Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik hier goed ben maare, amateuristische/top modellen fotocamera's gebruiken SD's en microSD is bijna hetzelfde als een normale SD

Ik heb een 8GB microSD gekocht en het moest een Class 4 zijn, maar op het kaartje staat een cirkeltje om de 2tje.
En zover ik weet houd dat dus in dat het een Class 2 kaartje is.
Maar toch heb ik de moeite gedaan om een site op te zoeken met een officiële verklaring.
Wikipedia: Secure Digital card
http://www.sdcard.org/developers/tech/speed_class/

En na een heel geflik-flooi een tijd terug ben ik het helemaal zat, na telefoontjes/mailtjes nog geen antwoord na een maand. Dus heb ik een mail gestuurd en kreeg dit als antwoord.
Geachte heer -----,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Ik denk dat hier sprake is van een misverstand. De kaartjes zijn sinds kort veranderd. Het 2tje heeft niets te maken met de class maar met video(bewerking). Bij ons ook nog niet bekend wat het precies inhoudt.
Op de achterkant van de geheugenkaart moet wel class 4 zijn aangegegeven.

Onze excuses dat het langer duurt dan normaal voor u van ons antwoord krijgt. Wij hebben de laatste maandne te maken met een onverwacht grote drukte en daardoor onderbezetting op de klantenservice en retourafdeling. Wij doen ons best dit zo snel mogelijk op te lossen.
knip
Als het aan mij ligt vind ik dat het gewoon even uit de duim is gezogen. Maar ik wil van jullie horen hoe het precies zit.

[ Voor 9% gewijzigd door ThunderNet op 21-11-2008 19:30 ]

Verwijderd

Staat er wel een omcirkelde 4 op aan de andere kant. Verder klinkt het nogal twijfelachtig.

Verwijderd

Topicstarter
Euhm ik weet niet hoe het bij de "nieuwe" (leest 10 november '08 ofzo) sd kaarten zitten maar uit mijn ervaring is de achterkant van de meeste (ook buiten de SD) toch allemaal leeg & kaal.
De enige wat je zult zien is de pinnetjes en de eventuele serienummers + de "Made in ..."

Dit is overigens mijn 3de bestelling, bij de eerste 2 werd er ook een Class 2 geleverd en na het omruilen staat er gewoon een 4tje.

Class2 | Class2
Class4 | Class2

Afbeeldingslocatie: http://img117.imageshack.us/img117/1438/dsc00045ye1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img119.imageshack.us/img119/3905/dsc00046tc4.jpg
Het zijn geen super foto's, ik ben ook geen fotograaf.
Maar ze zijn wel duidelijk genoeg.

[ Voor 32% gewijzigd door een moderator op 21-11-2008 19:41 . Reden: Foto's ]

Verwijderd

Welke is de nieuwe? Die met een 2 er op zijn gewoon class 2 kaartjes.

Dat wil overigens niet zeggen dat ze trager zijn dan een class 4 kaartje, of een class 6 kaartje.
Die class geeft de minimale snelheid aan waaraan het kaartje moet voldoen.

Het is heel goed mogelijk dat een class 2 kaartje van een A-merk, sneller is dan een class 6 kaartje van een wit merk. En helaas andersom ook. Dat moet je testen.

Een class 2 kaartje wil dus niet persé zeggen dat het een minder presterend kaartje is.

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:16
Ik zou ze gewoon even testen

Flickr!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ik heb ze even getest, en ze zitten op zo'n 6mb/ps
Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 19:41:
Welke is de nieuwe? Die met een 2 er op zijn gewoon class 2 kaartjes.

Dat wil overigens niet zeggen dat ze trager zijn dan een class 4 kaartje, of een class 6 kaartje.
Die class geeft de minimale snelheid aan waaraan het kaartje moet voldoen.

Het is heel goed mogelijk dat een class 2 kaartje van een A-merk, sneller is dan een class 6 kaartje van een wit merk. En helaas andersom ook. Dat moet je testen.

Een class 2 kaartje wil dus niet persé zeggen dat het een minder presterend kaartje is.
Maar de class verteld toch de minimale snelheid? En als je eenmaal betaald voor een Class4 en je krijgt een Class2 is dat dan niet onterecht?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 00:56:
Maar de class verteld toch de minimale snelheid? En als je eenmaal betaald voor een Class4 en je krijgt een Class2 is dat dan niet onterecht?
Ik zou het niet accepteren. Maar het wil niet zeggen dat je per definitie een kaartje hebt dat trager is dan een class 4 of class 6 kaartje.
Pagina: 1