed of slecht?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 12:41
Ik zat bij dat aantal cycles op rond de 98%. Ik zit nu op 96% na 94 cycles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Laatst online: 17-09 21:00
Mijn cycles gaan steeds verder de lucht in.. een week of wat geleden in een ander topic heb ik aangegeven dat ik nog 92% zat, die zelfde dag was het 94%.. afgelopen week liep het op naar 96% en het is nu zelfs 98% met 63 cycles :) (mpb late 2008)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 19:36:
Health 96 %
Cycles 24%

1 maand oud, macbook pro.

Si dit goed of slecht?

Thanks!
anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn batterij als hij opgeladen is ongeveer 5:30 gaat hij ook binnen no time naar 4:00 dan naar 4:30, schommelt dus best wel heen en weer.

Niet echt normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:26

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 12:00
Het is niet echt nodig om zo'n oud topic daarvoor omhoog te schoppen :) Daarbij zijn de cijfers ook nog eens volstrekt normaal en is je situatie dus helemaal anders dan die van de topicstarter.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.