and thanks for all the fish.
De 4e pin wordt gebruikt voor het aansturen van de fan dmv PWM. Heb jij geen 4e pin dan zou het mogelijk moeten zijn de fansnelheid dmv het voltage te regelen. De meeste moderne moederborden kunnen daar prima mee overweg.
Dus als er een 4-pins op m'n MoBo zit kan ik hem gewoon gebruiken?
Er zitten toch ook temperatuur-sensoren bij?
Er zitten toch ook temperatuur-sensoren bij?
Ik zou je in ieder geval willen adviseren om uit te zoeken wat er nou zoveel lawaai maakt voordat je blindelings een fancontroller koopt.
Misschien is het je voedingsventilator, die sluit je niet 1-2-3 aan op een fancontroller. Of misschien zijn het je HDD's?
Misschien is het je voedingsventilator, die sluit je niet 1-2-3 aan op een fancontroller. Of misschien zijn het je HDD's?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Nee, 2 120 mm fan's die o.a. voor de koeling van m'n videokaart zorgen. Gekregen bij m'n Zalman GS-1000 kast.
Ik kan je garanderen dat je je fans een heel stuk lager kunt zetten, en alle fan controllers zijn trouwens voor 3 pins fans, alhoewel 4 pins er ook best op past.
Maar probeer eerst even het systeem te starten met alle fans uit, is er dan net zoveel lawaai dan is het je voeding, maar veel waarschijnlijker je harde schijven, die maken namelijk enorm veel lawaai als je ze niet goed vastzet, ze gaan wel met 7200 rpm, en fans maar met 2500.
Maar probeer eerst even het systeem te starten met alle fans uit, is er dan net zoveel lawaai dan is het je voeding, maar veel waarschijnlijker je harde schijven, die maken namelijk enorm veel lawaai als je ze niet goed vastzet, ze gaan wel met 7200 rpm, en fans maar met 2500.
Nee, het zijn ECHT mijn fan's. Trouwens 1 hdd maakt niet zo'n herrie.
Toch?
Toch?
[ Voor 6% gewijzigd door Zalmanman op 23-11-2008 16:22 ]
Nou als ik alle fans uit zet, zal m'n videokaart dat niet zo leuk vinden.
Ik heb een ATi Sapphire radeon 3850 ultimate heat-pipe
Ik heb een ATi Sapphire radeon 3850 ultimate heat-pipe
[ Voor 38% gewijzigd door dion_b op 23-11-2008 20:12 ]
Joepie, dat betekent dat als ze gaan trillen iig je hele kast meetrilt!Zalmanman schreef op zondag 23 november 2008 @ 17:06:
M'n hdd's zitten heel vast!
Fans heel eventjes uitzetten om te testen zal niet zoveel kwaad kunnen hoor. Je hebt toch binnen 10s gehoord of het geluid inderdaad van de fans komt?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Pagina: 1