muziek cd tikt en speelt niet af

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-07 22:36
Probleem is het volgende: op een sony stereo keten wilt hij sommige cd's niet afspelen, de cd's worden opgespint en vervolgens zijn er duidelijke opeenvolgende tikken te horen. Vervolgens zegt hij no-disc. Het gaat om gekochte muziek cd's en niet om gekopieerde. Als iemand een idee heeft aan wat dat kan liggen hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Check je laser eens, die kan wel eens vies of op zijn,

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
Boudewijn schreef op zondag 23 november 2008 @ 02:35:
Check je laser eens, die kan wel eens vies of op zijn,
nop, heb hem gekuist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:22
Hoe heb je het 'gekuist'?
Met een speciale lensreiniger o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:32

FCC

Dat tikken is de lens die probeert te focussen, maar daar blijkbaar niet in slaagt. (Vandaar de melding 'no disk'.)
Als je zeker weet dat je lens schoon is, is waarschijnlijk je laserblok op/kapot.
Dit laten repareren is een duur geintje, maar als je een beetje handig bent kan je dit ook zelf doen.
Op het net zijn hier wel handleidingen voor te vinden.

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
FCC-gast schreef op zondag 23 november 2008 @ 13:26:
Dat tikken is de lens die probeert te focussen, maar daar blijkbaar niet in slaagt. (Vandaar de melding 'no disk'.)
Als je zeker weet dat je lens schoon is, is waarschijnlijk je laserblok op/kapot.
Dit laten repareren is een duur geintje, maar als je een beetje handig bent kan je dit ook zelf doen.
Op het net zijn hier wel handleidingen voor te vinden.
ik heb het gekuist met een wattenstaafje maar wat ik raar vind is dat sommige cd's hij niet wilt spelen terwijl andere geen enkel probleem zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:32

FCC

sprankel schreef op zondag 23 november 2008 @ 14:41:
[...]

ik heb het gekuist met een wattenstaafje maar wat ik raar vind is dat sommige cd's hij niet wilt spelen terwijl andere geen enkel probleem zijn
Er zit -ook in gekochte cd's- een groot verschil in de kwaliteit van cd's. En bij een (bijna) kapot laserblok zie je dan dat sommige cd's probleemloos spelen, en andere helemaal niet. Digitaal hé, 1 of 0 ;)
(Kijk trouwens ook even goed naar de cd's. Zit daar niet toevallig een vetvlek of kras op? CD's worden van binnen naar buiten gespeeld, dus kijk vooral aan de binnenkant.)

[ Voor 15% gewijzigd door FCC op 23-11-2008 14:55 ]

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
FCC-gast schreef op zondag 23 november 2008 @ 14:52:
[...]

Er zit -ook in gekochte cd's- een groot verschil in de kwaliteit van cd's. En bij een (bijna) kapot laserblok zie je dan dat sommige cd's probleemloos spelen, en andere helemaal niet. Digitaal hé, 1 of 0 ;)
(Kijk trouwens ook even goed naar de cd's. Zit daar niet toevallig een vetvlek of kras op? CD's worden van binnen naar buiten gespeeld, dus kijk vooral aan de binnenkant.)
cd's zijn niet gekrast, maar de keten is wel al oud, het zou zelfs kunnen dat het ding ouder is dan mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhale
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
probeer de laser unit eens te reinigen met alcohol op een wattenstaafje inplaats van enkel ene wattenstaafje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Doe aub dan wel gewone IPA , dat is er voor bedoeld ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 00:13

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

je zou misschien de spanning op de laser kunnen veranderen, er zit een klein potmetertje langs de laserkop, als je dat een heel klein beetje draait kan dat problemen oplossen.

Wel heeft het invloed op garantie en levensduur. Maar misschien de moeite waard als de cd speler niet te veel heeft gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Doe dat dat dan aub met een scope erbij en de callibratie methodiek van je laserunit.
Anders wordt het echt niets.

Je zit aan potmeter(tjes!) te pielen waarvan je niet weet wat ze doen, en wat een goede instelling is.
Doe het dan wel met verstand aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 00:13

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Boudewijn schreef op zondag 23 november 2008 @ 19:44:
Doe dat dat dan aub met een scope erbij en de callibratie methodiek van je laserunit.
Anders wordt het echt niets.

Je zit aan potmeter(tjes!) te pielen waarvan je niet weet wat ze doen, en wat een goede instelling is.
Doe het dan wel met verstand aub.
Ik heb zo al talloze low budget cd spelers gefixed. Tuurlijk weet je niet precies wat er gebeurt, maar het lost het in veel gevallen wel op.
Meestal is het de eerste keer ook niet meteen goed. Meestal lukte het mij met gem. 4 kleine aanpassingen. Klein tikje, kijken wat er gebeurd, klein tikje... etc.

Oke, dit doe je niet met een cd speler van 400 euro. Maar een sony cd spelertje van 50 euro is het de moeite wel waard. De reparatie is dan duurder als de cd speler zelf. En ik heb in al die jaren nog nooit een cd speler weten te mollen.
Pagina: 1