Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:06
Als eerst maar even, lang verhaal.. samenvatting onderaan :p

Ik sta op het punt om een relax abo te nemen bij t-mobile, nadat ik erachter kwam Debitel (goedkoper, met zelfde belminuten/sms's) een principe van LIFO aanhoudt (last in, first out).. of te wel, je gebruikt eerst je nieuw gekregen 'tegoed' en daarna wat je eventueel hebt meegenomen. Daar ben ik niet zo van gediend, dus kwam ik uit bij t-mobile.

Echter, ik kan niets vinden over welk principe t-mobile aanhoudt, lifo of fifo (first in, first out.. dus oud tegoed gaat eerst op, en daarna gaat het nieuwe tegoed op). Misschien dat iemand mee hier met zekerheid iets over kan zeggen?

Op internet kan ik geen voorwaarden voor een relax abonnement vinden, enkel klant algemene voorwaarden. Hierover wordt met geen woord gerept over tegoeden. Overige zoektermen leiden uiteraard allemaal naar verkooppunten van t-mobile abo's.

Bij de klantenservice van t-mobile wist mevrouw het niet, verbond me door en kreeg ik bij een tweede vrouw een vaag antwoord: 'ja, u krijgt als u 50 minuten overhoud een tegoed van 200 minuten". Ok, dat snap ik.. maar het gaat me wat ik dan eventueel meeneem naar de 3e maand. Stel ik verbruik ook maar 50 minuten. (bundel van 150min), neem ik dan 150 minuten mee of 100? Minuten van de 1e maand vervallen sowieso. Maar als ik 50 minuten gebruik, die opgaan van de 1e maand.. en ik dus in maand 2 niets gebruik van de nieuwe minuten "dan neem ik het abo". Maargoed, hierop ging ze niet in en heb ik dus uiteindelijk niets afgesloten.

Vervolgens naar de winkel, en die man wist me te vertellen dat het nieuwe tegoed eerst opgemaakt wordt en daarna het oude tegoed. Lekker tegenstrijdig dus.

Al met al, nog steeds geen antwoord, vandaar mijn vraag hier.

In het kort: met een t-mobile relax abonnement, gebruik je in een maand eerst het tegoed verkregen van die maand of eerst wat je meenam van de vorige maand? Dan zou ik ook graag willen weten waar ik dat kan vinden. Deze zoektocht duurt me al te lang eigenlijk,

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:19

GVR

Volgens mij spaar ik mn tegoed gewoon op (relax150). In ieder geval neem ik t langer als 1 maand mee. Heb altijd over eigenlijk dus let er niet zo precies op

• Behind_You
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-11 13:55

Behind_You

Kijk altijd achter je

Je verbruikt eerst je oude minuten, daarna begin je aan je nieuwe minuten. De belminuten kan je maar één maand meenemen.

Ik heb zelf een relax150 (=150 belminuten), alleen dit is eigenlijk te veel voor mij. Het is zelfs erg dat ik niet meer aan m'n nieuwe belminuten toe kom, sinds kort heb ik elk begin van de maand 300 belminuten te verbellen...

edit:

Heb net ff gekeken op de Tmobile site, nadat ik ingelogd was heb ik het volgende gevonden::

Wanneer je binnen je maandbedrag bent gebleven, wordt eerst je resterende beltegoed uit de vorige maand(en) opgemaakt voordat je nieuwe beltegoed wordt aangesproken. Het verrekenen van je oude beltegoed vindt achteraf plaats. Hierdoor kan het voorkomen dat je belstatus van het door jou verbruikte tegoed niet juist wordt weergegeven. Op je (online)factuur kun je de juiste bedragen vinden van je nog resterende beltegoed uit de vorige maand(en) en je nieuwe tegoed op de bundelinformatiebalk.

[ Voor 46% gewijzigd door Behind_You op 27-11-2008 19:21 ]

Everything you say can, and will be used against you!!
Een mooi rood kruisje is niet lelijk :D

Verwijderd

Relax spaar je op.

Alles wat je overhebt neem je mee.

/me al ruim 3 jaar relax 250 met een sms / GPRS bundel heeft :)

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-11 02:50

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Volgens mij neem je maximaal voor 1 maand oude minuten mee.
Dus bij een relax150
Maand1 Je houdt 100 minuten over
Maand2 100 + 150 minuten is in totaal 250 minuten. Als je dan 75 minuten belt, heb je er 175 minuten over, hier neem he er dan weer 150 van mee
Maand 3 150 + 150 is in totaal dus 300 minuten

Enzov.

Waarom? Omdat het kan!!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Lolhozer schreef op donderdag 27 november 2008 @ 19:21:
Volgens mij neem je maximaal voor 1 maand oude minuten mee.
Dus bij een relax150
Maand1 Je houdt 100 minuten over
Maand2 100 + 150 minuten is in totaal 250 minuten. Als je dan 75 minuten belt, heb je er 175 minuten over, hier neem he er dan weer 150 van mee
Maand 3 150 + 150 is in totaal dus 300 minuten

Enzov.
Mja, je kan het dus gewoon vergelijken met een bak water:

De bak kan maximaal 300 minuten bevatten.

Als in maand 1 de bak tot 180 minuten leegstroomt, dan neem je 180 minuten mee.

In maand 2 krijg je 150 minuten erbij, maar de bak kan maar 300 minuten maximaal bevatten, dus 180+150=330 minuten = 30 minuten kwijtraken. (Je minuten zullen dus overstromen :+) ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

MensionXL schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 15:24:
[...]

Mja, je kan het dus gewoon vergelijken met een bak water:

De bak kan maximaal 300 minuten bevatten.

Als in maand 1 de bak tot 180 minuten leegstroomt, dan neem je 180 minuten mee.

In maand 2 krijg je 150 minuten erbij, maar de bak kan maar 300 minuten maximaal bevatten, dus 180+150=330 minuten = 30 minuten kwijtraken. (Je minuten zullen dus overstromen :+) ;)
Nee, want in jouw bak water verdwijnt de onderste laag water niet als hij er al een maand instaat.
Verkeerd gelezen

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 23:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vandaag heb ik dit ook even nagevraagd in de lokale BelCompany, maar dan met T-Mobile MyFaves abo. Daar wist men mij te vertellen dat je de minuten die je meeneemt eerst op maakt waarna je aan je nieuwe minuten begint. Dus een FIFO oplossing.
En dat is fijn :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 29-11-2008 15:19 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1