Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik volg nu een opleiding aan de HvA; Media Informatie Management, maar ik vind dit toch iets te theoretische en weinig creative opleiding. Nadruk wordt erg gelegd op managen en tekstschrijven.

Nu zoek ik een opleiding die zich erg bezig houd met conceptmatig denken, campagnes, en merkontwikkeling.
Ik kwam op deze twee opleidingen terecht:

http://www.junioracademie.com/pages/home.html
&
http://wdka.nl/page.asp?i...qU4K4jqmbQVXHrtu6PUn5Gl-0

Heeft iemand ervaring hiermee?

Alvast dank!

David

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:29

Blauw

De Schreeuw

Toevallig werk ik als campagnemanager bij een internetbedrijf.

Ik ken beide opleidingen niet, maar ik denk dat je met je huidige opleiding prima aan de slag kan in de creatieve industrie, míts je ook daadwerkelijk creatief bent. Creativiteit is niet uit een boekje te leren, hooguit hoe jij je creativiteit in kan zetten voor je klant of opdrachtgever. Ik zou zeggen: maak je huidige opleiding af, maak een mooi portfolio van je projecten en je kunt aan de slag. Ga er trouwens niet zomaar vanuit dat jij direct vanuit de schoolbanken als art-director aan de slag kan. Beginnen als (project)manager of copywriting kan heel leerzaam zijn :)

Succes ermee :)

Verwijderd

Topicstarter
Blauw schreef op zondag 23 november 2008 @ 00:33:
Toevallig werk ik als campagnemanager bij een internetbedrijf.

Ik ken beide opleidingen niet, maar ik denk dat je met je huidige opleiding prima aan de slag kan in de creatieve industrie, míts je ook daadwerkelijk creatief bent. Creativiteit is niet uit een boekje te leren, hooguit hoe jij je creativiteit in kan zetten voor je klant of opdrachtgever. Ik zou zeggen: maak je huidige opleiding af, maak een mooi portfolio van je projecten en je kunt aan de slag. Ga er trouwens niet zomaar vanuit dat jij direct vanuit de schoolbanken als art-director aan de slag kan. Beginnen als (project)manager of copywriting kan heel leerzaam zijn :)

Succes ermee :)
Dat is het probleem juist, er wordt weinig gedaan aan creativiteit, terwijl ik wel erg creatief ben, en graag daarmee bezig te willen zijn. Op de HvA krijg je voornamelijk veel theoretische vakken:

Professionele schriftelijke communicatie
Mediapsychologie
Communicatiemanagement
Media en Cultuur
etc.

Bij de twee bovengenoemde opleidingen;
Lay-out
Typografie
Visualising
Concept
DTP
Webdesign
Marketing & Communicatie

Zit best een verschil tussen!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-10 13:47
Ja het MIM ken ik, mijn zus heeft daar op gezeten. Weinig creatief inderdaad. Het is bijvoorbeeld meer een opstap richting redactiewerk, bibliotheek, archieven, dat soort zaken. Dus ik ben het niet helemaal eens wat Blauw zegt.

Let wel dat je vaak bij creatieve (kunst) opleidingen al het één en ander in je mars moet hebben. Een toelating op basis van je huidige portfolio is niet geheel ondenkbaar, en in vele gevallen een verplichte kost. Ook is het vaak met dit soort scholen dat ze een wat particulier karakter hebben, d.w.z. hoog lesgeld en geen mogelijkheid tot studiefinanciering en ov-jaarkaart. Het is dus maar net of je financieel krachtig genoeg bent dit te kunnen doen.

Verwijderd

Topicstarter
dank! Iemand anders nog feedback?