Ik ben van plan snel een nieuw moederbord/processor/geheugen aan te schaffen, omdat mijn pc erg instabiel is en verouderd. Nu zit ik te denken aan een Intel core duo 3.16 ghz processor met 2 gig aan ddr800 geheugen. Een moederbord uitzoeken is echter minder makkelijk, want er zijn nogal wat mogelijkheden, ik wil m'n oude meuk ook aansluiten en ook zorgen dat ik kan uitbreiden. Ook wil ik er op den duus mee gaan monteren op Avid of Premiere Pro, maar het is in eerste instantie een "internet en veel progjes pc".
Ik heb een 380 watt spire voeding
De eisen zijn dus:
- Het moet in mijn ATX kast passen (geen idee of een mATX moederbord net zo makkelijk in te bouwen is?)
- IDE aansluiting (liefst 2 connectoren.. maar 1 mag)
- Erg betrouwbaar
- On board videokaart met tv out (tulpje ofzo naar tv) of een mogelijkheid om AGP8x videokaart in te pluggen
- Genoeg aansluitingsmogelijkheden om minimaal 2 USB 2.0 aan te sluiten tegelijkertijd
- Hij moet uitbreidbaar zijn naar 4 gb DDR2 geheugen
- Uitbreidbaar naar Quad core als het even kan, maar niet noodzakelijk
Al behoorlijk wat moederbordjes gezien, maar niet echt een ideale gevonden. Budget voor moederbord is max 130 euro. Iemand een idee/tips?
Ik heb een 380 watt spire voeding
De eisen zijn dus:
- Het moet in mijn ATX kast passen (geen idee of een mATX moederbord net zo makkelijk in te bouwen is?)
- IDE aansluiting (liefst 2 connectoren.. maar 1 mag)
- Erg betrouwbaar
- On board videokaart met tv out (tulpje ofzo naar tv) of een mogelijkheid om AGP8x videokaart in te pluggen
- Genoeg aansluitingsmogelijkheden om minimaal 2 USB 2.0 aan te sluiten tegelijkertijd
- Hij moet uitbreidbaar zijn naar 4 gb DDR2 geheugen
- Uitbreidbaar naar Quad core als het even kan, maar niet noodzakelijk
Al behoorlijk wat moederbordjes gezien, maar niet echt een ideale gevonden. Budget voor moederbord is max 130 euro. Iemand een idee/tips?
Andrasman