[CPU] Tempratuur E8400 stock

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-05 23:37
Heb mijn oude Intel cd2 6750 vervangen voor een E8400.
Ik moet zeggen dat ik het echt belachelijk vind hoe die koeler op je CPU moet, ik heb mijn druim kapot gedrukt en er is zelfs een hamer gebruikt :) Ik kreeg echter maar 3 van de 4 pinnen er helemaal goed in, de ander zit er voor 60% in.

Probleem is dus dat mijn CPU in idle maar liefst 61 graden is, terwijl mijn 6750 rond de 43 in idle zat.
Is dit normaal voor de E8400? Of komt het doordat de koeler er op 1 punt niet 100% in zit?

En mocht ik een andere koeler kopen, welke raden jullie aan? Het liefst 1 met een minder geweldadig monteer-systeem.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat de temperaturen van de cpu zijn is op zich makkelijk terug te vinden met een beetje zoekwerk. Zoek gewoon op wat een proc als max temp mag worden en kijk wat het ding doet onder load.

Dat S775 koelers ruk zijn ben ik met je eens, maar als je iets niet goed monteert dan kun je natuurlijk hogere temps krijgen. Probeer eerst die koeler eens goed te zetten, anders weet je nog niet of het daar door komt of niet.
Omdat we verwachten dat je dit eerst zelf probeert gaat deze op slot.

Dit topic is gesloten.