Toon posts:

GoT-zoekresultaten vervuild door trackers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voorheen kwam ik tijdens het zoeken op Google naar onderwerpen vaak langs topics van GOT maar sinds de nieuwe layout krijg ik veel valse positieven doordat aan de linkerkant nieuwslinks naar tweakers.net staan. Ik mis de oude layout.
Dat wou ik even kwijt. :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

De links in de tracker hebben toch echt een rel="nofollow" op het forum...

Intentionally left blank

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-02 01:49

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Hij triggert op de tekst in de tracker zelf, niet de achterliggende link. Je zult hem dus de hele tracker moeten laten negeren, niet alleen links erin.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dirk schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 02:56:
Hij triggert op de tekst in de tracker zelf, niet de achterliggende link. Je zult hem dus de hele tracker moeten laten negeren, niet alleen links erin.
Ja, en dat is iets dat helaas niet mogelijk is vziw...

Intentionally left blank

• Dirk

Dirk

Zouden ze er een probleem mee hebben als je voor de googlebot die tracker gewoon weg laat? In principe moet je gewoon dezelfde pagina aanbieden als aan de normale bezoeker, maar dit zou alleen maar het aantal hits verminderen en daarmee de vervuiling.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dirk schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 03:40:
Zouden ze er een probleem mee hebben als je voor de googlebot die tracker gewoon weg laat? In principe moet je gewoon dezelfde pagina aanbieden als aan de normale bezoeker, maar dit zou alleen maar het aantal hits verminderen en daarmee de vervuiling.
Zolang je niet aan kan geven welk deel van je content niet interessant is, is dat de enige manier lijkt me... Voor de frontpage geldt natuurlijk hetzelfde, daar zullen de resultaten ook wel wat vervuild raken door de link-tekstjes.

Verwijderd

Misschien dat de search ook eens een gehele update kan krijgen? Op de resultspagina kan je (nog steeds) niet sorteren op aantal replies, topic starter, datum laatste post enz door te klikken op die tekst.

Schoonheid komt niet alleen van de buitenkant (nieuwe layout enz) maar ook vanuit inside..

Zou tof zijn *O*

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2008 10:10 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:52

remco_k

een cassettebandje was genoeg

ACM schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 09:51:
[...]

Zolang je niet aan kan geven welk deel van je content niet interessant is, is dat de enige manier lijkt me... Voor de frontpage geldt natuurlijk hetzelfde, daar zullen de resultaten ook wel wat vervuild raken door de link-tekstjes.
Dat is wat ik ook doe op de website van de lokale omroep waar ik voor werk. Voor search engines toon ik aangepaste pagina's met alleen de content die ik wil wat wordt geindexeerd en dat werkt prima.
Verwijderd schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 10:04:
Misschien dat de search ook eens een gehele update kan krijgen? Je kan (nog steeds) niet sorteren op aantal replies, topic starter, datum laatste post enz.
Dit gaat over externe search engines, zoals google. Niet over de interne search.

[ Voor 24% gewijzigd door remco_k op 22-11-2008 10:07 ]

Alles kan stuk.

• Dirk

Dirk

remco_k schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 10:06:
Dat is wat ik ook doe op de website van de lokale omroep waar ik voor werk. Voor search engines toon ik aangepaste pagina's met alleen de content die ik wil wat wordt geindexeerd en dat werkt prima..
Maar de vraag is natuurlijk, staat google dat wel toe? Want in principe moet je gewoon dezelfde pagina laten zien als aan de gewone gebruiker.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:52

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dirk schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 15:24:
[...]

Maar de vraag is natuurlijk, staat google dat wel toe? Want in principe moet je gewoon dezelfde pagina laten zien als aan de gewone gebruiker.
D'r valt niets toe te staan door google. Ik bepaal wat de gebruiker te zien krijgt, en google krijgt een net even andere pagina voorgeschoteld. De verschillen zijn minimaal. Ik denk zelfs dat als een gewone gebruiker per ongelijk de 'search engine' variant te zien krijgt, dat hij het niet eens merkt... Behalve als hij oplettend is en merkt dat sommige dingen zoals links naar andere pagina's ontbreken, geen links zijn of een andere tekst hebben.
Lijkt me niet dat google daar een probleem van maakt, de content zelf (een nieuws bericht bijvoorbeeld) blijft ongewijzigd en die moet goed worden geindexeerd. En dat gebeurd dan ook.

Ik pas dit reeds een jaar toe ofzo, gevolg is dat alle pagina's heel netjes worden geindexeerd door google en goed zijn te vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door remco_k op 22-11-2008 18:50 ]

Alles kan stuk.

• Dirk

Dirk

remco_k schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 18:47:
[...]

D'r valt niets toe te staan door google. Ik bepaal wat de gebruiker te zien krijgt, en google krijgt een net even andere pagina voorgeschoteld.
Google bepaald je ranking in hun searchindex en als je je niet gedraagt zoals zij de willen dan klapt die omlaag. Dus ja, google heeft wel wat toe te staan, zolang jij een goede plaats wil in die index. ;) En vziw heeft google gesteld dat de googlebot dezelfde pagina moet te zien krijgen als de gebruikers, en hoewel dit enkel het aantal hits verminderd en daarmee de vervuiling is het wel tegen de letter van hun regels.

Pagina: 1