Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista 32bit] Uitpakken winrar gaat traag

Pagina: 1
Acties:

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Heee Mede-tweakers,

Als ik een .rar bestand uit wil pakken gaat dat ontzettend traag.
Hij is nu bezig met een film van 4.5 gb waar hij al meer dan 1.5 uur mee bezig is.

Dit probleem heb ik al langer maar nu ging het wel erg langzaam.
Het cpu gebruik is 11% en het geheugen gebruik is 700 van de 2000.

Ik heb het al geprobeerd in Veilige Modus, schijf gedefragmenteerd en opgeschoond met CCleaner.
Het helpt geen van allen.

Paar specs van mijn pc:

AMD Athlon X2 6400+
2 GB Kingston ram 667Mhz
Seagate 7200 RPM 320gb HD

Kan iemand mij hierbij helpen?
Alvast bedankt,
fr3z

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hoeveel vrije ruimte is er? Hoe zijn je partities ingedeeld?

Hij moet nu van 1 schijf lezen en schrijven, dat zal zeker vertragend werken. Helemaal als het van de ene partitie naar de andere is.

[ Voor 16% gewijzigd door maratropa op 22-11-2008 22:21 ]

specs

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:29
SATA / IDE ?
PIO / DMA ?

• fr3z
Ik heb eigenlijk 640 gb in totaal.

1 Windows (17gb over), Games(77.2) Documenten(66.7).
2 Downloads (173)

De rar bestanden staat in Downloads en daar pakt hij het ook uit, alleen het rare is, het is niet altijd zo geweest :/

• fr3z
Schijf 1 SATA
Schijf 2 IDE

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zie nog steeds weinig gericht troubleshooting :)

Heb je nou al gekeken bij die knop met bronweergave? Daar kun je in Vista zien welke processen er hoeveel data aan het verstouwen zijn op die disk (en dit is ook nog eens read en writes op dezelfde disk).

Anders is er ook nog steeds perfmon aanwezig waar je met wat research nuttige info uit kan trekken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• fr3z
Het meeste word gelezen door System en ook het meeste word geschreven door System. En dan beide naar de .rar bestanden.

Edit: Na enige tijd wordt de schrijf snelheid steeds langzamer.

Bij het begin lag het rond de 10.000.000 bytes, en nu schrijft ie maar met 60.000 bytes :
?

Dus in mijn ogen niks raars..

[ Voor 49% gewijzigd door fr3z op 22-11-2008 23:43 ]

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-11 19:56
De rar bestanden staat in Downloads en daar pakt hij het ook uit
Winrar pakt doorgaans eerst uit naar een Temp folder (van Windows of van je Local Settings) en als het daar klaar is wordt de bestandsintegriteit gechecked, pas daarna wordt het verplaatst naar de locatie die je koos om het naartoe uit te pakken (Downloads in dit geval).

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Probeer eerst eens of het uitpakken met 7Zip net zo traag gaat. Zo niet dan wordt het probleem veroorzaakt door winRar. Als het met 7Zip ook zo traag gaat, moet je toch ècht gaan kijken of een van je schijven niet in PIO-mode staat (dat is je nog maar drie keer aangeraden 8)7 )

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 13:48
heb je SP1 geïnstalleerd staan van Vista?

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56
Er zit nog wel eens verschil in hoe mensen het hebben ingepakt. Ik vermoed dat je film uit een nieuwsgroep vandaan komt en als je dan een goede poster hebt. Dan heeft hij de film ingepakt als archive (dus zonder compressie).
Maar je hebt ze er ook tussen die WinRar op zo'n hoogst mogelijke compressie zetten waardoor het uitpakken erg langzaam kan gaan. Maar dan is 1.5 uur over 4.5GB toch nog steeds erg lang.

Wat soms ook de boel aardig wil vertragen is (mits je een beetje snelle internet verbinding hebt) het tegelijk downloaden en uitpakken. En als dat ook nog over verschillende partities gebeurd dan vertraagd dat aanzienlijk.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• fr3z
@Brahiewahie: Ik heb het net ook ff met 7zip geprobeert, daar had ik het zelfde probleem eerst snel > langzaam. Hij staat in Ultra DMA 3.

@NoReason: SP1 is geinstalleerd + alle andere updates..

@klaasbram: Het is met de meeste films van verschillende posters.. (eigenlijk met alles wat ingepakt zit boven de paar gig) Als ik uitpak zonder dat er een programma staat te draaien gaat het traag.

Maar ik heb net een film van 7 gig uitgepakt van de de 2e schijf naar de 1e. Dat ging wel gewoon weer snel :/ (± 4 min)

[ Voor 5% gewijzigd door fr3z op 23-11-2008 12:26 ]

• maratropa
  • Niet online
Tja van de ene schijf naar een fysieke andere is ook veeeeeel sneller.

specs

Pagina: 1