Toon posts:

Streaming bandwith cappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond.
In mijn studentenhuis zit er een ongelooflijk irritante meid de hele dag series te streamen.
Ik vroeg me af of het mogelijk is om de snelheid van de stream te cappen, zodat ik een normale ping heb tijdens het gamen of normaal kan surfen. Surfen gaat nog wel, maar soms is het duidelijk te merken dat het vertraagd wordt.

Wat kan ik allemaal doen, behalve haar het huis uit trappen of de Sitecom Gamerouter kopen?

Ohja, ze zit met een kabel dus niet wireless.

kaisz

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 23:37:
Wat kan ik allemaal doen, behalve haar het huis uit trappen of de Sitecom Gamerouter kopen?
Begin met de zoekfunctie te gebruiken :) . Deze vraag is al heel vaak gesteld, je hebt de keuze tussen server, router met balancing, en netjes vragen voor je haar netwerkstekker er random uit gaat trekken om terug te pesten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 23:40:
[...]

Begin met de zoekfunctie te gebruiken :) . Deze vraag is al heel vaak gesteld, je hebt de keuze tussen server, router met balancing, en netjes vragen voor je haar netwerkstekker er random uit gaat trekken om terug te pesten.
Ja ik heb al een beetje gegoogled, maar kon niet de juiste woorden pakken waarschijnlijk.
Een router met balancing klinkt interessant, of bedoel je hiermee zo een Gamerouter kopen?

Ik hoorde dat er een programma was dat NETlimiter heet, heeft dit zin in betrekking tot stream?

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
netlimiter is een client op de pc (dus van je niet zo lieve buurvrouw) waarbij je per applicatie limieten kan instellen. No way dat ze dat dus gaat toelaten. Je zoekt een router met QoS.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 23:55:
Ja ik heb al een beetje gegoogled, maar kon niet de juiste woorden pakken waarschijnlijk.
Ik bedoel de zoekfunctie van GoT zelf. Ook in de NT FAQ- staat een stukje, maar dat geeft Netlimiter of een server als optie. Het geeft je wel verdere zoektermen om te gebruiken :) .

Als je zoekt op Netlimiter krijg je bijvoorbeeld deze topics:
Bandbreedtegebruik reguleren m.b.v. QoS-functie in router
Hoe perk ik internetgebruik zusje in?
Internetsnelheid beperken per PC

Daarmee moet je wel weer een stukje verder kunnen komen :)

[ Voor 32% gewijzigd door gambieter op 22-11-2008 02:03 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de links, op mijn router kan ik helaas niet de QoS-functie vinden.
Wel heb ik met haar gesproken en vindt ze het niet erg om NETlimiter op haar pc te zetten zodat ik ook normaal internet kan hebben.

We hebben een 8MBIT lijn, hoeveel zal ik nodig hebben voor online gamen (counterstrike 1.6) en daarnaast een beetje surfen? is 2 MBIT meer dan genoeg?
Dan kan ik haar internet op maximaal 6MBIT zetten, zodat ze vrij weinig van merkt.

Kaisz

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Probleem is niet eens de hoeveel dataverkeer er verbruikt wordt, maar de latency die omhoog schiet. Je kan het proberen op die manier inderdaad, maar bijv. CS'en heeft echt niet meer dan 15KBps totaal nodig :)

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Cap haar gewoon op 4Mbit ofzo? ;) Dat volstaat naar mijns inziens.

Goedkoop bellen via VoIP

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

* Orion84 vraagt zich af wat dat dan voor streams zijn als ze 8mbit vol kunnen trekken, ik neem niet aan dat ze meerdere series tegelijk kijkt? :P

Wellicht dat de router gewoon te brak is om dergelijke hoeveelheden verkeer netjes af te handelen, waardoor er vertragingen ontstaan. Wat voor apparatuur staat er nu? En ik neem aan dat je al wel geprobeerd hebt om te testen of je game wel vloeiend loopt als zij even haar stream uitzet? (wellicht zit het probleem elders?).

En sowieso, ze vind het niet erg om netlimiter te installeren? Maar als dat programma echt ervoor zorgt dat zij minder bandbreedte gaat gebruiken betekent dat simpelweg dat haar streams zullen gaan haperen etc., dat beseft ze zich waarschijnlijk nu nog niet, maar daar zal ze echt niet blij mee gaan zijn?

Verder zou het ook nog zo kunnen zijn dat het niet de 8mbit is die volloopt (dat zou je eens kunnen meten), maar de upload, doordat die streams over TCP lopen en ontvangst van pakketjes dus bevestigd moet worden, wat bij een dikke stream ook voor een aardige lading bevestigingsverkeer kan zorgen?
Yapser schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 11:54:
Probleem is niet eens de hoeveel dataverkeer er verbruikt wordt, maar de latency die omhoog schiet. Je kan het proberen op die manier inderdaad, maar bijv. CS'en heeft echt niet meer dan 15KBps totaal nodig :)
Inderdaad, zo'n game verbruikt echt nagenoeg niks. Maar met een fatsoenlijke router, die niet aan de limieten van z'n bandbreedte zit zou er toch niet bijster veel extra vertraging op moeten treden lijkt me, of maak ik hier een denkfout?

[ Voor 19% gewijzigd door Orion84 op 22-11-2008 12:49 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nou ja hebt natuurlijk de overboekingsfactor.

Iperf

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

fish schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 13:00:
Nou ja hebt natuurlijk de overboekingsfactor.
En in hoeverre speelt dat hier een rol denk je zelf? ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ja, als je hele wijk de hele dag streams zit te kijken is dat wel een issue ja :P

Maar daarom vroeg ik ook of hij al eens getest had of het verholpen was zodra de stream werd uitgezet.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1