• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-05 19:13
Zoals de TT al aangeeft, is de sensor kapot.
Althans, in coretemp, realtemp, en rivatuner geven ze voor Core #1 de waarde 37C.
In realtemp als ik 'test sensor' doe, geeft het een movement van 0 aan.
Ik heb een E8400, en die draat op 8x 400mhz, is dus 3,2 ghz.

Is deze sensor definitief kapot?

En wat zou ik hier eventueel aan kunnen doen.

Zucht...

Verwijderd

Is deze sensor definitief kapot?
Ja.
En wat zou ik hier eventueel aan kunnen doen.
Als je hem kunt repareren ben je d:)b ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit soort dingen zijn niet te fixen. Als je er echt mee zit kun je natuurlijk garantie claimen. Op zich is een continue lage temperatuur minder erg dan een te hoge. Ik heb hier een QX6850 met een dode thermal diode waardoor dat ding altijd 85+ graden rapporteerd. Dat wil nog wel eens een probleem geven met de defaultinstellingen van moederborden.

• SgtElPotato
Naja, jammer dan. Ik ben niet bang dat de temperatuur te hoog gaat worden, want 'toen' die sensor het nog deed, kwam ie niet boven de 55 uit.
Het was meer een soort dingetje waar je naar kunt kijken, om het toch zeker te weten enzo. Niet heel erg van belang dus.

Zucht...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar als ik het goed begrijp doet de sensor van Core #0 het nog wel gewoon? Dan zou ik gewoon daar vanuit gaan. De temperatuurverschillen van de cores zal nooit dramatisch ver uit elkaar liggen.

• SgtElPotato
Ik zit er niet echt tegen aan te kijken.
De andere sensor doet het nog altijd goed ( hoop ik ) en daarmee kan ik ook wel een beetje inschatten hoe warm dat ie is.
Hij registreert af en toe als ik de CPU ff stress, wel hoger als 37, dan loopt ie ongeveer gelijk met de andere core sensor.

Maar inderdaad, ik ga nu ook uit van de andere sensor, scheelt meestal max 2/3 graden.

[ Voor 13% gewijzigd door SgtElPotato op 21-11-2008 23:13 ]

Zucht...

Pagina: 1