NETGEAR G-Router wilt niet werken?

Pagina: 1
Acties:

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-03 00:36

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem. Een vriend van mij heeft Internet van Ziggo. Hij heeft een router gekocht van NETGEAR.

Het voglende is aan de hand;

Een weekje geleden deed alles het goed op hun PC (nieuwe HP). Internet deed het gewoon goed (draadloos).

Maar gisteren had hij zijn account vergrendelt. (Windows Vista Pro 32-Bit) Toen hij naar een andere account wilde gaan, deed internet het niet meer. :? Ineens dus, uit het niets. Nu denkt hij dat het aan de PC ligt (instellingen).

Ik heb van alles gedaan, waaronder;

Met een PSP/Laptop proberen te connecten met het netwerk: verbinden lukt niet. "Netwerk adres verkrijgen"
Met een LAN-kabel de router rechtstreeks verbinden met de PC: Geen internet, ik krijg ook geen verbinging met de router.

De internetinstellingen gereset in Internet Explorer.

Wanneer ik het IP-adres van de router invoer in IE, krijg ik geen popup met een melding dat ik de wachtwoord moet invoeren. Daarop heb ik de PC rechtstreeks verbonden met de modem. Nog steeds geen internet. :'( Ook het invoeren van de IP-adres van de Motorola-modem haalde niets uit.

Ik neig naar een fout in de router zelf. Dus heb ik de router mee naar huis genomen, om hem bij mij te testen.(bekabeld) Nou lukte het wel om via "192.168.1.1" in de setup te komen van de router, maar na het invoeren van de computernaam/host wilde de internetverbinding nog niet tot stand komen.

Als ik daarna de LAN-kabel vanaf de modem , en de LAN kabel vanaf mijn PC weer verbind met de Linksys WRT54G-router van mij, heb ik wel meteen internet. :/

Ik snap er echt niets van; ik heb echt alles geprobeerd.

-De GoT FaQ is doorgelezen,
-De handleiding van de NetGear-router heb ik ook doorgelezen.
-Google gaf me niet veel info.

Gegevens:

-Ziggo Internet
-Motorola Modem
-Netgear Router WGR614v6

Kan het zijn dat er iets mis is met de router, of is er iets dat ik ben vergeten? Heb er echt 4 uur aan gewerkt, zonder resultaat. :'( Het invoeren van de Computernaam die je van Ziggo hebt gekregen zou toch voldoende moeten zijn om de router zijn werk te laten doen?

Weet iemand misshcien een oplossing?

Mijn dank is groot.

@Mods; best goede TS, hoop ik? Zo niet, wat moet er nog aan worden veranderd

[ Voor 4% gewijzigd door SalimRMAF op 21-11-2008 21:28 ]

Gulfstream G650

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-03 20:11

allure

Titaan fase 2/3

Volgens mij is de modem gevoelig voor het mac adres wat "eraan" zit.
Heb je de modem minimaal 30sec. uit gehad, helemaal zonder stroom?

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-03 00:36

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
allure schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 21:28:
Volgens mij is de modem gevoelig voor het mac adres wat "eraan" zit.
Heb je de modem minimaal 30sec. uit gehad, helemaal zonder stroom?
Ow ja; ik heb zowel de router als de Modem's vershcillende malen meer dan 30 seconden uit de stopcontact gehaald; ook geen resultaat.

Gulfstream G650