Toon posts:

9400M voor HTPC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al redelijk lang aan het zoeken naar de ideale hardware voor mijn nieuwe HTPC.

Ik was er uit en had gekozen voor:
CPU: 8400 core 2 duo
mobo: g45 van gygabyte
Digitale TV kaart: FloppyDTV.
Digitale TV decoder: Alphacrypt.

de rede voor deze configuratie:
G45 was de beste geïntegreerde chip met HD video ondersteuning die er was.
8400 van intel is redelijk zuinig, snel en betaalbaar.
Geen extra video kaart dus dit zou redelijk zuinig moeten zijn.

Bij de keus voor een videokaart blijft altijd het dilemma kies ik voor een geïntegreerde oplossing, of een simpele losse video kaart. De kost van de Chrome 530 GT lijkt wel interessant dus dat houd ik ook even in de gaten maar in principe heeft geïntegreerd altijd de voorkeur, dat is namelijk meestal de zuinigste oplossing.

Helaas heeft de G45 een probleempje. Deze chip kan namelijk niet om met 24 Frames/Second. Of je daar echt iets van merkt weet ik niet maar voor een HTPC zit me dat toch niet helemaal lekker.

Nu komt Nvidia echter met een nieuw chippy de 9400m. Die zit bijvoorbeeld ook in de in de nieuwe macbook.
Dat ding zou 5 keer zo snel moeten zijn als de G45 en eigenlijk voor een HTPC een veel betere keus.
Dus Intel 8400 + Nvidia 9400M = zuinig en snel!!

nu vraag ik me af of die 9400M wel op een desktop moederbordje gebruikt zal gaan worden en hoelang we daar dan op moeten wachten. Technisch moet dat toch geen probleem zijn lijkt me zo.

Daarom wil ik vragen, heeft er iemand enig idee of informatie of deze chip ook op moederbordjes gebruikt zal gaan worden?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2008 10:05 ]

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Man, wat een onbegrijpelijke tekst.. Als je iets meer moeite zou doen om je verstaanbaar te maken, zou je heel wat meer hulp krijgen.

Wat je vraag is: verschijnt de 9400M op korte termijn als losse videokaart?

Ten eerste is het geen kaart van S3 zoals ik in je vraag lees, maar van Nvidia.

Verder is alleen bekend dat NVidia de GPU in laptops willen laten integreren.
Meer is niet bekend, dus staar je er niet op blind.

Kies gewoon een verkrijgbaar alternatief uit de Pricewatch.
Iets met passieve koeling en ondersteuning voor je OS (Vista? XP MCE?) heb je al voor enkele tientjes.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Verwijderd

Topicstarter
Je had gelijk, zat vol met fouten......
Was net uit bed toen ik het schreef, maar toen ik het net terug zag ....oops......Heb het maar snel verbeterd.

Wat betreft die 9400M op een gewoon mobo:
Nvidia zet de 9400M weg als een directe concurrent van de G45. Het mag dan niet hun bedoeling zijn dat die chip op een gewoon mobo komt maar het kan natuurlijk wel. Als directe concurrent van de G45 vind ik ook dat iemand dat moet doen (asus,gigabyte,..... msi .... ).

Ik heb er nog niets van gevonden maar er zijn altijd mensen die meer weten als ik......

En zo als in de wetenschap....je kunt nooit bewijzen dat iets er niet is, je kunt alleen bewijzen dat iets er wel is...........

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:25
Die Geforce 9400M is een mobiele chipset, dus ik ben er bang voor dat je die niet gauw op een desktop mobo terug zal zien. Er zijn echter wel moederborden met een zogeheten geforce 9300 of 9400 mGPU. Dit is een onboard kaart. Zie voor prestaties http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3432&p=1

Hier meer info van Nvidia zelf over de verschillende chipsets: http://www.nvidia.com/page/mobo.html

De wijzen komen uit het Oosten!