Beste mede-tweakers,
Vandaag onderdelen binnengekregen voor mijn nieuwe pc. Het gaat om de volgende onderdelen:
- Intel Core i7,940, Socket 1366, Boxed
- Asus P6T Deluxe,Retail
- 4x Samsung Spinpoint F1,7200RPM, SATA II, 32MB, 1000GB
- Asus ENGTX260 /HTDP/896MB,896MB, DDR3, PCI Express x16
- OCZ OCZ3G1600LV6GK ,6144MB, DDR3, PC12800, 1600MHz, 3x
- Cooler Master Real Power M700,700Watt, Retail
- Microsoft Windows Vista H. Prem. 64bit,SP1, BOX, Nederlands
Nu zit ik met het volgende probleem:
Ik heb alles in elkaar gezet, werkt allemaal. Ik heb de 4 harde schijven in Raid-0 gezet, wat ook gelukt is. Bij het installeren van Windows Vista, herkent Vista het RAID-volume niet. Ik Vista de cd met de drivers van de RAID-controller gegeven. Nadat Vista de drivers had geïnstalleerd, zag hij de harde schijven wel, maar kon Windows er niet op installeren. Ik kreeg de melding dat mijn RAID-controller mogelijk uitgeschakeld was in het BIOS.
Hierna heb ik een andere harde schijf gepakt, waar Windows wel op wilde installeren. Heb toen het RAID-volume nog eens geformatteerd, dat lukte. Het RAID-volume werkte goed, heb het getest met HD-Tune. Hierna weer Windows geprobeerd te installeren, maar dan wordt het volume weer niet herkent
.
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Mvg,
Emile
Vandaag onderdelen binnengekregen voor mijn nieuwe pc. Het gaat om de volgende onderdelen:
- Intel Core i7,940, Socket 1366, Boxed
- Asus P6T Deluxe,Retail
- 4x Samsung Spinpoint F1,7200RPM, SATA II, 32MB, 1000GB
- Asus ENGTX260 /HTDP/896MB,896MB, DDR3, PCI Express x16
- OCZ OCZ3G1600LV6GK ,6144MB, DDR3, PC12800, 1600MHz, 3x
- Cooler Master Real Power M700,700Watt, Retail
- Microsoft Windows Vista H. Prem. 64bit,SP1, BOX, Nederlands
Nu zit ik met het volgende probleem:
Ik heb alles in elkaar gezet, werkt allemaal. Ik heb de 4 harde schijven in Raid-0 gezet, wat ook gelukt is. Bij het installeren van Windows Vista, herkent Vista het RAID-volume niet. Ik Vista de cd met de drivers van de RAID-controller gegeven. Nadat Vista de drivers had geïnstalleerd, zag hij de harde schijven wel, maar kon Windows er niet op installeren. Ik kreeg de melding dat mijn RAID-controller mogelijk uitgeschakeld was in het BIOS.
Hierna heb ik een andere harde schijf gepakt, waar Windows wel op wilde installeren. Heb toen het RAID-volume nog eens geformatteerd, dat lukte. Het RAID-volume werkte goed, heb het getest met HD-Tune. Hierna weer Windows geprobeerd te installeren, maar dan wordt het volume weer niet herkent
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Mvg,
Emile