Hallo
Ik ben in het bezit van een Intel Q9550 @ 2.83GHz, 4GB DDR2-1066 OCZ Reaper, een Asus maximus II formula en een coolermaster cosmos 1000behuizing.
Als koeling gebruik ik waterkoeling.
Cpu blok XSPC Delta V3, 240 radiator en een XSPC 750 dual bay pomp-reservoir.
Ik had eerst even geprutst aan de instellingen maar had niet echt het geduld om mijn pc lang te laten stressen. Dus heb ik de voltages op auto gezet en mijn cpu overklokt tot 3.8GHz. IK heb hem dan even gestresd en bleek stabiel te zijn. Alleen was dit van korte duur. Ik kreeg blue screens en mijn temps waren rond de 62 graden.
Ik ben dus opnieuw begonnen en deze keer wil ik het goed doen.
Ik heb mijn pc dus terug op default gezet en hem laten stressen met prime 95.
Dus pc: 2.83GHz op 1.76V en in idle mode zijn de temps 39-32-37-37.
Dit vind ik al behoorlijk hoog maar misschien is dot normaal ik weet het niet.
Dan 8 uur prime 95 gedraait en dan waren de temps 53-46-51-51.
En dit vond ik zeer raar, zon hoge temps op stock voltage en snelheid.
Kan iemand zeggen of dit aan de koeling ligt of aan iets anders want dan koop ik speciaal waterkoeling en dan krijg ik zon temps.
Ik gebruik de standaard fans van mijn coolermaster cosmos 1000 op mijn radiator (als er betere op kunnen die de temps verlagen wil ik er gerust nieuwe kopen, alle sugesties zijn welkom).
Groetjes Toon
Ik ben in het bezit van een Intel Q9550 @ 2.83GHz, 4GB DDR2-1066 OCZ Reaper, een Asus maximus II formula en een coolermaster cosmos 1000behuizing.
Als koeling gebruik ik waterkoeling.
Cpu blok XSPC Delta V3, 240 radiator en een XSPC 750 dual bay pomp-reservoir.
Ik had eerst even geprutst aan de instellingen maar had niet echt het geduld om mijn pc lang te laten stressen. Dus heb ik de voltages op auto gezet en mijn cpu overklokt tot 3.8GHz. IK heb hem dan even gestresd en bleek stabiel te zijn. Alleen was dit van korte duur. Ik kreeg blue screens en mijn temps waren rond de 62 graden.
Ik ben dus opnieuw begonnen en deze keer wil ik het goed doen.
Ik heb mijn pc dus terug op default gezet en hem laten stressen met prime 95.
Dus pc: 2.83GHz op 1.76V en in idle mode zijn de temps 39-32-37-37.
Dit vind ik al behoorlijk hoog maar misschien is dot normaal ik weet het niet.
Dan 8 uur prime 95 gedraait en dan waren de temps 53-46-51-51.
En dit vond ik zeer raar, zon hoge temps op stock voltage en snelheid.
Kan iemand zeggen of dit aan de koeling ligt of aan iets anders want dan koop ik speciaal waterkoeling en dan krijg ik zon temps.
Ik gebruik de standaard fans van mijn coolermaster cosmos 1000 op mijn radiator (als er betere op kunnen die de temps verlagen wil ik er gerust nieuwe kopen, alle sugesties zijn welkom).
Groetjes Toon