• 448191
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik heb onlangs een Samsung LE40A656 gekocht. Het beeld over HDMI/DVI is echter veel slechter dan VGA, dus ik wil zoveel mogelijk apparatuur aansluiten via VGA. Om te beginnen m'n PC en m'n Xbox.

Ik heb nog nooit meerdere bronnen op 1 monitor aangesloten, dus ik heb wat advies nodig. Er is nogal een prijsverschil tussen verschillende VGA switches. Het is mij ook nog niet helemaal duidelijk hoe zo'n ding precies werkt... Bij een enkele is de maximaal ondersteunde resolutie aangegeven, niet onbelangrijk voor aansluiten op een Full HD TV, denk ik...

Advies?

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 18:19

Sayko

Knowledge Is Power

Altijd je zoekresultaten vermelden zodat degene die jouw wil helpen niet de zelfde producten als jij gaat zitten posten.

Zonde van tijd en energie.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee zeker nier onbelangrijk, je moet er ook fatsoenlijke vgakabels bij krijgen. somige zitten echt slechte bij, dan gaat je resolutie gellijk naar de knoppen

Een xbox kan ook gewoon component singaal uitsturen toch
http://images.google.com/...rtPage=1&um=1&sa=N&tab=wi
scheelt je weer een externe switch

Iperf

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Terugsturen dat ding, VGA is altijd slechter.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Soldaatje schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 18:50:
wat een onzin .....

van hdmi verwacht je wel goede kwaliteit maar daar moet je hem ook naar instellen. als je 480p uitsuurt wordt je niet vrolijk. maar nog steeds is vga niet slechter.

Iperf

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-02 20:08
Soldaatje schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 18:50:
Mee eens, simpelweg omdat er minder signaalverlies is.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

VGA kan even scherp zijn, maar is sneller slachtoffer van storingen... een goed geïsoleerde vga-kabel met juiste settings kan net zo goed 1080P weergeven als een DVI/HDMI kabel.
Wat je vaak echter ziet, is dat mensen 20 meter bokkiewokkie VGA vastknopen zonder enige nette repeater ertussen (schoolborden) en zie je vervolgens en al ruis, regenbogen ed.

Waar ik het wel mee eens ben, is dat de tv niet deugt... DVI/HDMI moet altijd perfect beeld zijn (tenzij kabel kapot is..).

Waarschijnlijk is er een 'tuner' kapot. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• 448191
@fish

Ja, je kan een xbox ook met een component kabel aansluiten. Alleen heeft het stomme ding (de TV) nogal een input lag, behalve bij HDMI of VGA (alleen bij component en scart dus). Bij VGA en HDMI kan je de "Just Scan" optie aanzetten, die de postprocessing, verantwoordelijk voor de input lag, omzeilt. Of zo heb ik in ieder geval gelezen.

@Soldaatje

Helaas, terugsturen is geen optie meer.

Ik ben ook niet de enige met dit probleem: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=14701863

Helaas heeft het weinig the maken met DVI of de grafische kaart: als ik mijn laptop (Samsung q210) aansluit met HDMI is het ook wazig. :(

Firmware is geupdate naar de laatste versie, geen effect..

Al met al zal ik deze tv in ieder geval niemand aanraden..

[ Voor 4% gewijzigd door 448191 op 22-11-2008 19:31 ]

• 448191
Ter verduidelijking:

- laatste firmware
- slecht beeld DVI met HDMI adapter
- slecht beeld HDMI
- prima beeld VGA

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:02
Heeft het niet te maken met een instelling van je pc of je tv op hdmi?

HDMI is gewoon digitaal signaal en dat moet sowieso nooit MINDER zijn dan VGA. Anders is het echt een naaistreek van Samsung, net als die 24p troep op de 5 serie terwijl het met dikke judder wordt afgespeeld.

Doen ze goed daar :)

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nou ja .. als je een videokaart hebt die die resolutie niet kan leveren via hdmi, maar wel via vga. ku je ook vooroordelen krijgen.

we moeten eerst weten of het apparaat dat op dat moment via hdmi is aangesloten ook 100% zeker weten op1080 uitstuurd.

Iperf

• 448191
Ik snap dat HDMI en DVI-D (het videosignaal schijnt hetzelfde te zijn) eigenlijk beter beeld zou moeten geven dan VGA. Maar helaas is dit specifieke praktijkgeval dus niet.

Met m'n laptop kan ik m'n tv gewoon aansluiten met een HDMI kabel en instellen als monitor, op 1920x1080...

Omdat ik kennelijk niet de enige ben met dit probleem ga ik er vanuit dat het aan de TV ligt. Tenzij iemand dezelfde TV heeft en wel goed beeld over HDMI heeft...
Pagina: 1