Toon posts:

Welke pc voor zoon

Pagina: 1
Acties:
  • 1.286 views

Verwijderd

Topicstarter
Voor onze zoon (14 jaar) willen we een PC kopen waarop hij kan gamen, zijn huiswerk kan maken en kan surfen op het internet.

Wij hebben weinig kennis van computers en willen daarom heel graag advies van "Tweakers" alhier.

Een aantal winkels hebben we reeds bezocht: Mycom en Paradigit. Bij de laatste winkel heeft men ons twee systemen laten zien die (volgens Paradigit) voldoen aan onze wensen:

1. Acer Aspire M5641

899,00 euro

Producteigenschappen van Aspire M5641
Processor Intel® Core™ 2 Quad Q9400 4x 2,66 GHz
Besturingssoftware Legitieme Windows Vista® Home Premium SP1
Behuizing Zwart
Geheugen 4 GB DDR2
Harde schijf 1,2 TB (2x640)
CD / DVD - Speler DVD±ReWriter, dual layer
Videokaart NVIDIA GeForce 9600 , 512 MB
Geluid High Definition Audio 5.1
Interface USB + PS/2 , FireWire , D-sub VGA & DVI , HDMI
Bijzonderheden Mutli Cardreader
Toetsenbord/muis Meegeleverd
Garantie 1 jaar pickup & return

en de

2. Paradigit Extreme X927

999,00 euro

De Paradigit Extreme X927 is een krachtige computer met een interessante prijs voor de moderne gebruiker.

Voorzien van een Intel® Core™2 Quad processor, een GeForce® GTX260 videokaart en luxe Coolermaster behuizing met krachtige voeding.

Voorzien van NVIDIA Graphics Plus GeForce® GTX260 videokaart met CUDA en PhysX ondersteuning.

* Intel® Core™2 Quad Q6700
* Legitieme Windows Vista® Home Premium
* 4 GB geheugen
* 1000 GB harddisk
* NVIDIA Graphics Plus GeForce® GTX260 896 MB
* Coolermaster Centurion 5
* Coolermaster 520W voeding

Wie kan ons verder adviseren hierin. Voldoen bovengenoemde systemen? Beter een Paradigit eigen merk nemen ivm eventuele uitbreidingen? Hoe is de service? Waar moeten we op letten? Hoe zijn de "eigen"pc's van Mycom? Eventuele ander suggesties zijn meer dan welkom.

Dit is onze eerste post, dus als er dingen niet duidelijk zijn, gaarne opbouwende kritiek.

Dank alvast voor alle hulp!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2025
Een goed uitgangspunt zijn de Best Buy Guides.

Maar je budget is ook erg bepalend.

Surfen en huiswerk maken kan op een pc van 10 jaar geleden ook al, dus daarvoor hoef je geen nieuwe te kopen.
Dan blijft er alleen het gamen over, en dan is het inderdaad een kwestie van "hoe gek wil je doen".
Maar welke games gaat het om ? Patience ? Of wat zwaarders (bijv Crysis) ?

En _ik_ zou niet zo heel erg veel aan HD opslag in de machine stoppen, maar eerder een netwerk hd er bij nemen. Dan kun hij ook gelijk zijn schoolwerk backuppen.

[ Voor 6% gewijzigd door aZuL2001 op 22-11-2008 11:49 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:21

Harrie

NederVlaming

Dat zijn twee erg mooie systemen, waar je zeker nog wel een tijdje mee vooruit kan! Een quad core is niet echt nodig voor gamen, huiswerk en surfen, maar in ieder geval wel future-proof. Wat betreft de service van de winkels kan ik je niet helpen, want veel ben ik nog niet bij paradigit geweest. Wellicht de shop-surveys eens lezen? Wel zou ik eerder geneigd zijn een paradigit-computer te kopen dan een acer, zoals je zegt voor eventuele upgrades en service.

edit: verder ben ik het eens met Azul

[ Voor 4% gewijzigd door Harrie op 22-11-2008 11:51 ]

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:01
Op zich lijkt me de Paradigit in dit geval voordeliger, als je naar de VEEL betere videokaart kijkt, je zoon zal hier een stuk blijer mee zijn denk ik zo.

*(Zit er bij de Acer trouwens geen monitor bij die prijs inbegrepen ?)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die eerste pc zit een waardeloze videokaart in, die 2e pc is wel wat duur maar zit eigenlijk alles in wat je nodig hebt om perfect te kunnen gamen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-01 05:13
Voor surfen en internetten voldoen beide pc's zeer ruim. Wat betreft het gamen is de paradigit X927 is met de GTX260 een stuk sneller als de acer met de 9600GT, al is de processor van de Acer weer iets sneller/nieuwer. Zelf heb ik zeer goede ervaringen met Paradigit, regelmatig voor vrienden/kennissen daar een pc gekocht, de service is zeer goed, ze zijn eerlijk als het gaat om defecten(vragen geen belachelijke tarieven voor het repareren van pc's) en zijn redelijk coulant.

Verwijderd

Topicstarter
Ons budget is ca. 1000 euro (excl. monitor).

Welke game's hij gaat spelen weet ik niet, maar ik denk dan aan online gamen

Dank voor het advies van de de Best Buy Guides. Daar zullen we zeker een blik op werpen.

• Fiander
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05-2025
Online gamen als in web games, of echt een MMO ?

verder denk ik dat de keuze van een monitor heel erg belangrijk is voor de verdere bepaling van een systeem.
zelfs een PC van €300 zal geen moeite hebben bij de meeste games als het een 15" 1024bij800 monitor is.
terwijl een 24" monitor op 1920bij1200 al een stuk meer vraagt van je systeem.

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-01 14:30
Fiander schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 12:00:
Online gamen als in web games, of echt een MMO ?

verder denk ik dat de keuze van een monitor heel erg belangrijk is voor de verdere bepaling van een systeem.
zelfs een PC van €300 zal geen moeite hebben bij de meeste games als het een 15" 1024bij800 monitor is.
terwijl een 24" monitor op 1920bij1200 al een stuk meer vraagt van je systeem.
De resolutie is eigenlijk niet zo heel bepalend voor de framerate. Een verdubbeling van het aantal pixels (200%) kost misschien gaat ten koste van 50% van de frame per second. Ik speelde eerst op een 17" TFT en nu een 24" TFT en kan meeste spellen prima spelen in 1920*1200 terwijl ik een Ati Radeon 1950pro 256 MB heb.

Verwijderd

Topicstarter
Online gamen op het web (wat MMO is weet ik niet). Als monitor werd ons Acer 221W aanbevolen. 22 inch voor 149,00 euro.

Zijn de "zelf samenstellen" pc's van Mycom net zo goed als Paradigit?

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Misschien kan je je zoon even vragen wat voor spellen hij wil spelen ? :)

Smiling as the shit comes down...

• Harrie

Harrie

NederVlaming

14 jaar, dus ik verwacht games zoals CoD5, NFS undercover etcetera.... Ik denk niet dat het puzzeltjes endergelijke van websites zullen zijn. In dat opzicht is zoals vele al zeggen de paradigit pc veel beter...

Verwijderd

Topicstarter
ScrooLoose schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 12:09:
Misschien kan je je zoon even vragen wat voor spellen hij wil spelen ? :)
Dan is het geen verrassing meer ;)

Wat ik weet is dat hij wel eens Maple Story, Habbo Hotel en offline Call of Duty speelt.

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 12:17:
[...]

Wat ik weet is dat hij wel eens Maple Story, Habbo Hotel en offline Call of Duty speelt.
Ah, mijn excuses.... dat stukje heb ik blijkbaar gemist :p
Ik zou die eerste pc in de startpost iig niet kiezen zoals anderen ook al hebben opgemerkt is die videokaart niet echt meer van deze tijd.

Smiling as the shit comes down...

• Fiander
  • Laatst online: 28-05-2025
Het spelen van een web-based game ( bv ogame of Ikariam ) is absoluut niet belasted voor je systeem.
Het online spelen van bv Crysis is dat wel.

[ Voor 0% gewijzigd door Fiander op 22-11-2008 12:23 . Reden: damm, toch eens vaken F5 drukken......... ]

Deze sig is een manueel virus!! Als je dit leest heb je het. Mail dit bericht naar iedereen die je kent, en verwijder alle bestanden van je computer.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Maplestory en Habbo hotel zijn ook niet echt de zwaarste spellen :+

Verder zijn dergelijke topics al een tijdje niet meer toegestaan vanwege het dumpen van lijstjes met 'wat moet ik nemen', zie CSL Beleid. In dat gedeelte van de FAQ staan goede adviezen om je verder te helpen met jouw keuze :)

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Ontzettend bedankt allemaal voor de snelle reacties tot nu toe!! Dit hadden we niet verwacht zoveel reacties en adviezen!

Als ik alles goed lees, kom ik uit op de Paradigit Extreme X927.

Dit systeem is bij aanschaf uit te breiden met diverse andere opties. Kunnen jullie ook hierin behulpzaam zijn?

http://www.paradigit.nl/configurator.php?system=2163

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 12:17:
[...]

Ik zou dan gewoon gaan voor het paradigit systeem... De Call of duty reeks is wel een reeks die profiteert van de goede 3D kaart.... Ik denk dat de meeste jongen gasten sowiezo vooral de moderne 3D games willen spelen...

Ah ik had je post van hierboven nog niet gezien, wat betreft upgrades, die zijn niet echt nodig voor dit systeem denk ik... Misschien gaan voor de Logitech G9 Laser Mouse ipv de standaard MS muis? Maar dat is persoonlijke voorkeur denk ik.

Of wellicht een PCTV tuner card erbij, zodat hij ook tv kan kijken erop? Of heeft hij al een tv?

[ Voor 26% gewijzigd door Harrie op 22-11-2008 12:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verder zijn dergelijke topics al een tijdje niet meer toegestaan vanwege het dumpen van lijstjes met 'wat moet ik nemen', zie CSL Beleid. In dat gedeelte van de FAQ staan goede adviezen om je verder te helpen met jouw keuze :)
[/quote]

Sorry, dat wist ik niet. Tevens is wat daar staat mij veel te technisch. Ik moet het meer hebben van directe adviezen omdat ik heel weinig kennis heb van pc's.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2008 12:38 ]

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:58
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 12:33:
Ontzettend bedankt allemaal voor de snelle reacties tot nu toe!! Dit hadden we niet verwacht zoveel reacties en adviezen!

Als ik alles goed lees, kom ik uit op de Paradigit Extreme X927.

Dit systeem is bij aanschaf uit te breiden met diverse andere opties. Kunnen jullie ook hierin behulpzaam zijn?

http://www.paradigit.nl/configurator.php?system=2163
Ik zou de opties laten zoals ze zijn. Evt. een ander muis en/of toetsenbord (kan je het beste in de winkel even bekijken/proberen) en evt. een upgrade van de garantie naar 3 jaar carry-in voor 49 euro.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-01 01:39
In principe is die PC wel goed. Echt aanpassingen lijken mij niet nodig.

Persoonlijk zou ik wel een ander toetsenbord en een gamingmuis kopen.

Toetsenbord: Logitech G11, G15, Razer Tarantula of Lycosa
Muis: Logitech G9 of de wat goedkopere maar zeer populaire G5.

Persoonlijk vind ik zeker een fatsoenlijke muis van grote toegevoegde waarde bij een game-PC.

EDIT: Great minds think alike zullen we maar zeggen... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door The Realone op 22-11-2008 12:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Harrie schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 12:34:
[...]

Of wellicht een PCTV tuner card erbij, zodat hij ook tv kan kijken erop? Of heeft hij al een tv?
Dan zou idd ook te overwegen zijn. Dan zijn we in één klap klaar ;) Wel zal er dan denk ik een grotere monitor nodig zijn

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:55
Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.

Note: Dat je er weinig verstand van hebt is nog geen reden om je in te lezen ;) . Maar ik denk dat je al genoeg advies hebt gehad en je kan altijd kijken bij de best buy guide om te zien wat ze daar ongeveer in zetten om te gamen. Daarnaast kun je benchmarks raadplegen om te kijken hoed goed een onderdeel is tegenover de rest. www.tomshardware.com heeft zeer uitgebreide benchmarklijsten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.