• bobjehbob
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-01 13:55
Hallo,

Mijn al weggegooide digitale fotocamera gaf altijd een klein wit randje om de foto's (ik schat dat het randje 1-2pixels groot is. Eerst gaf ik er niet zo veel om, maar nu irriteer ik me er behoorlijk aan. Ik heb bij een stel foto's het randje weg geknipt met de "crop" functie in Adobe photoshop, maar dat schiet ook niet op. Want ik moet nog iets van 5000 foto's doen. Heeft iemand hier ook ooit last van gehad? weet iemand misschien een snelle handige manier om bij al die foto''s het randje weg te krijgen, zonder kwaliteitsverlies?

Alvast bedankt,
Bob

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:52
Als je dan toch al photoshop weet te gebruiken zou ik er een batch opdracht van maken.
Eerst de stappen opnemen (ik dacht alt+F9) en dan toepassen op een hele map foto's.

Flickr!

• bobjehbob
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-01 13:55
Nolani schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 20:13:
Als je dan toch al photoshop weet te gebruiken zou ik er een batch opdracht van maken.
Eerst de stappen opnemen (ik dacht alt+F9) en dan toepassen op een hele map foto's.
Heel erg bedankt, hiermee gaat het een stuk makkelijker! :*)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Ik gebruik altijd ImageMagick, commandline te bedienen onder vrijwel elk OS. Erg geschikt voor het scripten van dergelijke acties.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:48
Photoshop gaat prima. Even een action maken, testen en daarna aftrappen en koffie gaan drinken.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:09

ThunderNet

Flits!

FGA -> FGW

:) kan prima met batch in photoshop zoals hier boven al gezegd wordt.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

irfanview kun je dit prima in een batch laten doen. Maasr kijk wel uit, opnieuw als JPG saven gaat wel ten koste van de kwalteit

[ Voor 43% gewijzigd door Fairy op 24-11-2008 19:31 ]

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Lightroom, croppen en dan syncen is ook nog een optie :)
Pagina: 1