Ik denk dat mijn mailtje genoeg zegt:
Zijn reactie:Beste Henk,
In 2005 en 2006 heb ik diverse domeinen besteld via Triple-V. Ik heb hier de afgelopen jaren niet naar omgekeken, deze domeinen waren namelijk ‘voor eventueel toekomstig gebruik’ bestemd.
Op 5 oktober jl. besefte ik mij weer dat ik destijds meerdere (25 in totaal) domeinen bij Triple-V heb geregistreerd, welke wist ik niet meer precies. Toen ik de site van Triple-V probeerde te raadplegen, kwam ik er via diverse internetfora achter dat Triple-V haar activiteiten in 2006 gestaakt is en dat deze door jullie, DAHHosting, overgenomen zijn.
Ik ben daar nooit van op de hoogte gesteld, noch per e-mail, noch telefonisch of per post! Waarom dit überhaupt nooit is gebeurd is het eerste raadsel. Ik moest daar zelf afgelopen maand via webhoster fora achterkomen. Direct daarop heb ik contact met jullie opgenomen.
Een tweede raadsel diende zich aan met jullie antwoord van 7 oktober dat jullie niet wisten welke domeinen ik dan bij jullie had. (Waarom niet? Jullie hebben toch de klanten van Triple-V overgenomen?!) In die mail werd door jullie aangegeven dat er door jullie achteraan gegaan zou worden. Hier heb ik nooit meer wat van gehoord (slecht!). Overigens, in de WHOIS-gegevens van deze domeinen (die nu dus onder jullie beheer vallen) zijn ook de nodige NAW-gegevens te achterhalen, via deze weg hadden jullie dus (bij ontbreken van deze gegevens bij de overdracht van Triple-V) contact met mij op kunnen zoeken.
Op 2 november jl. heeft mijn accountant uitgevogeld welke domeinen ik bij Triple-V (en dus bij jullie) had. Nu blijkt uit je mail van 5 november dat alle .com en .net domeinen vergeven zijn. Dit resulteert in het feit dat 4 domeinen (in feite veel meer, maar daar maal ik niet om, die betreffende domeinen hebben voor mij geen waarde meer anno 2008) die ik wel graag in bezit heb, plotsklaps niet meer op mijn naam staan?! Graag spoedig uitleg over het hoe en waarom hiervan. En waarom ik hier niet van op de hoogte gesteld ben.
Twee van de vier domeinen blijken vrij te zijn, hierover maak ik dan ook geen punt.
Het domein Group-buy.net is door een externe partij inmiddels geclaimed, daar dit domein van beperkte waarde zou zijn, zal ik hier evenmin een punt van maken.
Het domein jongeondernemer.com is voor mij op het moment echter van noemenswaardige waarde. Hoe kan het dat dit domein ‘opeens’ bij een ander is vastgelegd ‘met toevalligheid ook in jullie netwerk’ (uw woorden)? Die toevalligheid lijkt mij bij 17 miljoen Nederlanders iets te toevallig. Bovendien blijkt de expire datum in de WHOIS op 28 februari 2009 te liggen. En laat deze 28 februari nou precies de datum zijn waarop ik in 2005 dit domein heb aangevraagd en online heb gekregen. Dat betekent volgens mij dat het domein in de tussentijd niet verlopen is, die ‘andere persoon’, (Duncan Emanuels, familie?) heeft het dus overgenomen van mij zonder dat dit domein ooit ‘vrij verhandelbaar’ is geweest. Graag ontvang ik dan ook – alvorens ik overhaaste conclusies trek – uw toelichting op de gang van zaken met betrekking tot dit specifieke domein, ik ga er tevens van uit dat tegelijkertijd dit domein weer op mijn naam te staan komt.
Graag een heldere reactie uwerzijds,
Met vriendelijke groet,
Ragnar Jongen
Wat kan ik doen om dit domein (jongeondernemer.com) weer in mijn bezit te krijgen? Heb ik uberhaupt juridisch enig houvast? Graag jullie adviezen.Hier stond een mailtje van Henk Emanuels van DAH-Hosting waarin hij aangeeft dat de domeinen nooit betaald zijn en dat daarom alle .com en .net domeinen zijn vrijgegeven. Tevens gaf hij aan dat het klantenbestand van Triple-V niet op orde was en mij daardoor niet heeft kunnen bereiken en dat de gang van zaken met jongeondernemer.com toch echt een toevalligheid is.
DAH-Hosting heeft mij laten weten geen prijs te stellen op het openbaar maken van deze mail, vandaar dat deze door mij op 27 november verwijderd is.
[ Voor 6% gewijzigd door rjongen op 27-11-2008 10:15 ]