Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-07 23:02
16 september schreef tweakers.net over deze camera:
Casio gaat een tweede compactcamera met hoge framerate uitbrengen. De Exilim 'high speed'-camera schiet foto's met veertig beelden per seconde en kan video-opnames maken met duizend frames per seconde, ideaal voor slow motion-beelden.

De nieuwe Exilim, Casio's EX-FH20, is de kleinere variant van de eerder dit jaar verschenen Pro EX-F1, een compactcamera die zestig frames per seconde kan schieten. De EX-FH20 moet het met twintig fps minder doen en de maximale video-opnamesnelheid is 1000fps tegenover 1200fps, maar deze compactere camera is wel goedkoper. Het toestel beschikt over een 92mm-lens met een effectief zoombereik van 26mm tot 520mm, en kan op het onderwerp inzoomen met een optisch zoombereik van 20x. De cmos-beeldsensor biedt ruimte aan effectief 9,1 megapixels.

De iso-gevoeligheid van de camera loopt van 64 tot 1600 en de sluiter kan tussen de 1/2000 en 1 seconde open staan. Het diafragma heeft een bereik van f2,8 tot f/4,5. In de zogenoemde burst-mode kan de camera veertig beelden per seconde vastleggen, die met 7 megapixels, ofwel een resolutie van 3072x2304 pixels, worden opgeslagen. Een van de burst-modes laat de fotograaf foto's maken al voor deze op de ontspanner heeft gedrukt: de camera neemt dan continu op en slaat de opnames in zijn buffer op. De Exilim kan zijn beelden in raw- en jpg-formaat op sd- of mmc-geheugenkaartjes opslaan.

Wat betreft de opname van videobeelden kent de camera behalve een high speed-modus ook een hd-modus: bij 30fps kan een filmpje met een resolutie van 1280x720 pixels opgenomen worden. Bij hogere framerates wordt het maximaal mogelijke beeldformaat steeds kleiner. Beelden met 210fps worden met 480x360 pixels opgenomen, terwijl bij een instelling op 420fps de beeldgrootte verder moet krimpen naar 224x168 pixels. Bij de hoogste snelheid, 1000fps, blijft nog een beeldje van 224x56 pixels over. De EX-FH20 ligt vanaf eind september in de winkel en moet dan ongeveer 500 euro kosten.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/thumb/1221566247.jpg
url: nieuws: Nieuwe Casio Exilim-camera schiet 40 foto's per seconde
toon volledige bericht
Links
Specificaties: http://exilim.casio.com/b...im/EX-FH20/specifications
Manual: http://ftp.casio.co.jp/pu...ual/qv/en/EXFH20_e_na.pdf

Ik heb vorige week deze camera voor €500,- gekocht.. Is er nog iemand anders mee aan het spelen?
Het leuke is dat je er video's mee kunt schieten in 1000 frames per seconde, wel op schrale resoluties bij een hoge framerate:

• 1280 x720 (HD 30 fps)
• 640 × 480 (STD, 30 fps)
• 480 × 360 (HS, 30-210 fps)
• 224 × 168 (HS, 420 fps)
• 224 × 56 (HS, 1000 fps)

Dit is een filmpje wat ik net gemaakt heb met wat test shots op vakantie in venezuela vorige week:
http://www.youtube.com/watch?v=s2KmDqI9Anw

[ Voor 80% gewijzigd door pim op 23-11-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 22:30
500 euro voor een prosumer? Wauw!

Gaat die slomo functie niet snel vervelen?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
Ik vind het leuk om skateboarden er mee te filmen, dus voorlopig zal dat nog niet gaan vervelen..
Ik houd iig mijn ogen open voor leuke slowmotion momenten, daar moet je maar toevallig tegenaanlopen he.

En voor de rest is het natuurlijk ook een High definition video camera, en een fototoestel :)

http://www.skateboarden-denbosch.nl/venezuela/CIMG0818.JPG

[ Voor 30% gewijzigd door Nomad op 22-11-2008 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
En voor andere gebruikers, hier is de gebruiksaanwijzing, die zat er bij mij niet bij:

http://ftp.casio.co.jp/pu...ual/qv/en/EXFH20_e_na.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:04

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

je plaatjes zijn omgezet naar linkjes omdat ze te groot zijn.

maar wat is je doel van dit topic?, moet het een topic over deze camera worden?..dan mag je de TS wel wat uitbreiden.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
Inderdaad een topic over deze camera.. Zo betere TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Het lijkt mij een behoorlijk interessante camera (hoewel niet voor mijzelf). Ik vind alleen de bediening niet heel intuïtief. Zo begrijp ik als gevorderde gebruiker niet hoe de instelling 1-40 fps werkt (zonder gebruiksaanwijzing). Heel frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
Je houdt de knop ingedrukt, dan maakt het 40 foto's in een seconde, of 30 foto's in 5 seconde, helemaal hoe je hem instelt..
Dan kun je daarvan de sequence(reeks/filmpje) bekijken.. Als je vervolgens foto(s) hebt die je geslaagd vind druk je op de "maak foto" knop, dan word die foto opgeslagen als losse foto.. en als je de "reeks" afsluit ie zelf of je de reeks wilt verwijderen..

Hiervoor had ik trouwens ook de gebruiksaanwijzing nodig, maar voor de rest heb ik de gebruiksaanwijziging nog niet nodig gehad.. (Ok, een dingetje nog, om erachter te komen dat geluid opnemen alleen werkte als de zoom uit staat)

[ Voor 29% gewijzigd door pim op 25-11-2008 21:46 ]

Dus je stelt het aantal fps in en de duur? Of kun je het aantal fps instellen en dan gewoon de ontspanner ingedrukt houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
Je kunt het aantal fps instellen, en dan gewoon de ontspanner ingedrukt houden.
Maar hij kan dus ""maar"" maximaal 40 foto's achter elkaar maken.. En met flits 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben er achter gekomen dat de functie alleen werkt met een geheugenkaartje in de camera ;) Dank voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippertw
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-11-2021
Ik sta op het punt deze camera te kopen maar ik heb enkele vraagtekens, misschien kun jij die voor mij beantwoorden;

1 - Ik lees in de specificaties van het toestel dat het werkt met 4x AA batterijen.
Beperkt je dit niet t.o.v. een bijvoorbeeld oplaadbare lion batterypack ?

2 - Kan je de opgenomen HD filmpjes, of andere direct op je eigen HD(ready) lcd afspelen vanaf de camera?
dit kost weer extra stroom natuurlijk....

3 - Mijn vriendin maakt graag macro opnames terwijl ik graag actiefoto's en natuur fotografeer, kun jij misschien wat goede en slechte ervaringen hierover vertellen?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Hoezo beperken mbt de batterijen? Penlites zijn overal goed verkrijgbaar en goed betaalbaar: daarnaast heb je de keuze voor alkalines of oplaadbare batts, dat scheelt :) 2 zal je in de specs moeten nakijken qua connectivity: als het ding een HDMI-uitgang heeft, weet je genoeg ;) 3 weet ik persoonlijk te weinig over: mogelijk dat er ook wat zaken op Flickr te vinden zijn mbt macrofotografie met deze cam :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286054

Ik gebruik deze camera sinds 3 weken en ben er zeer tevreden over. Heb alleen een vraagje, welke software kan ik beste gebruiken om high speed films naar de pc te krijgen mét alle frames! Nu krijg ik bij 1000 fps filmpje gewoon een avi file met veel minder frames. Wie weet raad?!

@flippertw:

1: Heb zelf liever penlites dan accu. Heb er oplaadbare inzitten (wel 2700 mAh) en extra setje in de tas. En mocht je ook echt in nood zitten, dan zijn penlites overal te koop
2: Werkt helaas niet :'(
3: Heb met beide tot nu toe alleen goede ervaringen. 2 verschillende Makro standen die zeer goed werken (20x optische zoom komt overeen met een 520mm lens!) en actiefoto's gaat vanzelfsprekend super met 40 fps en ook veel standaard "Best Shot" voorgeprogrammeerde instellingen. Kijk maar eens op de casio website naar de vele voorbeelden die daar staan.

Kan je de camera dus zéér aanbevelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zie even het topic over oplaadbare batterijen. Er is momenteel een extreem goede lader voor erg weinig geld in de aanbieding bij Conrad (incl 8x AA).
Pagina: 1