• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:00
Ik wil mijn nieuwe LCD TV ophangen in mijn slaapkamer zodat ik vanuit mijn bed tv kan kijken. Alleen weet ik niet of een kantelfunctie nodig is.. Mijn tv komt ongeveer 2 meter hoog aan de muur en mijn bed is een gewoon 1 persoonsbed. Is zo een kantelfunctie dan echt noodzakelijk of kijkt het net zo lekker als ik geen kantelfunctie om me muurbeugel heb?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Op welke afstand komt hij te hangen?
Als het redelijk dicht bij is moet je je wel bedenken dat je dan van onderaf tegen de aan TV kijkt.
Hoe lekker kijk je van opzij op een scherm?
Persoonlijk vind ik het wel fijn als ik recht tegen een scherm aan kijk.
En dat is nu net het antwoord, persoonlijk. ;)

Dus vind je het niet erg om van opzij/vanonder tegen het scherm aan te kijken dan hoef je geen kantelfunctie, wil je toch graag wat rechter tegen het scherm aankijken dan wel.
Aan jou de keuze. :)

Edit:
Je kunt natuurlijk proberen om op de grond te gaan liggen voor de TV van jouw ouders en dan kijken of het wat is.
Of je eigen TV neerleggen en dan de kijkhoek simuleren.

[ Voor 15% gewijzigd door Gonadan op 22-11-2008 20:29 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dbzokphp
Thanks, ga ik proberen. Als ik vanuit me bed dan tv kijk, kijk ik met zo'n 3 meter afstand.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het hangt echt van de inkijkhoek van je tv af .. bij mij zag ik bijna geen ruk meer (cheap ass tv voor de slaapkamer)
dus voor mij was het een must, (in praktijk zijn het gewoon 2 extra lange bouten met afstandbussen, ik had geen zin om nog een keer naar de karwei te gaan)

bovendien als je er schuin tegenaan kijkt, verklein je effectief je kijk oppervlak.

[ Voor 42% gewijzigd door Fish op 22-11-2008 20:34 ]

Iperf

Verwijderd

de vertikale kijkhoek is bij sommige LCD's slecht.
dus het is zeker belangrijk dit van te voren goed te bekijken.

maar een kantelbare beugel is toch ook niet zo duur?

• dbzokphp
De verticale kijkhoek is wel goed zie ik. (LG 32LG5700)
Klopt, is niet zo duur, alleen de afstand tussen de muur en tv wordt dan groter en dat wil ik liever niet.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Toch denk ik ook dat je er spijt van zult krijgen als je constant onder een hoek naar je scherm zit te kijken. Het is zeker iets persoonlijks, maar zelfs bij een goede kijkhoek zal het - denk ik - toch wel merkbaar zijn.
Een tv is gemaakt om recht tegenaan te kijken, dus dat zou ik ook proberen te bereiken.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Pagina: 1