GA-Ep45-UD3P Overclock problemen

Pagina: 1
Acties:

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-01 13:28
hallo allemaal,

Vandaag een nieuw moederbord binnen gekregen betreffende een Gigabyte GA-EP45-UD3P Rev 1.0
Direct aan het overclocken geslagen. Dit in combinatie met een E8500 E0 VID 1.25 (normaal dus) en 4GB GeIL 1066 2.2-2.4v geheugen. Nou zitten er veel meer opties in de BIOS als op mijn vorige bord (GA-P35-DS3P). Opties waar ik tot heden nog niet mee gewerkt heb zijn de volgende: CPU Ref, MCH(Northbridge) Ref, vTT CPU, CPU vPPL, vICH(Soutbridge). nou heb ik uiteraad wel wat rond gesnuffeld e.d maar ik kan er toch nog niet echt super wijs van worden GTL Ref opties heb ik verder niet in mijn bios(of zijn dit de CPU/MCH Ref's??? :S). Op mijn P35 draaide ik op 1.36v met overvoltage van +0.5 op de MCH/FSB maar op dit bord moeten veel meer andere dingen ingesteld worden. Als ik momenteel de vTT bijvoorbeeld op auto heb staan gaat hij automatisch op 1.5v (heb ergens gelezen dat 1.4v toch wel beetje de max is voor 24/7 en CPU PLL 1.78v voor 24/7).
Ik probeer in de range van 4300-4500 Mhz te komen. Temps hoef ik me nergens druk over te maken want die zijn op 4300 mhz nog onder de 60 graden op de CPU. Kan iemand mij een beetje op weg helpen?
Krijg veel vastlopers e.d als ik zelf met klooien bezig ga met al die settings! en dan moet ik me PC soms wel 20 min uitlaten voordat ik hem weer kan opstarten en dat hij dan de OC settings reset! |:( |:( |:(

Alvast bedankt!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 17:06
Doordat je probleemomschrijving nogal "lang" is en niet gestructureerd, is de kern van je vraag ook niet duidelijk. Misschien dat je deze iets meer in hapklare brokken kan formuleren.

• Lekiame
Ik zoek een beetje een soort van "Indicatie/uitleg" over de waardes waar ik nog nooit mee gewerkt heb. Want ik doe toch ergens wat fout als het hele systeem crasht elke keer

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=203272

In dit topic worden behoorlijk hoge FSB's gehaald. Zelf heb ik de UD3R en een E7300. De instellingen bij verschillende FSB OC schelen nogal, maar regelmatig wordt zonder problemen de 500 gehaald op auto settings. Hoger dan 433MHz heb ik nog niet gehaald. Kan wel booten op 500MHz bv maar krijg het niet stabiel.

Om niet elke keer 20min te wachten voordat je bord weer boot kan je terwijl deze aanspingt de stroom eraf halen, daarna boot het bord wel meteen in safe modus(bij mij althans).

iRacing Profiel

Verwijderd

http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1331808

check dit ff, staat alles wat in te stellen is uitgelegd

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
Overigens zijn MCH ref en CPU ref de GTL reference settings zoals je gewend was. Het bord met CPU PLL en VTT(CPU termination) op auto gebruikt veel te hoge waardes. Ik ben inmiddels zover dat ik hem stabiel heb draaien op 7,5x473. Het bord stelt voor deze setting de CPU PLL in op 1.85 en VTT op 1.6. Heb afgelopen nacht 8 uur geprimed met 1.80 en 1.5 en laat hem nu draaien met 1.75 en 1.44.

iRacing Profiel

• Lekiame
het is denk ik ben ik bang mijn processor, temps zijn allemaal zeer laag maar me processor komt gewoon niet verder als 4.35-4.4ghz (STABIEL)

[ Voor 3% gewijzigd door Lekiame op 22-11-2008 19:52 ]

Verwijderd

Heb je mijn link gelezen? Alles al geprobeerd fine te tunen? Zoja, dan moet je maar genoegen nemen met een schramele 4,4Ghz :9
Pagina: 1