Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP, SP3] Computer denkt 2x zoveel na met SP 3 als met SP2

Pagina: 1
Acties:

• infobot
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-07-2024
Ik vind dat mijn computer zoveel staat na te denken voor een heel simpel iets, hoe komt dat?
Ik heb het bekeken met het programmaatje Filemon, die dienst doet als filemonitor, je ziet dan waarover die staat na te denken.

Onder service pack 3 geeft Filemon aan dat er maar liefst 2x zoveel nagedacht wordt.

Het enigste wat ik dan doe is een kleine tekstfile openen en direct weer sluiten en dan de tekstfile van Filemon opslaan.
Het geheel duurt 2 sekonden.

SP2: levert op een tekstfile van 92,0 kB in Filemon
SP3: levert op een tekstfile van 212 kB in Filemon

De computer werkt verder goed en snel. Ik had dit alles opgemerkt naar aanleiding van dat de computer erg vertraagd werkte bij het folder in en uit gaan. Toen bleek dit te liggen doordat die een klik geluidje moest spelen telkens als die een andere folder in moet gaan. Hij moest het klikgeluidje vinden en dat duurde lang. Klikgeluidje staat uit, probleem opgelost. Maar onder SP2 doet die het wel snel met het klikgeluidje.

[ Voor 7% gewijzigd door infobot op 23-11-2008 09:30 ]

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:35

ByteDelight

Retro computing is alive!

SP3 is niets anders dan een verzameling updates vanaf SP2.
Dus zie het als een stapel 'gewone' updates, waaronder veel beveiligingsupdates, maar ook softwareupdates voor Windows onderdelen.

Dat sommige (beveiligings-)updates vertragend kunnen werken kan ik me voorstellen, maar wat je noemt lijkt me misschien niet persé door SP3 veroorzaakt.

Heb je misschien ook onlangs een nieuwe antivirus scanner geïnstalleerd?
Of een nieuwe versie?

En vertel eens iets over je systeemspecs.

Àls SP3 de oorzaak is, dan is er niet veel meer aan te doen dan je systeem misschien een upgrade te geven.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• infobot
De tests zijn uitgevoerd zonder virusscanners en een schone installatie.

Moederbord P5KC, 2 Gb geheugen, Q9550.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Lijkt wel alsof je DMA niet aan hebt staan in je SP3 config?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• infobot
Ramon schreef op zondag 23 november 2008 @ 10:52:
Lijkt wel alsof je DMA niet aan hebt staan in je SP3 config?
Bij systeembeheer lijkt dit voor vrijwel allerlei dingen aan te staan. Maar als bedoelt wordt Systeemapparaten \ Controller voor directe geheugentoegang? Die staat uit en krijg ik niet aan. Er staat: "Er zijn geen stuurprogramma's voor dit apparaat geïnstalleerd."
En dus kies ik: 'Stuurprogramma's bijwerken', en dat levert op: : "Kan de wizard voor hardwareupdates niet voortzetten,
er is geen betere software voor de hardware gevonden dan wat er al is geinstalleerd".