Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

emigreren (voor 1 jaar) Italië

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moeder wil voor volgend jaar voor 1 volle jaar in Italië gaan wonen. Om zo te kunnen "proefdraaien" of het leven daarzo na 1 jaar nog altijd interessant genoeg is om daar dan ook echt definitief te gaan wonen.

Natuurlijk kunnen wij en mijn moeder niet zonder internet. Aangezien mijn moeder totaal niet bekend is met de techniek, heeft zij mij gevraagd of ik dat voor haar zou willen regelen. Sure! Op het gebied van ADSL en kabel in Nederland is voor mij geen onbekende wereld. Maar ik kan mij heel goed voorstellen dat het in Italië toch wel een beetje anders zal zijn.

Wat is de bedoeling? En hoe kunnen wij (toekomstige) problemen tot het minimum beperken?

Huidige situatie:

KPN Belbudget abbo (waarvan nummer willen porteren naar Budgetphone)
XS4ALL Only
Voipbuster

Gewenste nieuwe situatie:
ADSL modem Fritz!box (vanuit NLD)
ADSL verbinding in Italië (plaats Lajatico)
XS4ALL-pack abbo
Geporteerd nummer Budgetphone
Voipbuster

Wat is de beste volgorde van handelen als het vaste KPN nummer geporteerd moet worden naar Budgetphone? En wanneer kan je de KPN lijn stopzetten? (bellen)
Is het mogelijk om (via google en de site van xs4all niet kunnen vinden) op een exact afgesproken datum het ADSL signaal stop te zetten en om te zetten naar een xs4all-pack abbo?

Internet in Italië is vrijwel alleen mogelijk via ADSL. Is er een soort postcodecheck om te kunnen vinden of er aanbieders zijn in Lajatico? En is de techniek exact hetzelfde, zodat mijn moeder haar Fritz!box zonder problemen mee kan nemen, of moet ze toch een Italiaans modem in huis halen?

Ik hoop dat jullie hierover meer van weten?

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:12
Je wil toch niet dat XS4ALL-pack in Italie gebruiken? 'T is me niet helemaal duidelijk.
Als je een KPN nummer naar bijv Budgetphone laat porteren wordt het kpn-abbo automatisch opgeheven.

Verwijderd

Topicstarter
AtRi schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 21:16:
Je wil toch niet dat XS4ALL-pack in Italie gebruiken? 'T is me niet helemaal duidelijk.
Bedenk dat mijn moeder eerst voor 1 jaar wil "proefdraaien" in Italië. En dan is het nog wel zo fijn dat je je vertrouwde xs4all mail tot je beschikking hebt. Want mocht ze toch niet in Italië willen wonen, kan ze zo nog altijd weer het vertrouwde ADSL lijntje in NLD activeren met behoud van haar mail bij xs4all ;)

Als ze toch echt besluit om daar in Italië te blijven, dan zal ze zeker haar pack opzeggen. Want dan is het idd weggegooid geld!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Volgens mij kun je hier in NL je xs4all account gewoon aanhouden. Ook kun je de portering naar budgetphone in gang zetten. Daar ligt het probleem niet.

De uitdaging ligt in het verkrijgen van een internetaansluiting in Italie. Zal geen al te groot probleem zijn als je de taal machtig bent en er niet al te veel eisen worden gesteld aan kredietwaardigheid. (Wil hiermee niets zeggen over je moeder, maar voor buitenlanders in een ander land is het regelen van dit soort zaken soms moeilijker.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:57

E-Vix

Nu met sneeuw!

Wat zegt XS4all zelf?
Wat zegt KPN zelf?
Heb je al gezocht op internet of er ADSL aangeboden wordt?

Even gek gedaan, en in Google de zoekterm ADSL lajatico opgegeven... Ik spreek geen italiaans, maar voor zover ik begrijp is er sinds 2007 ADSL daar te krijgen.

Je moeder gaat waarschijnlijk niet zomaar naar Italie emigreren. Ze zal er vast wel vrienden en/of familie hebben. Die kunnen vast ook wel vertellen wat voor internet aanbieders er zijn.
Italie heeft gegarandeerd ook een grote telecom aanbieder, en de kans is groot dat dat dan ook meteen een ADSL aanbieder is. Neem daar eens contact mee op.
Je kan ook contact opnemen met de plaatselijke gemeente zelf. Bel desnoods de burgermeester op. Mijn ouders zitten in een klein gehucht in Frankrijk, en het is doodnormaal als je daar contact opneemt met de burgermeester voor zulk soort vragen. Is het een wat groter plaatsje, dan kan je contact opnemen met het gemeentehuis.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Een Italiaanse provider die als eerste in mijn hoofd op kwam zetten is Tiscali :)
Ze hebben vast wel ergens een postcode check op hun site.

Verwijderd

Topicstarter
Xof schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 21:52:
Een Italiaanse provider die als eerste in mijn hoofd op kwam zetten is Tiscali :)
Ze hebben vast wel ergens een postcode check op hun site.
Heb op de site van italië gekeken, maar Tiscali heeft geen dekking in Lajatico :) Maar wel dat lekkere wijf van Alice! 14,95 pm voor 7Mbit en 348 Kbit down. _/-\o_

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Als ik jou was zou ik geen moeite doen om met nummers en je ADSL lijnen te klooien. Misschien voor een jaartje downgraden naar laagste abo. Bespaard je een hoop gezeik met KPN en Xs4all.

Verwijderd

Topicstarter
Megamind schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 22:53:
Als ik jou was zou ik geen moeite doen om met nummers en je ADSL lijnen te klooien. Misschien voor een jaartje downgraden naar laagste abo. Bespaard je een hoop gezeik met KPN en Xs4all.
Mijn moeder heeft al het laagste abbo. En haar huis (in NLD) zal in haar periode dat ze in Italië zit worden verhuurd. En ze wil wel graag dat de huurder zelf de lijn en internet regelt. Anders blijft dat alles op haar naam staan. Geen fijn idee als je het mij vraagt. :|

Verwijderd

Topicstarter
AtRi schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 21:16:
Als je een KPN nummer naar bijv Budgetphone laat porteren wordt het kpn-abbo automatisch opgeheven.
Waar staat dat? Ik zie hier nergens over op de site van Budgetphone. :)

• AtRi
Het staat inderdaad niet duidelijk op de site maar ik had het wel 'ns ergens gelezen op een forum denk ik.
Bij mij ging het inderdaad zo. Als je echter internet via KPN hebt (misschien valt XS4ALL daar ook onder) dan kun je je nummer niet porteren want dan vervalt de lijn en ben je dus het XS4ALL pack ook kwijt.
Als je belt via XS4ALL (voip) zou het misschien moeten kunnen, dan moet je het nummer van XS4AAL porteren naar Budgetphone. In Italie zou ze dan gewoon op haar nederlandse nummer (budgetphone) gebeld kunnen worden en uit bellen met voipbuster.

Verwijderd

Topicstarter
AtRi schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 23:55:
...................dan moet je het nummer van XS4AAL porteren naar Budgetphone. In Italie zou ze dan gewoon op haar nederlandse nummer (budgetphone) gebeld kunnen worden en uit bellen met voipbuster.
Dat is ook de bedoeling ;)

Dat maakt VOIP zo aantrekkelijk! Lekker in het zonnetje in Lajatico en je familie belt naar een lokaal nummer. De belkosten voor familie en kennissen blijven minimaal, en mijn moeder weet ook nog eens gelijk dat als haar telefoon afgaat, dat het een gesprek uit Nederland komt.

Ik zal bij haar thuis 2 telefoons installeren waarbij elk toestel een eigen nummer heeft. Toestel 1 van Italië zelf, en toestel 2 van NLD (het geporteerde nummer dat bij Budgetphone wordt ondergebracht).

Met haar 2de toestel kan zij ook uitgaand bellen (voipbuster) om zo gesprekken te voeren naar NLD. Voor gesprekken in Italië zelf zal voor het vaste nummers ook via voipbuster gaan. Wellicht dat we nog een voip-kloon vinden van Betamax, om eens supervoordelig naar mobiele nummers te bellen.

• AtRi
Voor mobiel bellen in NL zijn voipcheap en smsdiscount het goedkoopste geloof ik. Ik gebruik Voipcheap, m'n bel tegoed gaat altijd ruim binnen de 90 dagen op aan bellen naar mobiel, dus heb ik altijd minimaal 300 freedays. (365 is het maximum)

Verwijderd

Topicstarter
AtRi schreef op zondag 23 november 2008 @ 00:40:
Voor mobiel bellen in NL zijn voipcheap en smsdiscount het goedkoopste geloof ik. Ik gebruik Voipcheap, m'n bel tegoed gaat altijd ruim binnen de 90 dagen op aan bellen naar mobiel, dus heb ik altijd minimaal 300 freedays. (365 is het maximum)
Klinkt niet verkeerd! Die neem ik zeker mee als ik naar Italië toe ga, om alles mooi te configureren voor m'n moeder!

--Geld uitgeven is niet moeilijk, houden wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels is mijn moeder in Italië, met een perfect werkende internet + telefoon!

Ze heeft nu Alice internet met daarbij een gratis vaste nummer in Italië zelf. De orginele ADSL modem van Alice weggehaald en daarvoor de Fritzbox aangesloten. Het geporteerde nummer van KPN laten overzetten naar Budgetphone en deze in de Fritzbox geconfigureerd. Eveneens een internetcalls accountje (van betamax) erop gezet zodat je voor bijna noppes naar Nederland belt. Voor het bellen naar de vaste nummers in Italië doet zij via een Alice voip account. Want dat is gratis. Behalve het bellen naar mobiele nummers uiteraard.

Haar abbo bij xs4all omgezet naar een pack abbo, zodat ze haar mail behoudt!

In ieder geval bedankt voor de geleverde feedback!
Pagina: 1