Problemen met 8500GT en FullHD

Pagina: 1
Acties:

• hwmook
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-06-2025
Beste,

Sinds een tijdje heb ik een full HD scherm en heb mijn PC hier op aangesloten via een DVI-> HDMI kabel.
De resolutie is geen probleem hij pakt gewoon de 1920x1080. Enkel als ik in MediaPortal het programma wat ik gebruik om video's af te spelen een film open dan is de beeldkwaliteit niet optimaal. Er zitten soms grote vlakken van 1 kleur bij en dit is van afstand ook nog goed waar te nemen. De kwaliteit van de video is gewoon FullHD 1920x 960 bijvoorbeeld. Weet iemand waaraan dit kan liggen.
Ik gebruik:
PureVideo van Nvidia
MediaPortal

Daarnaast heb ik een ander probleem. Telkens als ik mijn PC opstart is mijn externescherm (fullHD tv) verdwenen, en moet ik het telkens opnieuw instellen in de video instellingen op mijn PC. Is er een mogelijkheid om dit op te slaan zodat ik niet telkens een dualscreen hoef aan te maken?

Mocht er iets niet duidelijk zijn, vraag gerust!

Alvast bedankt!

Verwijderd

het verdwijnen van de instellen komt bij mij voor op het moment dat de TV uitstaat als de PC opstart, wel als de TV dan aaangaat herkent Windows hem meteen. Misschien TV dus vantevoren aanzetten !!

2e heb je dat probleem ook als je BV met Windows mediaplayer een film afspeeld ?
heb je al: nieuwe drivers voor je videokaart geinsteerd ?
heb je al: nieuwe versie van het programma opgezocht
heb je al in de instellingen van het programma gekeken of er iets "simpels"hieran te veranderen is ?

Helaas hken ik het programma niet streamt deze via een ander apparaat de films dankan het ook nog aan de kabels liggen
sucsess

• hwmook
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-06-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 16:22:
het verdwijnen van de instellen komt bij mij voor op het moment dat de TV uitstaat als de PC opstart, wel als de TV dan aaangaat herkent Windows hem meteen. Misschien TV dus vantevoren aanzetten !!

2e heb je dat probleem ook als je BV met Windows mediaplayer een film afspeeld ?
heb je al: nieuwe drivers voor je videokaart geinsteerd ?
heb je al: nieuwe versie van het programma opgezocht
heb je al in de instellingen van het programma gekeken of er iets "simpels"hieran te veranderen is ?

Helaas hken ik het programma niet streamt deze via een ander apparaat de films dankan het ook nog aan de kabels liggen
sucsess
Nee de TV is direct op mijn PC aangeloten en de media word gestreamd van een interne SATA2 HD. Dus hier moet het niet aan liggen. Volgens mij zou het beeld moeten gaan schokken. Video instellingen pakt ie alleen maar van het toestel. ALs ik kies voor nvidia instellingen geeft hij helemaal geen beeld. dus dat is ook een beetje raar.
Lijkt alsof er veel ruis aanwezig is, en met donker kleuren lijkt het contrast erg laag. waardoor ik grote vlakken krijg in de desbetreffende kleur.

Verwijderd

Nee de TV is direct op mijn PC aangeloten en de media word gestreamd van een interne SATA2 HD. Dus hier moet het niet aan liggen. Volgens mij zou het beeld moeten gaan schokken. Video instellingen pakt ie alleen maar van het toestel. ALs ik kies voor nvidia instellingen geeft hij helemaal geen beeld. dus dat is ook een beetje raar.
Lijkt alsof er veel ruis aanwezig is, en met donker kleuren lijkt het contrast erg laag. waardoor ik grote vlakken krijg in de desbetreffende kleur.
Die ruis kan een gevolg zijn van een ander signaal dat je TV of je PC oppikt. Sluit beiden, als dat mogelijk is, eens aan op een geaard stopcontact.

Succes.