Toon posts:

Samsung 2443bw gewoon slecht

Pagina: 1
Acties:
  • 2.093 views

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Na 3 weken pluizen naar een 24 inch fullhd of meer tft gekozen voor de 2443bw. Paradigit Maastricht, 299,-. Vanmorgen gehaald. Geen foute pixels. Alles top, uber mooi. Brightness stond nog op 100, veel te hoog, veel te fel. Dus na een uur aanzien ga ik de brightness omlaag gooien...Onder de 97 begint de voeding/backlight aansturing te zoemen. Mijn moeder hoorde het zelfs nog, die is vrij doof op dat gebied. Ik terug, andere scherm geopend daar, dode pixel. 2e scherm, geen foute pixels. Ik naar huis vol moed. Brightness naar onder en ja hoor, weer gezoem.

DUS...Ik ga er van uit dat elke 2443bw dit heeft, kortom gewoon slecht Samsung! Morgen gaat ie terug en krijg ik mijn 300 balle weer terug. Het wordt een andere type Samsung of een ander merk.

Jammer!

Just that you guys know this :/

Edit: mocht iemand een suggestie hebben voor een niet-zoemende-vervanger... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2008 19:39 ]

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 14:35
Nu is er een heel mooi samsung monitor topique, waar volgens mij dit probleem in vermeldt wordt....

Dus als jij gezocht had hier, had je kunnen weten dat sommige modellen daar last van hebben.
En nee ik zoek het topic niet voor je op. Ik ben namelijk ook lui op het moment :P

Verwijderd

Hij is wel erg mooi in hoogte verstelbaar, andere 24" monitoren van dit prijsniveau hebben dit niet. Gewoon goed dus.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 01:28:
Hij is wel erg mooi in hoogte verstelbaar, andere 24" monitoren van dit prijsniveau hebben dit niet. Gewoon goed dus.
Al is het ding in 6 wegen te verstellen, al heeft ie ingebouwde oven-functie, een monitor van dit niveau moet geen geluid gaan produceren zodra je de helderheid lager dan 97 instelt.

Magoed, wat jij wil, goed ding dus ;(

• flark
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-04 00:31
Heb er ook één. Echter zonder gezoem.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 18:04
Hier is het forum niet echt voor bedoeld, een productreview moet je hier neer zetten:

http://tweakers.net/price...ng-syncmaster-2443bw.html

_@/'

Verwijderd

Ik heb een idee, misschien kun je de brightness software matig verlagen waarbij dit probleem niet optreedt?

Hopelijk werkt het, je weet maar nooit. Klinkt wel als een irritant probleem.

Verwijderd

ik heb hem net ook gekregen, brightness staat op 50 en totaal geen last van gezoem

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 14:00:
Ik heb een idee, misschien kun je de brightness software matig verlagen waarbij dit probleem niet optreedt?
Brightness is alleen aan te passen door de spanning van de lamp te veranderen. Dat kan "inwendig" maar op 1 manier.
Wel ronduit knullig dat ze dit zo gemaakt hebben, zo'n hoge zoem is gruwelijk irritant!
En goed om te weten dat ik ook hier op moet letten als ik ooit een nieuwe monitor koop.

• derfie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-05 01:39
Mijn eerste had er ook last van. Omgeruild en deze is gelukkig stil.
Overigens beweerde de verkoper bij Informatique dat hij geen abnormaal geluid maakte en dat waarschijnlijk al deze schermen hier last van hebben, zodat omruilen weinig zin zou hebben.
Dus niet accepteren en om een andere vragen is hier het motto !

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:51
Mmh, mijne komt morgen toe... Hoop dat ik er ook geen problemen mee zal hebben.

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 | M4 Mac Mini | M1 MBA | DS415+ 40 TB SHR | VW ID.4 sadbox | 7.200 Wp O/W | Venus A 6,24 kWh

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:39

Nakebod

Nope.

Laten we het er maar op houden dat het een probleem is met een bepaalde serie/batch misschien, maar zeker niet met alle monitoren.
Ik heb op mijn beide monitoren hier de brightness op 40, en contrast op 70, en nergens last van.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Nakebod schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:46:
Laten we het er maar op houden dat het een probleem is met een bepaalde serie/batch misschien, maar zeker niet met alle monitoren.
Ik heb op mijn beide monitoren hier de brightness op 40, en contrast op 70, en nergens last van.
en ik draai er hier ook een op dezelfde settings en werkt ook perfect

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 14:00:

Hopelijk werkt het, je weet maar nooit. Klinkt wel als een irritant probleem.
Je kan de te hoge brightness compenseren door de brightness in de drivers te verlagen. Zo heb ik het hier ook ingesteld met mijn Samsuns 2232BW. Maar fysiek doe je niks met de monitor zelf. Je stuurt puur een donkerder signaal naar de monitor. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

_the_crow_ schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:16:
[...]
Je kan de te hoge brightness compenseren door de brightness in de drivers te verlagen. Zo heb ik het hier ook ingesteld met mijn Samsuns 2232BW. Maar fysiek doe je niks met de monitor zelf. Je stuurt puur een donkerder signaal naar de monitor. :)
Ja precies, zo dacht ik het ook ongeveer. Ben benieuwd of dat werkt of niet, aangezien je inderdaad fysiek niks aan de monitor zelf doet. Van de andere kant is het backlight (ook fysiek, toch?) zwakker aan het schijnen, wat misschien weer toch het geluid kan veroorzaken.

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:31:
Ja precies, zo dacht ik het ook ongeveer. Ben benieuwd of dat werkt of niet, aangezien je inderdaad fysiek niks aan de monitor zelf doet. Van de andere kant is het backlight (ook fysiek, toch?) zwakker aan het schijnen, wat misschien weer toch het geluid kan veroorzaken.
De backlight gaat juist feller branden, maar de rest van de electronica laat minder door. Dynamisch contrast even buiten beschouwing gelaten.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 19:37
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2008 @ 16:31:
[...]
Van de andere kant is het backlight (ook fysiek, toch?) zwakker aan het schijnen, wat misschien weer toch het geluid kan veroorzaken.
Ik denk dat het geluid veroorzaakt wordt door het inverterboard (=hoogspanningsprint voor de lamp). Typisch het geluid van een spoeltje o.i.d.

• dion_b
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Edit: mocht iemand een suggestie hebben
Ja: productreviews als productreview posten en niet een rant-topic ervoor openen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.