Beste lezer
Ik zit met een probleem waar de pc verkoper zelf niet veel van begreep.
Reeds heb ik een nieuwe videokaart aangeschaft (Gainward 9800GT 1GB Geheugen)
Enfin, Videokaart geinstalleerd, Windows opgestart - geen probleem.
Drivers downloaden / van de cd halen en vervolgens installeren. Tot zo ver geen probleem.
Maar dan komt het, na een reboot hoor ik een krijsend geluid (hoge tonen).
Hou ik mijn hand op de GPU FAN dan is het geluid weg, laat ik de fan weer lopen dan komt het geluid er weer.
Daarnaast is dit geluid alleen aanwezig als ik de driver installeer (heb al verschillende versies geprobeerd).
In de bios, en windows (zonder driver) is treedt dit geluid niet op. Windows met driver treedt het geluid wel op.
Het merkwaardige zit hem echter in het feit dat als ik mijn hand op de koeler houdt dat het geluid tijdelijk weg is.
Ik heb mijn videokaart al omgeruild voor een nieuwe, deze volgende videokaart heeft echter het zelfde probleem.
Lang verhaal kort: Videokaart maakt geluid na installen van driver (alleen in windows)
Klinkt naar mijn mening naar een softwarematige fout...
Verdere stats:
Intel Duo 3GHz 1333 FSB
Asus P5Q Mainboard
4GB Geheugen
1TB HD Western Digital
530W Voeding
Bedankt alvast voor de reacties.
PS: Ik heb de fan ook al lost aangesloten op een externe stroom bron, mocht niet baten helaas.
Ook is de videokaart prima aangesloten.
Ik zit met een probleem waar de pc verkoper zelf niet veel van begreep.
Reeds heb ik een nieuwe videokaart aangeschaft (Gainward 9800GT 1GB Geheugen)
Enfin, Videokaart geinstalleerd, Windows opgestart - geen probleem.
Drivers downloaden / van de cd halen en vervolgens installeren. Tot zo ver geen probleem.
Maar dan komt het, na een reboot hoor ik een krijsend geluid (hoge tonen).
Hou ik mijn hand op de GPU FAN dan is het geluid weg, laat ik de fan weer lopen dan komt het geluid er weer.
Daarnaast is dit geluid alleen aanwezig als ik de driver installeer (heb al verschillende versies geprobeerd).
In de bios, en windows (zonder driver) is treedt dit geluid niet op. Windows met driver treedt het geluid wel op.
Het merkwaardige zit hem echter in het feit dat als ik mijn hand op de koeler houdt dat het geluid tijdelijk weg is.
Ik heb mijn videokaart al omgeruild voor een nieuwe, deze volgende videokaart heeft echter het zelfde probleem.
Lang verhaal kort: Videokaart maakt geluid na installen van driver (alleen in windows)
Klinkt naar mijn mening naar een softwarematige fout...
Verdere stats:
Intel Duo 3GHz 1333 FSB
Asus P5Q Mainboard
4GB Geheugen
1TB HD Western Digital
530W Voeding
Bedankt alvast voor de reacties.
PS: Ik heb de fan ook al lost aangesloten op een externe stroom bron, mocht niet baten helaas.
Ook is de videokaart prima aangesloten.