Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Saiya
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-11 23:07
Ten eerste: Ik weet niet precies waar dit thuishoort, maar dit forum leek me het meest logische..

Ik kwam onlangs deze plasma bal tegen:
USB plasma bal voor n tientje [link]

Ik dacht gelijk superleuk ding :) en wou er altijd al eentje hebben (in mijn pc).
Kwist gelijk zeker dat ik al vaker zoiets heb gezien en ja hoor zie deze in een casemod [link]

Volgens mij is het dit ding [filmpje]. De grootte van de bol valt wel mee, standaard is wat groter.

---------------
Mijn vraag is: Zijn de RF golven uit zo'n ding erg slecht voor je pc, als je hem dus buiten de pc hebt staan op ong. 40-50cm afstand.
---------------

Kheb het een en ander erover kunnen lezen en het artikel bij bit-tech zegt dat de interference wel meevalt in de pc. Ook heeft hij eentje zelf gemod. De EM golven moeten ook meevallen hebk gelezen. Je moet het iig niet te dichtbij monitoren enz houden.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:03

Cheezus

Luiaard

Als het ding USB is zullen ze er vast vanuit zijn gegaan dat hij in de buurt van een PC komt te staan ;)
Het lijkt me dus geen kwaad kunnen.

Monitoren hebben er waarschijnlijk ook geen last van, alleen misschien als je nog naar een CRT zit te kijken.

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3689

in dollars, plus filmpje bij om te zien hoe het eruitziet

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:31

almightyarjen

When does the hurting stop?

primusz schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 10:22:
Als het ding USB is zullen ze er vast vanuit zijn gegaan dat hij in de buurt van een PC komt te staan ;)
Het lijkt me dus geen kwaad kunnen.

Monitoren hebben er waarschijnlijk ook geen last van, alleen misschien als je nog naar een CRT zit te kijken.
De kast van een PC werkt als een kooi van Faraday: het houdt (schadelijke) straling buiten en binnen. Vandaar dat je die bol op zich wel naast je PC kan zetten: de kast houdt de eventuele straling wel tegen. Als je die bol in de kast gaat zetten wordt het een heel ander verhaal.

TS: kan je erachter komen of dat ding een CE-keurmerk heeft? Ik zie daarnaast een aparte voedingsconnector: wat is het vermogen van dat ding? gaat dat om 10W of om 100W??

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
almightyarjen schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:34:
[...]

TS: kan je erachter komen of dat ding een CE-keurmerk heeft? Ik zie daarnaast een aparte voedingsconnector: wat is het vermogen van dat ding? gaat dat om 10W of om 100W??
Volgens mij kijk je naar een andere, die de TS aangaf is USB powered...
USB = 5V 500mA max. -> P=UxI -> 5x0,5=2,5W

CE is overigens geen keurmerk.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:31

almightyarjen

When does the hurting stop?

ff op de website gekeken en het ding opgezocht. Inderdaard: geen powerplug:

Afbeeldingslocatie: http://i92.photobucket.com/albums/l20/almightyarjen/USB.jpg

Ik zou zeggen dat het zou kunnen: met 2,5W kan je niet zo heel veel "herrie" maken...

PS:
Dit viel me trouwens ook op:
Afbeeldingslocatie: http://i92.photobucket.com/albums/l20/almightyarjen/software.jpg
Geen software nodig maar wel ff 50 MB van je HD gebruiken? :')

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

psst, 2.5W aan audio is oorverdovend lawaai (100 dB), 2.5W aan RF-straling is vergelijkbaar oorverdovend voor alles wat gevoelig is voor radiostraling in consumentenelektronica, gezien dat op -80 à -70 dB werkt. Maar dat terzijde.

Het lijkt me echter sterk als er veel (of uberhaupt) schadelijke straling (voor je elektronica) vanaf komt. Zowel geredeneerd vanuit hoe die plasmadingen werken (het elektrisch veld moet ophouden aan de zijkanten, anders horen de vonken voorbij de buitenelektrode te krommen) als dat het een usb-ding is.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 14:25
almightyarjen schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:21:
ff op de website gekeken en het ding opgezocht. Inderdaard: geen powerplug:

[afbeelding]

Ik zou zeggen dat het zou kunnen: met 2,5W kan je niet zo heel veel "herrie" maken...

PS:
Dit viel me trouwens ook op:
[afbeelding]
Geen software nodig maar wel ff 50 MB van je HD gebruiken? :')
Wij verkopen die dingen ook in de winkel...
Klopt echt niet, die 50MB. Ding gewoon in de USB pluggen en klaar.
Heb er geen software bij gezien.
Zal meer zijn voor accessoires als de USB Missile Launcher etc...

Systemspecs

Pagina: 1