Moederbord met irreëele eisen?

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views

• Andrasman
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-05 07:46
Ik ben van plan snel een nieuw moederbord/processor/geheugen aan te schaffen, omdat mijn pc erg instabiel is en verouderd. Nu zit ik te denken aan een Intel core duo 3.16 ghz processor met 2 gig aan ddr800 geheugen. Een moederbord uitzoeken is echter minder makkelijk, want er zijn nogal wat mogelijkheden, ik wil m'n oude meuk ook aansluiten en ook zorgen dat ik kan uitbreiden. Ook wil ik er op den duus mee gaan monteren op Avid of Premiere Pro, maar het is in eerste instantie een "internet en veel progjes pc".

Ik heb een 380 watt spire voeding
De eisen zijn dus:

- Het moet in mijn ATX kast passen (geen idee of een mATX moederbord net zo makkelijk in te bouwen is?)
- IDE aansluiting (liefst 2 connectoren.. maar 1 mag)
- Erg betrouwbaar
- On board videokaart met tv out (tulpje ofzo naar tv) of een mogelijkheid om AGP8x videokaart in te pluggen
- Genoeg aansluitingsmogelijkheden om minimaal 2 USB 2.0 aan te sluiten tegelijkertijd
- Hij moet uitbreidbaar zijn naar 4 gb DDR2 geheugen
- Uitbreidbaar naar Quad core als het even kan, maar niet noodzakelijk

Al behoorlijk wat moederbordjes gezien, maar niet echt een ideale gevonden. Budget voor moederbord is max 130 euro. Iemand een idee/tips?

Andrasman

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:41

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ook even met het PMG Beleid in het achterhoofd houdend denk ik dat je - als je even wat Googled - best zelf wat info terug kan vinden :)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Das toch niet zo lastig?

mATX gaat net zo goed
IDE 1x is wel te vinden, 2x is lastig
Betrouwbaar; neem een Asus of Intel
Onboard VGA lukt wel, maar tvout is lastig. Neem er gewoon voor 2 tientjes een simpele pci-e kaart bij zou ik zeggen.
Minimaal 2x usb2 lukt echt wel
4gb slikken ze ook allemaal
Quad kan zelfs een G31 bordje aan, dus dat is ook geen probleem.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem PMG Beleid eens door. Welke hardware je moet kopen is iets dat je helemaal zelf kan kiezen. Of je eisen mogelijk zijn of niet is makkelijk genoeg te vinden door naar specifieke moederborden op zoek te gaan.

Omdat we 'wat moet ik kopen'-vragen liever niet zien op GoT gaat deze op slot.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Andrasman schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 20:44:
- Het moet in mijn ATX kast passen (geen idee of een mATX moederbord net zo makkelijk in te bouwen is?)
- IDE aansluiting (liefst 2 connectoren.. maar 1 mag)
- Erg betrouwbaar
- On board videokaart met tv out (tulpje ofzo naar tv) of een mogelijkheid om AGP8x videokaart in te pluggen
- Genoeg aansluitingsmogelijkheden om minimaal 2 USB 2.0 aan te sluiten tegelijkertijd
- Hij moet uitbreidbaar zijn naar 4 gb DDR2 geheugen
- Uitbreidbaar naar Quad core als het even kan, maar niet noodzakelijk
Ik ben niet zo van de hardware, maar met mijn boerenverstand denk ik dan:

Ga naar Pricewatch moederborden, en dan ga ik je lijstje af:
- selecteer ATX/mATX
- selecteer PATA 100/133
- kies een A-merk
- tv out slaan we even over
- kies USB2.0
- max 4gb slaan we even over
- kies socket 775 (klopt dat?)
en voer max. 130 euro in. Dan kom ik op deze lijst. Pik daar je favo merk uit, kies een leuk bord et voila.

Nu heb ik de composiet out even eruit gelaten, want dan wordt je lijst 0 items lang (wijst naar topictitel?) en de "max 4GB" is geen zoekcriterium, maar zo'n beetje alle bordjes kunnen dat volgens mij tegenwoordig.

Oooops :X Was nog aan 't typen tijdens dat het slotje geplaatst werd :Y)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.