http tunnelling van poorten via externe website

Pagina: 1
Acties:
  • 297 views

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-01 08:51
ik ben op zoek naar een manier om een aantal poorten vanaf mijn computer beschikbaar te maken op internet, echter heb ik niet de mogelijkheid om forwarding in de router/nat aan te passen :( zodat dit onmogelijk is.

maar nu vroeg ik mij af of er niet een webservice is die een applicatie op je locale computer draait zodat je bepaalde poorten kunt forwarden via die applicatie zodat ze alsnog via internet beschikbaar zijn?
weet iemand of zo een soort service bestaat?

mvg
Marabunta2048

• Bryan Tong Minh
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-02 11:23
Het is niet een webservice, maar je zou aan het zgn. SSH tunneling kunnen doen. Je hebt dan echter wel een server met shell access nodig.

Over HTTP lijkt het me vrij onmogelijk gezien de statelessness van HTTP.

• naam
bedankt voor de snelle reactie, maar ik heb op het moment dus helemaal geen server tot mijn beschikking aangezien ik dus niet de benodigde poorten open kan zetten... zou dit wel kunnen zou ik helemaal geen tunneling nodig hebben, maar helaas is dit niet het geval :'(

Verwijderd

Welke router heb je? Misschien kan je er alternatieve firmware op draaien.

• naam
een speedtouch, maar het probleem is niet de firmware, maar dat ik geen toegang tot de config heb.. :/

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

marabunta2048 schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 23:19:
ik ben op zoek naar een manier om een aantal poorten vanaf mijn computer beschikbaar te maken op internet, echter heb ik niet de mogelijkheid om forwarding in de router/nat aan te passen :( zodat dit onmogelijk is.
Misschien kun je uitleggen waarom je niet bij de config kan, en welke poorten/applicatie het om gaat? Houd er rekening mee dat er hier geen hulp mag worden gegeven bij het ontwijken van beveiligingen op het werk of op het systeem waar je zit. Ga eerst met de systeem- of modembeheerde praten :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
gambieter schreef op zondag 23 november 2008 @ 14:26:
[...]

Misschien kun je uitleggen waarom je niet bij de config kan, en welke poorten/applicatie het om gaat? Houd er rekening mee dat er hier geen hulp mag worden gegeven bij het ontwijken van beveiligingen op het werk of op het systeem waar je zit. Ga eerst met de systeem- of modembeheerde praten :)
als ie zo een Xperia box van KPN heeft (speedtouch 780) dan zit er firmware van KPN op waar je inderdaad geen admin binnen bent.

• naam
kan ik helemaal begrijpen dat dit niet de bedoeling is :) maar ik zit hier niet op m'n werk ;) dit is de situatie thuis op het moment en ik mag niet bij de config van m'n pa.. anders was het allang verandert ;) maar het gaat dus om http (80), ftp (21) en remote desktop (3389) :)

het is geen xperia box, wel kpn maar geen xperia ;)

[ Voor 8% gewijzigd door naam op 23-11-2008 17:15 . Reden: toevoeging ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

marabunta2048 schreef op zondag 23 november 2008 @ 17:14:
kan ik helemaal begrijpen dat dit niet de bedoeling is :) maar ik zit hier niet op m'n werk ;) dit is de situatie thuis op het moment en ik mag niet bij de config van m'n pa.. anders was het allang verandert ;) maar het gaat dus om http (80), ftp (21) en remote desktop (3389) :)
Dan nog zul je met je pa moeten overleggen, dat is altijd beter dan "achterbaks" achter zijn rug om proberen dit in te stellen. Poorten openen kan een beveiligingsrisico voor het netwerk zijn, en afhankelijk van wat je wilt gaan doen is het te begrijpen dat je pa niet meewerkt. Als hij betaald, dan hij bepaalt ;) .

RDP kan je trouwens regelen via logmein, dan verstuurt jouw PC de uitnodiging en hoeft er geen poort open te staan. Webserver en FTP kan je regelen via een eigen domein, dan ben je niet meer afhankelijk van je eigen PC.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kijk even wat je kunt doen met een Logmein / Hamachi account. Anders moet je een eigen webserver of een virtuele webserver huren. En even overleggen inderdaad :P

[ Voor 11% gewijzigd door benoni op 23-11-2008 17:19 ]

• naam
logmein gebruik ik ook op het moment ;) echter is dit trager dan rdp...
maar een domein wordt toch altijd via DNS geforward naar je eigen pc/server ?

een webserver huren is geen optie ivm kosten..( ben maar een arme student )
via hamachi zou kunnen (vpn voor mensen die het niet kennen) maar dan moet ik ergens anders ook de client installeren (bvb school) zodat ik op m'n computer zou kunnen komen, echter moet ik dan idd de beveiligingen op school gaan omzeilen en dat wil ik juist niet..

[ Voor 53% gewijzigd door naam op 23-11-2008 17:21 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

marabunta2048 schreef op zondag 23 november 2008 @ 17:19:
logmein gebruik ik ook op het moment ;) echter is dit trager dan rdp...
maar een domein wordt toch altijd via DNS geforward naar je eigen pc/server ?

een webserver huren is geen optie ivm kosten..( ben maar een arme student )
via hamachi zou kunnen (vpn voor mensen die het niet kennen) maar dan moet ik ergens anders ook de client installeren (bvb school) zodat ik op m'n computer zou kunnen komen, echter moet ik dan idd de beveiligingen op school gaan omzeilen en dat wil ik juist niet..
Kom op zeg, een eigen domein met hosting kost 20-40 euro per jaar, als je het echt belangrijk vind heb je dat er wel voor over. Verder: als het belangrijk is, dan kun je je pa ook wel overtuigen :) .

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tja, dat zul je toch echt in je config moeten regelen.
Om het hard te zeggen : dat jij niet bij het modem van je ouders mag kunnen wij weinig aan doen.

NT Beleid

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.