Toon posts:

Overklokken en temps

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben in het bezit van een Intel Q9550 @ 2.83GHz, 4GB DDR2-1066 OCZ Reaper, een Asus maximus II formula en een coolermaster cosmos 1000behuizing.

Als koeling gebruik ik waterkoeling.
Cpu blok XSPC Delta V3, 240 radiator en een XSPC 750 dual bay pomp-reservoir.

Ik had eerst even geprutst aan de instellingen maar had niet echt het geduld om mijn pc lang te laten stressen. Dus heb ik de voltages op auto gezet en mijn cpu overklokt tot 3.8GHz. IK heb hem dan even gestresd en bleek stabiel te zijn. Alleen was dit van korte duur. Ik kreeg blue screens en mijn temps waren rond de 62 graden.

Ik ben dus opnieuw begonnen en deze keer wil ik het goed doen.
Ik heb mijn pc dus terug op default gezet en hem laten stressen met prime 95.

Dus pc: 2.83GHz op 1.76V en in idle mode zijn de temps 39-32-37-37.
Dit vind ik al behoorlijk hoog maar misschien is dot normaal ik weet het niet. :?

Dan 8 uur prime 95 gedraait en dan waren de temps 53-46-51-51.
En dit vond ik zeer raar, zon hoge temps op stock voltage en snelheid.

Kan iemand zeggen of dit aan de koeling ligt of aan iets anders want dan koop ik speciaal waterkoeling en dan krijg ik zon temps.

Ik gebruik de standaard fans van mijn coolermaster cosmos 1000 op mijn radiator (als er betere op kunnen die de temps verlagen wil ik er gerust nieuwe kopen, alle sugesties zijn welkom).

Groetjes Toon

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-01 18:49
1.76 Volt? pff voor 2.83 heb je toch geen 1.76 nodig?
Of bedoel je 1.76 voor 3.8ghz? (Is nog hoog voor een 45nm quad)

Ik dacht dat de standaard vCore rond de 1,2 Volt was voor de q9550?

Dat je temps al hoog zijn op idel kan komen door die hoge Vcore. Of je CPU blok zit niet goed..
Er vanuitgaand dat je Vcore nog op 1.76 staat(Waar heb je dit gemeten, Bios?) zou dit nog wel eens de oorzaak kunnen zijn. Heb je trouwens handmatig alles weer op default gezet? Misschien zou je eens een clear cmos proberen.

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:11
kan me vergissen hoor, maar is 1,76v niet een beetje erg veel?

Verwijderd

Max vcore voor 24/7 gebruik wordt meestal 1.35 als max voor 45nm procs gehanteerd...
Dit is na vdrop, dus ietsie hoger in bios.

Als ik jou was zou ik heel snel die vcore omlaag schroeven met de hand!

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-10-2025
Het zal wel 1.26v zijn dat de TS hier bedoeld, anders geweldig temps !

Kan wel iets lager ( ik denk aan 45°C) maar verwacht ook niet te veel, quads verstokken geweldig veel, ook op stock snelheid.

Frag_Zero

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry het moest 1.26 zijn typ foutje.

Zijn de temps dan normaal 50 graden op defaul?

Kan ik de temps nog verlagen met betere fans dan de standaard fans van de cosmos 1000 op de radiator?
Pagina: 1