Toon posts:

Geen draadloos internet via USB adapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt me al de hele dag niet om draadloos internet voor elkaar te krijgen. Menig forum heb ik afgespeurd, maar toch lukt het niet.

Gisteren heb ik een draadloze USB adapter (Philips SNU5600) gekocht voor mijn oude laptop (Compaq Evo N600C). Op deze laptop is Windows XP SP3 geinstalleerd. Na het installeren lukt het niet om contact te maken met het netwerk (authenticatie WPA2). Meestal is er totaal geen verbinding, soms heb ik wel verbinding maar geen IP adres en soms is er wel verbinding en een IP adres maar dan is er geen DNS of gateway beschikbaar.

Ik heb vanmiddag een WinSock reset gedaan en IPv6 uitgeschakeld, maar niets helpt helaas. Bijhet instellen van vaste IP, DNS & gateway geeft hij wel aan dat er verbinding is, maar kan FireFox of IE geen pagina´s openen.

Toevallig kon ik vanmiddag een draadloue USB adapter van een ander lenen. Hierbij was er wel een IP, maar gaf Windows aan dat het juiste certificaat niet gevonden kon worden.

Ik kom er zelf totaal niet meer uit, hopelijk kan iemand mij helpen! Alvast bedankt voor de hulp!

Ondertussen heb ik gewoon een vast verbinding aangelegd, dus heel relevant is dit topic niet meer. Hij mag wel weg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2008 22:38 ]