Ik draai een 2tal Linux servers waar een flink aantal mensen van buitenaf op connecten. Op de servers draait een klein progsel dat server speelt en de verbindingen, logon en de service regelt. Op zich werkt het prima, maar af en toe kapt ie ermee. Niet zo'n groot probleem, want ik heb een soort watchdog draaien, die 'm binnen 1 minuut weer herstart.
Dat herstarten gaat de laatste tijd minder goed. Dat komt door het aantal connecties. Het ding heeft even tijd nodig om te initialiseren, en ondertussen komen de requests alweer binnen. Ik bedacht me dat ik dit misschien kon verhelpen door in het watchdog script het volgende op te nemen:
Kan ik dat zomaar ongestraft doen? Ziet het programma de eth0 poort dan nog wel? Of is er een slimmere manier om eventjes de connecties op te houden? Tijdelijk de firewall rules aanpassen bv (alles dicht zetten en daarna de standaard rules weer aan).
Dat herstarten gaat de laatste tijd minder goed. Dat komt door het aantal connecties. Het ding heeft even tijd nodig om te initialiseren, en ondertussen komen de requests alweer binnen. Ik bedacht me dat ik dit misschien kon verhelpen door in het watchdog script het volgende op te nemen:
code:
1
2
3
4
| ifconfig eth0 down start_server_commando sleep 20 ifconfig eth0 up |
Kan ik dat zomaar ongestraft doen? Ziet het programma de eth0 poort dan nog wel? Of is er een slimmere manier om eventjes de connecties op te houden? Tijdelijk de firewall rules aanpassen bv (alles dicht zetten en daarna de standaard rules weer aan).
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.